Evaluering af squatstil


Francis
 Share

Recommended Posts

Hey..

Jeg har været ved at pille lidt ved min squat-stil, men kan ikke rigtig finde ud at at få det til at køre helt som jeg gerne vil have det!!

Tidligere squattede jeg primært som en vægtløfter, hvor det handlede om at få hoften så tæt på anklerne som muligt.. Men eftersom jeg er gået lidt væk fra vægtløftningen, og hellere vil foskusere lidt på at få noget mere råstyrke osv, er dette nok ikke ligefrem den mest optimale stil!

Dog har jeg hellere ingen interesse i at squatte WSB-stil med to km mellem fødderne osv, da jeg føler at dette giver tæt ved nul overførsel til benstyrke ved stærkmand osv..

Men jeg lavede et par semi-tunge løft igår og fik taget nogle billeder i ca bunden af bevægelsen. Så nu vil jeg gerne høre jeres mening om position osv..

Hvad skal rettes til for at få en bedre squatstil, mht at løfte flere kg og få stærkere ben primært!! :tongue:

post-494-1097842199_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det ser stærkt ud :smile: . Du kunne prøve at eksperimenterer med en mere oprejst overkropsholdning... og/eller måske hive knæene en lille smule tilbage. Det ser ud som om det ikke ville være noget problem for dig.

Edited by Seb M
Link to comment
Share on other sites

Jeg har også prøvet på at hive knæene mere tilbage.. Men hver gang jeg begynder at gå lidt opad i vægt, bevæger jeg mig automatisk tilbage mod min gamle stil med mere oprejst rygstilling :devil:

Jeg tror sgu jeg vil bruge lidt tid på at køre nogle goodmornings. Jeg mener, jeg har et rimeligt dødløft og rygstyrke, men for ligesom at vænne mig til at bruge ryggen mere i den type bevægelse.. :4smartass:

Men takker for svaret.. :4thumbup:

(Ps. Ørkenens sønner rykker for vildt.. :king: )

Edited by Francis
Link to comment
Share on other sites

Ser ud som stangen sidder lidt højt? For mere powaa skal den ligge lidt lavere.

Derudover husk virkeligt at knalde hovedet tilbage når du squatter mere foroverbøjet for ikke at lave dine squats om til good mornings.

Når jeg squater agte styrkeløfterstil, så starter bevægelsen med at jeg løfter hovedet op og tilbage. Ikke fra fødderne!

Ved godt du ikke er ude i de ekstremer, bare et par fif der kunne gøre det hele lettere :bigsmile:

ps: der er godt nok mget vægt på :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Den med hovedet var nok god nok at huske på ja.. hehe..

Men det med at "goodmorne" vægtene op har jeg aldrig haft problemer med. Idet at jeg tidligere har trænet vl-squats med vl-sko, hvor man er endnu mere oprejst end jeg er på billedet der, har jeg en tendens til at rette mig lidt op i ryggen (på bekostning af knævandringen) hver gang jeg går lidt op i belastningen..!

Men snakkede lige med skvatfaderen om at bruge lidt tid og kræfter på box-squatten, og det var måske slet ikke så tosset en ide igen..!

Må prøve ad og se hvad der virker.. Mit primære mål er umiddelbart at få rettet de skinneben lidt op i hvert fald. hehe

og ja, skal nok også have stangen lidt længere ned at ligge.. Synes ellers at det føles som om jeg har den langt nede - i forhold til hvad jeg er vant til. hehe.. Men når jeg nu kigger efter på billedet, så ligger den egentlig ikke specielt langt nede.. :blush:

Edited by Francis
Link to comment
Share on other sites

Tror mange af tingene vil gi' sig selv når du får flyttet stangen længere ned :smile:

Jeg har også prøvet på at hive knæene mere tilbage.. Men hver gang jeg begynder at gå lidt opad i vægt, bevæger jeg mig automatisk tilbage mod min gamle stil med mere oprejst rygstilling 

You can't deny your dark side :devil: Be true to your nature :devil:

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share