Program til en håndboldspiller


DonNiklas
 Share

Recommended Posts

Hey.

Jeg ville bare høre om en af jer lagde inde med et program til en håndboldspiller?

Nu mener jeg sådan et som de proff kører efter, for de må da have en Personlig træner, som kan finde ud af sådan noget ;)

Squatfather har postet dette link i de tråde jeg har fundet http://www.deepsquatter.com/strength/archives/manrodt4.htm

Men jeg tænker på om der ikke også er mange specielle øvelser man skal lave, for fx at kunne skyde hårdere. Lige nu kan jeg skyde hårdere end de fleste på min alder, men det ville ikke gøre noget hvis jeg kom til at skyde hårdere endnu.

Selvfølgelig skal jeg også træne eksplosivt.

Jeg har trænet i +1,5 år.

Håber i vil spilde lidt af jeres tid på mig.

På forhånd, TAK!

Niklas :superman:

Link to comment
Share on other sites

Du kan jo prøve, at kigge på Bill Starr programmet i nedenstående link. Det er godt nok et program til footballspillere og atletikfolk, men burde også være fint til en håndboldspiller. :)

http://www.deepsquatter.com/strength/archives/manrodt4.htm

Hehe. Det program mener jeg at have set før :tongue:

Squatfather har postet dette link i de tråde jeg har fundet http://www.deepsquatter.com/strength/archives/manrodt4.htm
Link to comment
Share on other sites

Jeg går i gym.klasse med en pige som spiller håndbold på et vistnok rimeligt plan. Såvidt jeg ved styrketræner hun 4 gange om ugen efter et program tilrettelagt af deres træner. Hvis det har interesse, kan jeg prøve at spørge efter hendes program....?

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

Hvis det har interesse, kan jeg prøve at spørge efter hendes program....?

Hell Yeah!! :devil:

Det ville sq være fedt hvis du ville det. Så ville jeg være en MEGET glad lille dreng. Og 4 gange passer jo også perfekt til mig. :w00t:

Så vil jeg sige taRk! :lol:

Niklas :superman:

du ender sgu ud med at ligne en af håndbold pigerne :lol:

Link to comment
Share on other sites

Du kan jo prøve, at kigge på Bill Starr programmet i nedenstående link. Det er godt nok et program til footballspillere og atletikfolk, men burde også være fint til en håndboldspiller. :)

http://www.deepsquatter.com/strength/archives/manrodt4.htm

Hehe. Det program mener jeg at have set før :tongue:

Squatfather har postet dette link i de tråde jeg har fundet http://www.deepsquatter.com/strength/archives/manrodt4.htm

Det kunne jo være fordi det er et program med fokus på de øvelser som også Prehn nævner i forbindelse med håndbold. ;)

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg ikke lige fået spurgt efter programmet endnu (gør det i morgen så), men øvelser hun tidligere har nævnt de kører er også squat, frivend, rows, bænkpres etc.

udførsel er selvfølgelig altid eksplosiv.

i.ø. kan jeg lige nævne at hun bænker 60 kg 3 gange. Ganske stærkt af en 16-årig tøs på godt og vel omkring de 55 kg vil jeg tro. :)

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg ikke lige fået spurgt efter programmet endnu
Det er bare i orden. Du behøves heller ikke at skynde ;)
i.ø. kan jeg lige nævne at hun bænker 60 kg 3 gange. Ganske stærkt af en 16-årig tøs på godt og vel omkring de 55 kg vil jeg tro.

Ok, det var da noget af en vild tøs. Hehe. Hende ville jeg ikke møde i en mørk gyde :w00t:

Niklas :superman:

Link to comment
Share on other sites

har fået snakket lidt med hende, om hendes træning.

Der lægges mest vægt på øvelserne Squat, frivend, bænkpres og rowing, som jeg forstår det. Derudover laver hun også bencurl, en ben bøj (må være pistols), skulderpres og flies. Ingen dødløft. Derudover over lavet der en række kropsvægts- og balanceøvelser på bold.

Der trænes tungere off season og op til DM træner de med ekstra lette vægte og self. eksplosiv udførelse.

Link to comment
Share on other sites

har fået snakket lidt med hende, om hendes træning.
Takker m8 :bigsmile:
Der lægges mest vægt på øvelserne Squat, frivend, bænkpres og rowing, som jeg forstår det. Derudover laver hun også bencurl, en ben bøj (må være pistols), skulderpres og flies. Ingen dødløft. Derudover over lavet der en række kropsvægts- og balanceøvelser på bold.

Der trænes tungere off season og op til DM træner de med ekstra lette vægte og self. eksplosiv udførelse.

Så må jeg vidst igang med frivend. Og så til at køre mere eksplosivt. Men dødløft kan jeg ikke slippe af med. Det er 1000000% min yndlingsøvelse pt. Hihi.. Men tror nogengange den er grunden til jeg får ondt i ryggen til håndboldtræning.

Men mange tak.

Niklas :superman:

Link to comment
Share on other sites

Tænkte godt du ville have det
Godt tænkt B)
I hvilken klub spiller du? Hvilken position årgang?

Jeg spiller i Team Kjellerup (midtjylland) - 88'er og 2. års junior - og self. bak :devil:

Hva med dig?

Det kunne jo være vi skulle mødes i en kamp på et tidspunkt

Det kunne være hygge at få lov til at flække en arm ind i en fra motion-online :tongue:

Niklas :superman:

Link to comment
Share on other sites

Hvis de træner flies med fuld ROM, så kan jeg se en ide i denne øvelse i sammenhængen, ellers kan jeg ikke se, hvad en bodybuilder pumpe øvelse skal gavne en håndboldspiller.

Jeg kan heller ikke se relevansen af flies. Bencurl forstår jeg heller ikke, men nu var indlægget også bare en gengivelse af programmet og ikke mit eget forslag.

Umiddelbart synes jeg måske selv, der ville være en idé, i at lave plyometriske øvelser for springstyrken også, som eks. JesperT gør i forb. med basket

Link to comment
Share on other sites

Men da du spiller i Jylland og er et par årgange yngre end mig, tvivler jeg på at vi mødes...

Hey, skriver lige fra mit motions-center. Sidder lige og passer det :)

Jeg spiller også nogle gange med dem som er et par år ældrer, men det hjælper nok ikke. Hehe.

Men vi ses jo bare på landsholdet så. :bigsmile:

Må hellere få passet centret, ciao ;)

Niklas :superman:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share