Max i Bænk


LaMotta
 Share

Recommended Posts

Hey alle her på MOL.

På tirsdag skal jeg ned og lave Max i bænkpres. Derfor er mit spørgsmål om jeg indtil da, skal lade være med at træne bryst/bænk eller om jeg bare skal træne let, eller helt normalt??

Andet spørgsmål:

Jeg begynder efter på tirsdag med at bygge op til et myt max, ved at starte et stykke under mit max og så lave progression hver uge på 2,5kg. Derfor er spørgsmålet hvor mange uger skal jeg kører over? Har selv en fornemmelse af at det skal være 12 Uger, men er ikke helt sikker.

LaMotta

Link to comment
Share on other sites

Lad være med at træne dig fuldstændig flad i sidste træningspas før du kører max, men almindelig træning er der ingen problemer i.

På dit andet spørgsmål synes jeg du skulle kigge lidt i HST trådene. De giver dig den info du leder efter vil jeg tro. 12 uger lyder meget fornuftigt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg begynder efter på tirsdag med at bygge op til et myt max, ved at starte et stykke under mit max og så lave progression hver uge på 2,5kg. Derfor er spørgsmålet hvor mange uger skal jeg kører over? Har selv en fornemmelse af at det skal være 12 Uger, men er ikke helt sikker.

LaMotta

Den optimale cyklus længde varierer fra person til person, men generelt skal den være på ikke mindre end 8 workouts.

Personligt mener jeg at 12 uger er laaaang tid at køre en cyklus, men så'n er vi jo så forskellige. :)

- Kajakroer

Link to comment
Share on other sites

På tirsdag skal jeg ned og lave Max i bænkpres. Derfor er mit spørgsmål om jeg indtil da, skal lade være med at træne bryst/bænk eller om jeg bare skal træne let, eller helt normalt??

Det kommer an på, hvor hårdt du har trænet op til, hvis det har været med failure og forced reps, så er det nok en god idé at tage en let dag.

Jeg ville dog foretrække at gøre det lige meget hvad.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share