Forelsket i Fitness


Jørgen L
 Share

Recommended Posts

21.30 Forelsket i fitness  (2)

Om moderne afhængighed.

Fitness er vigtigere end alt andet i Malenes liv. Kæresten er skippet for at give hende frihed til at komme mindst to timer i fitnesscentret hver dag. Ulrik kan ikke leve uden daglig træning. Han vil ikke undvære træningen for noget. I træningen oplever han øjeblikke af inderlighed og af at leve, som han er blevet afhængig af.

Tilrettelæggelse: Anna Katrin Nørgaard.

Lidt sørgeligt.. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Kan godt se hvad du mener.. Specielt det med kæresten der er blevet droppet, men er odg ikke helt enig. At man virkelig brænder for en sport i dette tilfælde fitness, ser jeg ikke som et sygeligt tegn. Folk har jo forskellige ting de kan finde værdi i - nogle i deres job, andre familie, nogle i at drikke og feste hver weekend, mens disse blot finder livsglæde og tilfredsstillelse igennem deres træning. Der er mange måder at anskue en sådan sag på..

Link to comment
Share on other sites

Jøregen: Du er langt bagud ;) :tongue:

Tråd

At brænde for en sport behøver ikke være sygeligt. Det jeg synes er sygt (uden at have set programmet endnu) er at, de ofrer så meget på en fritidsaktivitet. Hvis de var eliteidrætsudøvere, kunne jeg forstå det. Men der ingen medaljer, sponsorater eller hæder og ære at vinde for dem. Og så er det da sygeligt at bruge så mange timer "bare på at holde sig i form".

Edited by Mr.Freeze
Link to comment
Share on other sites

:tongue:

Kan godt se hvad du mener.. Specielt det med kæresten der er blevet droppet, men er odg ikke helt enig. At man virkelig brænder for en sport i dette tilfælde fitness, ser jeg ikke som et sygeligt tegn. Folk har jo forskellige ting de kan finde værdi i - nogle i deres job, andre familie, nogle i at drikke og feste hver weekend, mens disse blot finder livsglæde og tilfredsstillelse igennem deres træning. Der er mange måder at anskue en sådan sag på..

enig men det tror jeg aldrig du for hr og fru dk til at indse <_<

Link to comment
Share on other sites

Jeg sagde ikke sygeligt, men sørgeligt. Der er forskel.

Jeg synes altid det er sørgeligt, når folk lader een ting i deres liv opsluge så meget plads, at der ikke er rum til tætte sociale relationer.

Men igen - det kan man nok ikke se, når man ikke er så gammel ;) :tongue:

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes altid det er sørgeligt, når folk lader een ting i deres liv opsluge så meget plads, at der ikke er rum til tætte sociale relationer.

Men igen - det kan man nok ikke se, når man ikke er så gammel

det kan vel også have selvom man træner ihærdigt. der da folk der nærmest er i familie oppe i mit nye center. hvis man bruger rigtig meget tid pderoppe kommer man jo også til at kommes ved de andre der også gør ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg sagde ikke sygeligt, men sørgeligt. Der er forskel.

Jeg synes altid det er sørgeligt, når folk lader een ting i deres liv opsluge så meget plads, at der ikke er rum til tætte sociale relationer.

Men igen - det kan man nok ikke se, når man ikke er så gammel  ;) :tongue:

Mon ikke også der er rum til tætte sociale relationer ?

Og iøvrigt synes jeg, at det er mere sørgeligt, hvis man

ikke er har noget, at gå op i, og giver sig hen til fjernsynet

aften efter aften, og keder sig, hvis man mister sit job.

(eller sin kæreste ?)

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Og iøvrigt synes jeg, at det er mere sørgeligt, hvis man

ikke er har noget, at gå op i, og giver sig hen til fjernsynet

aften efter aften, og keder sig, hvis man mister sit job.

(eller sin kæreste ?)

Bevares, hvis det er alternativet..

Nu har jeg selv været lidt småfanatisk med min træning engang (2xdagligt), men jeg fandt altså stadigt tid til en kæreste..

Folk skal selv bestemme hvad de vil med deres tid, men jeg tror - når man en dag kigger tilbage - at de fleste vil huske kærester og venner, men ikke så mange alle timerne i centret B)

Link to comment
Share on other sites

Og iøvrigt synes jeg, at det er mere sørgeligt, hvis man

ikke er har noget, at gå op i, og giver sig hen til fjernsynet

aften efter aften, og keder sig, hvis man mister sit job.

(eller sin kæreste ?)

Bevares, hvis det er alternativet..

Nu har jeg selv været lidt småfanatisk med min træning engang (2xdagligt), men jeg fandt altså stadigt tid til en kæreste..

Folk skal selv bestemme hvad de vil med deres tid, men jeg tror - når man en dag kigger tilbage - at de fleste vil huske kærester og venner, men ikke så mange alle timerne i centret B)

Jeg så ikke programmet, men hvis jeg havde en kæreste der brokkede sig hvergang jeg skulle træne, var det hende der røg ud og ikke min træning.

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Jeg så ikke programmet, men hvis jeg havde en kæreste der brokkede sig hvergang jeg skulle træne, var det hende der røg ud og ikke min træning.

Sikkert - hvis du ikke elskede hende ;)

Men nu står der ikke noget om at det er på grund af brok.. Men lad os se programmet - og tage den derfra. Måske får hovedpersonerne også lyst til at deltage :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg så ikke programmet, men hvis jeg havde en kæreste der brokkede sig hvergang jeg skulle træne, var det hende der røg ud og ikke min træning.

Sikkert - hvis du ikke elskede hende ;)

Men nu står der ikke noget om at det er på grund af brok.. Men lad os se programmet - og tage den derfra. Måske får hovedpersonerne også lyst til at deltage :)

Du siger dermed at at du ville affinde dig med et ultimatum der mere eller mindre sagde: Enten mig eller din fordømte træning. Det kan man da ikke affinde sig med, lige meget hvad! <_<

Rommel

Edited by Rommel
Link to comment
Share on other sites

Må give rommel ret her, hvis det var et spørgsmål om min træning eller hende. Så var der ikke den store betænkningstid her :wave: Farvel !

Ud af klappen, med sådan en ærwli dame, der ikke kan acceptere ens interesser. Hvis hun ikke kan acceptere ens interesser, så ser jeg ingen grund til at samle på dem ;)

Link to comment
Share on other sites

Det er jo ikke sikkert det er interessen i sig selv der gør forskellen, så meget som det er den tid den måtte stjæle fra jeres tid sammen. Evt. med fælles forpligtigelser. Men som udgangspunkt synes jeg da at det er en sund indstilling: At man ikke blindt følger andres anvisninger.

Link to comment
Share on other sites

Rommel:

men hvis jeg havde en kæreste der brokkede sig hvergang jeg skulle træne, var det hende der røg ud og ikke min træning.

Sådan een har jeg haft :w00t:
Devious:

Hvordan kan man vælge fitness frem for kærlighed? Det forstår jeg ikke 

Sådan forholder det sig vel næppe heller; optimalt burde der jo være plads til begge ting - at man så har fundet træningen vigtigere betyder vel bare at man ikke har fundet den rette.

Edited by EverLast
Link to comment
Share on other sites

Granhof:

Kan sagtens forstå dit valg everlast, og jeg ville til enhver tid gøre det samme. For hvis ens dame elsker en, så accepterer hun da alle sider af en vil jeg mene, det sure med det søde

Netop - derfor kan jeg heller ikke sige at det var træningen der var årsag til bruddet, det var princippet i at hun ikke kunne acceptere hvad jeg syslede med ;)

Hun ville godt have kagen, men ikke acceptere arbejdet i køkkenet.

Link to comment
Share on other sites

Håber da i det mindste ikke han er puny ham der medvirker i programmet. Så er han sikkert bare en eller anden netcafé nørd som skal have en undskyldning for ikke at have et liv.

Folk som Stephen Takacs kan jeg simpelthen IKKE tage seriøst (selv om den side muligvis er en joke)

¨Stephen Takacs

Link to comment
Share on other sites

Kan sagtens forstå dit valg everlast, og jeg ville til enhver tid gøre det samme. For hvis ens dame elsker en, så accepterer hun da alle sider af en vil jeg mene, det sure med det søde  ;)

Det handler om at kunne gå på kompromis, hvis man vil have et forhold til at fungere optimalt. ;) Lidt ligesom at gå på line, det holder ikke at læne sig for meget til højre. :tongue:

'Pyt

Edited by Vandpyt
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share