har købt sandsæk, mangler fyld


Njegos
 Share

Recommended Posts

Alletiders spørgsmål.

Hvad skal der i en sandsæk ?

Det er virkelig humor  :bigsmile:

Henning :pumpin:   :bigsmile:

Min første indskydelse var også et vittigt svar med et tilhørende billede af Sahara set fra en satelit. Men det er faktisk ikke ren humor. Man kan fylde alle mulige ting i, med en masse forskellige effekter til følge.

En sandsæk kun med sand kan være alt for hård til alle andre end de hårdeste muay thai kæmpere, den er næsten som rent beton, og den vejer desuden nok til at lave alvorlige skader, helt ind i de bærende konstruktioner.

Du kan prøve min metode, og se om den virker for dig.

Husk at putte det hele ind i en sort sæk, inden i sækken. Bunden fylder du med sand svarende til indholdet af en bærepose, bare de nederste 10-20 cm af sækken, så den ikke svinger frit for vinden.

Så fylder du resten op med noget så kedeligt som aflagt tøj, gerne tykke håndklæder, lagener, dynebetræk osv, prop det ned til sækken er spændt til bristepunktet, gennemtæv den i en uge, og fyld så noget mere i efterhånden som det hele sætter sig (Gentages efter behov). Hvis du synes sækken svinger for meget, men at den i øvrigt er hård nok, så fyld noget mere sand i bunden.

En stor sandsæk kan på den måde blive både rigeligt hård og tung, men samtidigt så blød, at den giver lidt efter, både ved selve kontakten med sækken, og hele sækken som sådan, så man derved ikke føler, at man står og slår på Hulk.

Og spørg gerne en med lidt håndværker erfaring, så du ikke skruer sandsækken op midt på en gipsplade, så får du hele loftet i hovedet :bricks:

Edited by EggFace
Link to comment
Share on other sites

Hey, jeg har købt denne sandsæk http://www.adlon-sport.dk/shop/default.asp?ProductID=248

men der er intet fyld til den.

Hvordan fylder jeg den rigtigt op?

hvad skal der i den?hvor meget skal der i osv.

Håber i vil hjælpe, mange tak.

og skal bruge nogle handsker, har tænkt på nogle harbinger,men er de gode og hvad koster de?

Da jeg dyrkede kick-boxing brugte vi flg.:

1. 2. lag gulvtæppe med gummisiden udaf - så bliver sækken ret behagelig at slå/sparke på.

2. Adskillige poser med ovntørret strandsand, som kerne i posen.

3. I bunden en sort affaldssæk med 5-6 kg. sand for at holde sækken mest muligt i ro under længere serier.

Kan du leve med at få lidt hård hud på dine knoer, behøves du faktisk ikke handsker. ;)

Det virker - godt og billigt. ;)

Havde jeg da bare selv plads til en sæk... :( dejlig opvarmning - fed cardio, og kanoooon udholdelses træning.

- Kajakroer

Link to comment
Share on other sites

kajakroer Indsendt: 23. Aug 2004, 10:48 

Kan du leve med at få lidt hård hud på dine knoer, behøves du faktisk ikke handsker. 

Dybt uenig - sandsækhandsker er et must. uden handsker vil du opleve at din dyrt opbyggede hårde hud på knoerne vil blive flået af fra tid til anden, og det vil så enten betyde at du ikke kan træne indtil de er helet, eller at du render rundt med grimme sår på knoerne konstant.

En sandsæk er ikke ligesom en makiwara, og den flytter sig, drejer rundt og alverdens ting, så selvom du er en god bokser vil du på et tidspunkt opleve at slaget "smutter".

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

10oz er ikke meget. Køb heller en 12'er (hvis du har normal størrelse hænder). Det er også en god idé at anskaffe dig et par håndbind, så for du ikke problemer med huden skaller af mellem fingrene.

Hvad angår sandsækken, er det bedste jeg kan anbefale ris. Det er godt, vejer også ok, og er ikke alt for hårdt.

Edited by venaN
Link to comment
Share on other sites

10oz er ikke meget. Køb heller en 12'er (hvis du har normal størrelse hænder). Det er også en god idé at anskaffe dig et par håndbind, så for du ikke problemer med huden skaller af mellem fingrene.

Hvad angår sandsækken, er det bedste jeg kan anbefale ris. Det er godt, vejer også ok, og er ikke alt for hårdt.

Det var da en R I G T I G god ide... :)

Vi har lige købt en 20 kilo sæk til kr. 200,00 - men det var nu godtnok beregnet til at spise.

Ville bare lige nævne det.. ;)

- Kajakroer

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share