Hvad kan man max. opnå


Ice eye
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen

Efter at have kigget på tråden om Markus Ruhl kom jeg til at tænke på hvad man egentligt maximalt kan opnå uden brug af steorider :unsure:

Nogle ville nok nævne Steve Reeves, Bill Pearl, Frank Zane og diverse andre som mål men er man egentligt sikker på, at de ikke også brugte lidt i ny og næ.

Arnold minus 3-5 kg er vel realistisk er mit bud.

Link to comment
Share on other sites

Godt spørgsmål!

Det bli'r dog nok som du selv antyder ekstremt svært at svare på.. For hvem kan sige med 100% sikkerhed, om en vis atlet har brugt steroider eller ej?

Den vildeste atlet jeg kender til, som angiveligt skulle være clean, er Skip La Cour :a-okhand:

Edited by Flexipecs
Link to comment
Share on other sites

Han bruger eller har brugt pro-hormoner, så helt clean har han ikke altid været :)

Sikkert nok - men det fremgår ikke af nogen officiel side..

Og det er netop dér problemet ligger i, at kortlægge hvad det naturlige max indebærer. Der er sgu ingen herfra der kan sige med vished hvem som er clean og hvem som ikke er.

Link to comment
Share on other sites

Han bruger eller har brugt pro-hormoner, så helt clean har han ikke altid været  :)

Sikkert nok - men det fremgår ikke af nogen officiel side..

Og det er netop dér problemet ligger i, at kortlægge hvad det naturlige max indebærer. Der er sgu ingen herfra der kan sige med vished hvem som er clean og hvem som ikke er.

JS er clean

:lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Flexi du tror vel ikke selv på han er clean? Tror jeg absolut ikke han er.

Nu sidder i måske og tænker, når man ser diverse billeder af ikke-kolossale BB'ere, at "så stor kan jeg også blive", men! Ofte har man en tendens til bare at kigge på armene, ikke vurdere fysikken i sin helhed. Jeg tror ikke nogen kan få en så balanceret fysik hvor intet rigtig mangler uden stoffer, og når AS er så udbredt er det kun mindre sandsynligt. Jeg vil æde min gamle hat på, at langtstørstedelen af Crawdaddys konkurrenter ikke er clean, fordi langt de fleste er villige til at gå på kompromis med deres helbred.

Det er selvf. kun en mening, men jeg tror ikke på nogen kan opnå Skip's niveau uden stoffer. Så skal de være de mest ekstreme genetiske freaks og have det mest perfekte, skræddersyede program overhovedet.

Jeg ville mene at Mr. Fitness niveauet kan opnås uden AS, og de lavere vægtklasser i DM i BB'ing. Enhver der kigger på heavyweightstne fra DM og tænker "drug-free" er seriøst naiv, selvom man selvf. ikke kan sige det med sikkerhed, men kun spekulere.

Link to comment
Share on other sites

Doc> Om han er clean eller ej skal jeg ikke kunne sige med sikkerhed.

Jeg har aldrig selv set en clean atlet være så stor; men omvendt er der heller ikke mange seriøse BB'ere i DK.

Jeg vil sige det virker usandsynligt - men om det er umuligt, er jeg ikke så sikker på.

Det eneste jeg kan forholde mig til er, at han konkurrerer til clean stævner - det var også derfor jeg skrev, at han var den vildeste atlet jeg kender til, som angiveligt skulle være clean.

Link to comment
Share on other sites

Arnold minus 3-5 kg er vel realistisk er mit bud.

Et ganske glimrende bud. Jeg synes til tider folk er råber alt for meget op om hormoner så snart vægten runder de 85 kg og fedt procenten er under de 10. Hvorfor skulle man ikke kunne komme til at veje 90+ med en respektabel fedtprocent og jeg snakker ikke om 3%, men 6 - 10%

Trist at vi lever i jantelovens land :(

Link to comment
Share on other sites

Arnold minus 3-5 kg er vel realistisk er mit bud.

Et ganske glimrende bud. Jeg synes til tider folk er råber alt for meget op om hormoner så snart vægten runder de 85 kg og fedt procenten er under de 10. Hvorfor skulle man ikke kunne komme til at veje 90+ med en respektabel fedtprocent og jeg snakker ikke om 3%, men 6 - 10%

Trist at vi lever i jantelovens land :(

Salt > Måske jeg lige skulle tilføje at det selvfølgeligt er ripped og ved en 'kampvægt' på 107 kg som Arnold angiveligt skulle have haft. Han er også ca. 185 cm.

Link to comment
Share on other sites

Burde man ikke kunne kigge på nogen af de største personer der var i BB før AS kom frem?

Der er godt nok nogle store gutter imellem...

Man kunne evt tage det og så ligge lidt oveni med det vi i dag ved om træning og kost?

Bare et gæt..

Det synes jeg er et meget godt bud. Og hvis vi så går tilbage til en tid hvor der ikke hersker tvivl om hvorvidt AS eksisterede eller ej, så er vi på den sikre side. Tager man f.eks John Grimek, så snakker vi faktisk om en gut af rimelig pæn størrelse og ekstrem god styrke. Hvis vi forestiller os ham med en smule ekstra masse, og lidt bedre definition, så er det faktisk mere end hvad de fleste forestiller sig kan lade sig gøre.

johngrimek15.jpg

Han havde immervæk nogle imponerende delts....

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Og for at der ikke hersker nogen tvivl, så havde Grimek sin storhedstid fra 1940-1950, og på dette tidspunkt eksisterede anabolske steroider ikke endnu. De blev først rigtigt populariseret af Dr. Ziegler i midten af 50´erne.

Thomas

ja han er sgu en imponerende fætter... har du eller en anden ikk noget program eller lign fra ham eller kørte han mon bare old school 5X5 for han kunne nogle imponerende ting, kan også huske jeg har læst noget med at løfte en armbolt i hornet og svinge den op til skulderen og derfra presse den over hovedet

Link to comment
Share on other sites

fandt lige noget om grimek's træning i noget tj har skrevet på getbig...

Standing barbell presses: 1 sæt x 6-8 reps; 1 sæt x 3-5 reps; 1 sæt x 1-3 reps; 1 sæt x 1 rep

Barbell rows: 1 sæt x 6-8 reps; 1 sæt x 3-5 reps; 1 sæt x 1-3 reps; 1 sæt x 1 rep

Barbell curls: 1 sæt x 6-8 reps; 1 sæt x 3-5 reps; 1 sæt x 1-3 reps; 1 sæt x 1 rep

Barbell squats: 1 sæt x 12-15 reps; 1 sæt x 10-12 reps; 1 sæt x 8-10 reps; 1 sæt x 6-8 reps;

1 sæt x 3-5 reps; 1 sæt x 1-3 reps; 1 sæt x 1 rep

Dødløft: 1 sæt x 12-15 reps; 1 sæt x 10-12 reps; 1 sæt x 8-10 reps; 1 sæt x 6-8 reps;

1 sæt x 3-5 reps; 1 sæt x 1-3 reps; 1 sæt x 1 rep

Barbell shrugs: 1 sæt x 12-15 reps; 1 sæt x 10-12 reps; 1 sæt x 8-10 reps; 1 sæt x 6-8 reps;

1 sæt x 3-5 reps; 1 sæt x 1-3 reps; 1 sæt x 1 rep

Calf raises: 1 sæt x 12-15 reps; 1 sæt x 10-12 reps; 1 sæt x 8-10 reps; 1 sæt x 6-8 reps;

1 sæt x 3-5 reps; 1 sæt x 1-3 reps; 1 sæt x 1 rep

Men det ligner sgu lidt pyramide træning

Link to comment
Share on other sites

Men det ligner sgu lidt pyramide træning

Ja, mindsandten. Og det viser jo bare at man med underlegne træningsmetoder kan komme langt, hvis man har viljen, mentaliteten og dedikationen. Noget folk tit glemmer. De søger efter det perfekte program, men glemmer ofte at se indad. Brænder de for det her ?? Har de evnen til at presse sig selv det yderste ?? Er de sultne efter hvert enkelt lille kg på stangen ?? De fleste kan ikke svare ja til disse ting, og deres søgen efter det perfekte program bliver derfor ret ligegyldigt.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Men det ligner sgu lidt pyramide træning

Ja, mindsandten. Og det viser jo bare at man med underlegne træningsmetoder kan komme langt, hvis man har viljen, mentaliteten og dedikationen. Noget folk tit glemmer. De søger efter det perfekte program, men glemmer ofte at se indad. Brænder de for det her ?? Har de evnen til at presse sig selv det yderste ?? Er de sultne efter hvert enkelt lille kg på stangen ?? De fleste kan ikke svare ja til disse ting, og deres søgen efter det perfekte program bliver derfor ret ligegyldigt.

Thomas

Amen Thomas! :angel2:

Link to comment
Share on other sites

QUOTE (Thomas J @ 13. Sep 2004, 15:53)

QUOTE

Men det ligner sgu lidt pyramide træning

Ja, mindsandten. Og det viser jo bare at man med underlegne træningsmetoder kan komme langt, hvis man har viljen, mentaliteten og dedikationen. Noget folk tit glemmer. De søger efter det perfekte program, men glemmer ofte at se indad. Brænder de for det her ?? Har de evnen til at presse sig selv det yderste ?? Er de sultne efter hvert enkelt lille kg på stangen ?? De fleste kan ikke svare ja til disse ting, og deres søgen efter det perfekte program bliver derfor ret ligegyldigt.

Thomas

Amen Thomas! angel2.gif

Halleluja, preach for us revrend! :)

Link to comment
Share on other sites

Og for at der ikke hersker nogen tvivl, så havde Grimek sin storhedstid fra 1940-1950, og på dette tidspunkt eksisterede anabolske steroider ikke endnu. De blev først rigtigt populariseret af Dr. Ziegler i midten af 50´erne.

Thomas

Så vidt jeg ved blev testosteron isoleret i 1930'erne og var udbredt under 2. verdenskrig.

Men det er rigtigt at det først blev populariseret i 1950'erne...

Måske er gamle Eugene Sandow et godt bud?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share