Bedste/dårligste danske OL-præstation?


Guest Slettet_020112
 Share

Recommended Posts

Bedste:

- Joachim B. Olsen - selvom det "kun" blev til bronzemedalje, synes jeg det var en utrolig flot præstation!!

- Guldfireren - Flot, at Danmark endnu engang kunne hive en guldmedalje hjem!!

Dårligste:

- Mette Andersen, Mountainbike - stod af fordi hun blev stukket af en hveps. Svagt!

- Camilla Martin - 2. runde... Det er bare ikke godt nok!!

Hvad synes I?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 177
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dårligste:

- Mette Andersen, Mountainbike - stod af fordi hun blev stukket af en hveps. Svagt!

-

Du ved ikke hvad du taler om mht. Mette Andersen. Jeg har fulgt Mette tæt de seneste måneder - Mette er en meget sej atlet - hun har trænet efter OL længe - og hun giver ikke op med mindre hun er tvunget til det. Tror du hun var der for sjov? Den slags nemme sofa kommentarer er for lette at komme med :angry:

Link to comment
Share on other sites

Du ved ikke hvad du taler om mht. Mette Andersen. Jeg har fulgt Mette tæt de seneste måneder - Mette er en meget sej atlet - hun har trænet efter OL længe - og hun giver ikke op med mindre hun er tvunget til det. Tror du hun var der for sjov? Den slags nemme sofa kommentarer er for lette at komme med

Selvfølgelig ved jeg hvad jeg taler om. Det er jo MIN holdning!! Ok, hvis hun har haft en allergisk reaktion og været dødssyg er det noget andet, men det har vist ikke været tilfældet!?

Arne, jeg sad egentlig bare og ventede på at du ville komme med et forsvar for hende. Hun er jo fra Team SATS.

Jeg ved ikke om hun stod af for sjov? Sikkert ikke! Jeg synes bare, det er svagt at stoppe pga. af et hvepsestik når man repræsenterer sit land ved OL. Især ikke hvis man har trænet efter det længe – som du jo selv skriver! Måske er hun bare ikke så sej!?

Selvfølgelig er det let at komme med ”sofakommentarer”, men det er vel ikke forbudt??? Eller vi må måske ikke komme med kritik af de danske deltagere???

Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg jo meget lidt om hvad der egentlig skete, men jeg synes da også det lød lidt komisk at hun opgav på grund af et hvepsestik. Nu meldte historien så ikke noget om hvor hun blev stukket eller noget... Men hvis ikke der er noget mere bag må jeg indrømme jeg også undrer mig en del over man står af på grund af det.. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jo enhver har lov til at have en mening - det anfægter jeg ikke. Jeg anfægter at du ved hvad du taler om - for det gør du ikke. Jeg bliver bare harm - jeg ved hvor knust Mette var over det - og jeg ved hvad hun står for - og ja jeg arbejder for team SATS - det er jo derfor jeg ved hvad Mette står for. Hun havde voldsomt ondt og kunne ikke bruge skulderen overhovedet. VIlle du køre ned af de bakker uden at kunne bruge din skulder og arm? Think not!!! Generelt bliver jeg harm når folk uden nogen viden om ting kommer med lette angreb på andre der arbejder hårdt for tingene.

Sportspræstationer kan altid diskuteres og kritiseres - der er også udøvere der har skuffet mig og ikke virket klar - men her var det noget som den pågældende ikke kunne lastes for - deror synes jeg det er for nemt.

Link to comment
Share on other sites

DBM -> Hørte du interviewet med hende efterfølgende, hvor hun forklarede hvad der skete? Jeg synes da også det lød helt skørt at hun var stået af pga en hveps, men efter hun havde fortalt hvilke følger det havde for hende er det slet ikke så skørt mere.

På bedste-listen synes jeg klart håndboldpigerne skal på. De sikrede Danmark det tredje OL-guld i træk, den anden medalje for Pytlick og 6 af spillerne var det vist. De var bagude i begge overtidsperioder men formåede at hente det og havde is i maven til straffekast. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jeg hørte godt et interview med Mette Andersen efter løbet. Her sagde hun noget i retning af, at hun var blevet stukket, (vistnok to gange) og derefter ikke kunne holde på styret og derfor måtte stå af!

Jeg ved af gode grunde ikke hvor ondt hun havde - det er der ingen af os der gør. Umiddelbart vil jeg mene, at folk har gennemført hårde idrætspræstationen med værre skader. Jeg tvivler fx på, at ret mange TDF-ryttere var stået af pga. et hvepsestik!

Jeg synes vi skal stille store krav til de atleter vi sender afsted. Ved godt det er meget udans, men alligevel...

Selvfølgelig er det tilladt med "sofakommentarer", men kvalificerede kommentarer ville nu være at foretrække. Man skal kritisere på en fornuftig baggrund, og den kender du åbenbart ikke...

Og det gør du??? Man kan jo også være grov og sige, at hun sikkert stod af fordi hun ikke gad mere, og bare ville hjem og spise wienerbrød. Det kan I jo ikke benægte!!!? Vi kan jo ikke diskutere noget som helst, hvis man ikke kan komme med sin ærlige vurdering, uden at være personligt involveret i alle detaljer og kende folk personligt!

Så er alle vores tidligere diskussioner om bedste fodboldspillere, cykelryttere, atlet osv. Jo bedøvende ligegyldige fordi vi ikke kender Pelé, Lance Armstrong, Carl Lewis…

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Det er nu ikke ret mange år siden, at amerikaneren Jonathan Vaughters stod af i Touren efter et bistik. Og Vaughters var ellers kendt for at være noget af en hård hund

Yep, den episode kan jeg godt huske - det var også derfor jeg skrev "ret mange" ;)

Fik han i øvrigt ikke en allergisk reaktion?? Måske husker jeg forkert!?

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig er det tilladt med "sofakommentarer", men kvalificerede kommentarer ville nu være at foretrække. Man skal kritisere på en fornuftig baggrund, og den kender du åbenbart ikke...

Og det gør du??? Man kan jo også være grov og sige, at hun sikkert stod af fordi hun ikke gad mere, og bare ville hjem og spise wienerbrød. Det kan I jo ikke benægte!!!? Vi kan jo ikke diskutere noget som helst, hvis man ikke kan komme med sin ærlige vurdering, uden at være personligt involveret i alle detaljer og kende folk personligt!

Så er alle vores tidligere diskussioner om bedste fodboldspillere, cykelryttere, atlet osv. Jo bedøvende ligegyldige fordi vi ikke kender Pelé, Lance Armstrong, Carl Lewis…

Edited by armamix
Link to comment
Share on other sites

Jeg hørte godt et interview med Mette Andersen efter løbet. Her sagde hun noget i retning af, at hun var blevet stukket, (vistnok to gange) og derefter ikke kunne holde på styret og derfor måtte stå af!
Og det mener du ikke er en rimelig grund til at stoppe som mountainbike rytter? :blink::blink::blink:

Jeg tror de færreste TDF-ryttere ville køre touren hvis de ikke kunne holde på styret. ;)

Desuden kan jeg heller ikke forestille mig andet end at der er stor forskel på hvordan en smerte påvirker din præstation. Det er lidt nemmere at klare hvis en arm eller et ben "bare" gør meget ondt og så f.eks. hvis man har vejrtrækningsproblemer.

Man kan jo også være grov og sige, at hun sikkert stod af fordi hun ikke gad mere, og bare ville hjem og spise wienerbrød. Det kan I jo ikke benægte!!!? Vi kan jo ikke diskutere noget som helst, hvis man ikke kan komme med sin ærlige vurdering, uden at være personligt involveret i alle detaljer og kende folk personligt!

Jeg har bare svært ved at se hvad du opnår ved at sige det du gør - når du ikke kender detaljerne og endda har hørt hendes egen forklaring.

Så er alle vores tidligere diskussioner om bedste fodboldspillere, cykelryttere, atlet osv. Jo bedøvende ligegyldige fordi vi ikke kender Pelé, Lance Armstrong, Carl Lewis…

Øhh, hvordan har det overhovedet noget med sagen at gøre?

Link to comment
Share on other sites

Det er nu ikke ret mange år siden, at amerikaneren Jonathan Vaughters stod af i Touren efter et bistik. Og Vaughters var ellers kendt for at være noget af en hård hund

Yep, den episode kan jeg godt huske - det var også derfor jeg skrev "ret mange" ;)

Fik han i øvrigt ikke en allergisk reaktion?? Måske husker jeg forkert!?

Jeg husker ikke de nøjagtige omstændigheder omkring Vaughters, men jeg har nu flere gange læst om ryttere der er stået af pga bistik. Jeg fatter på ingen måde, at du kan hænge en dygtig og seriøs atlet som Mette Andersen ud pga hun stod af.

Men nok om det og tilbage til trådens oprindelige emne. :)

Bedste danske præstationer

1) Joachim B. Olsens bronzemedalje. Vi skal ikke mange år tilbage før en sådan præstation af en dansk atlet i et af atletikens klassiske dicipliner havde været utænkeligt.

2) Michael Maze og Finn Tugwell som overraskede alt og alle med bronze i bordtennis.

3) Guldfireren som endnu engang viste styrke på det rette tidspunkt.

4) Signe Livbjerg som vel nok største positive overraskelse ved dette OL. Ingen troede, at hun kunne gøre sig gældende i Europajolle, men aligevel kommer hun hjem fra Athen med en bronzemedalje i bagagen. Da Politiken inden OL vurderede de enkeltes medaljechance røg Signe i den laveste katagori. Hun ville kun have en chance, såfremt alle modstandere udgik.

Dårligste danske præstationer.

1) Den generele indsats i badminton, hvor der var forventet en klart større medaljehøst end den ene bronze som det blev til.

2) Indsatsen i skydning, hvor specielt Torben Grimmel og Susanne Meyerhoff ikke kunne leve op til de forventninger deres tidligere resultater beretiger til.

3) Christina Illum Scherwin og Piotr Buciarski som i henholdsvis spydkast og stangsspring ikke formåede at leve op til deres udtagelseskrav.

Link to comment
Share on other sites

MaxPower --> Det virker bare som om, man ikke må ha' en holdning til en præstation, hvis man ikke kender ALLE de enkelte detaljer! Det er der jo ingen der gør - ikke engang Arne!

Er det ok i fremtiden at sige, fodboldlandsholdet har spillet dårligt, selvom man ikke hedder Morten Olsen???

Min umiddelbare reaktion var bare, at jeg synes det var en af de dårligste danske præstationer ved OL. THATS ALL! Jeg synes det ville ha' været fint hvis hun fx. var bare havde gennemført løbet! Jeg synes bare ikke to hvepsestik er noget som burde forhindre det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fatter på ingen måde, at du kan hænge en dygtig og seriøs atlet som Mette Andersen ud pga hun stod af.

Det var på ingen måde for at hænge nogen ud! Som jeg skrev før, synes jeg bare, det var en utrolig skuffende præstation! Nok om det... Fint du bringer debatten "on topic" igen.

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

DBM -> Jeg siger bestemt ikke det er forbudt at have en holdning til sportspræstationer. Jeg synes bare ikke man kan kalde det en "præstation" i det hele taget når en deltager må udgå pga sådan et uheld som Mette var ude for. Hvis hun bare havde kørt et dårligt løb kunne man kalde det en dårlig/skuffende præstation.

Hvis guldfireren havde knækket en åre ville det vel heller ikke havde været en dårlig præstation. Det ville være ekstremt skuffende at de ikke kunne leve op til deres favoritværdighed, men deres præstation i sig selv kan jo ikke kritiseres - kun indtil uheldet skete i hvert fald.

Link to comment
Share on other sites

2 guld og 6 bronze er det blevet til

Guld:

Håndboldpigerne

Guldfireren (roning)

Bronze:

Joachim B Olsen (kuglestød)

Kipketer (800m)

Tugwell & Maze (bordtennis double)

Dorte O & Crew (Ynglingbåden)

Signe Livbjerg (europajolle)

Jens Eriksens og Mette Schjoldager (mixed boudle badminton)

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Hvad er det dog for et massehysteri. DMB er i sin gode ret til at mene hvad som helst, uden at folk småfornærmet :blink: beskylder ham for at hænge folk ud??

Man kan så mene, at det ikke er kujonagtigt at stoppe konkurrencen pga. et bistik, hvilket der heller ikke er nogen, der kan anfægte. Det er alene et spørgsmål om meningsudvekslinger.

Link to comment
Share on other sites

Et par canadiske statistikere havde inden OL regnet sig frem til det følgende:

"Danmark vil med 96% sikkerhed ikke opnå en guldmedalje ved dette OL!"

Dejligt at deres forudsigelser blev gjort til skamme :)

Mht. hvepseepisoden: Italien, Grækenland og andre middelhavslande har en speciel gedehamseart, hvis stik skulle være ekstremt smertefuldt. Måske det var den som hun blev stukket af. Det var vist forøvrigt inde i sports bh-en :cry:

Link to comment
Share on other sites

Mht. hvepseepisoden: Italien, Grækenland og andre middelhavslande har en speciel gedehamseart, hvis stik skulle være ekstremt smertefuldt.

Hvad er det for én? :o

Vespa Crabro - Skovgedehams er den, der (potentielt) indgiver mest gift ved stik.

Sådan lyder den

Gedehamse er skikkelige dyr, som faktisk er truede flere steder i Europa.

Cool :blink:

Edited by cfred
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share