Hårdeste uholdenhedsdisciplin


multisport
 Share

Hvilken disciplin er hårdeste?  

119 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Løb, jeg er ikke bygget til at løbe (langt) :smile:

En kombination af cykel og løb vil jeg dog mene er hårdere som det ses i triatlon :wink:

vedr. udholdenheds sport: Langrend skulle stille nogle af de mest strenge krav fysiologisk set (ifølge Saltin) mener jeg at have læst

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår slet ikke topic. hvis man er udøver gør man det vel så godt/hårdt som man kan...
Uanset hvor hårdt du træner på f.eks. en armcykel vil det aldrig blive lige så hårdt som hvis du f.eks. løber. Kalorieforbruget/kravet til kroppen vil aldrig blive det samme uanset hvor meget man anstrenger sig.

Der er da også forskel på hvor hårdt 1 RM Bicepcurl og 1 RM squat er selvom man giver sig max.

Hvilken udholdenhedsdisciplin syntes du er mest anstrengende
Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Den her diskussion er uden mål eller med. Nogle taler om anerob udholenhed, mens de i Pollen nævnte idrætsgrene meste handler om aerob udholdenhed. I den sidste ende er det vigtigste her nok hvordan man er skruet sammen oven i hovedet - og det er lidt som at sammnligne rundetårn og et tordenskrald og spørge hvad der er højest.

Eliteroere kan smadre sig selv på 6 minutter men vil måske slet ikke mentalt kunde holde til 50 km langrend og vice versa. dette er kort sagt en umulig diskussion.

Link to comment
Share on other sites

Den her diskussion er uden mål eller med. Nogle taler om anerob udholenhed, mens de i Pollen nævnte idrætsgrene meste handler om aerob udholdenhed. I den sidste ende er det vigtigste her nok hvordan man er skruet sammen oven i hovedet - og det er lidt som at sammnligne rundetårn og et tordenskrald og spørge hvad der er højest.

Eliteroere kan smadre sig selv på 6 minutter men vil måske slet ikke mentalt kunde holde til 50 km langrend og vice versa. dette er kort sagt en umulig diskussion.

<{POST_SNAPBACK}>

Det fede er jo at tænke på at det netop var en lignende diskussion med tilsvarende manglende resultat som førte til tri-sportens tilbliven :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Den her diskussion er uden mål eller med. Nogle taler om anerob udholenhed, mens de i Pollen nævnte idrætsgrene meste handler om aerob udholdenhed. I den sidste ende er det vigtigste her nok hvordan man er skruet sammen oven i hovedet - og det er lidt som at sammnligne rundetårn og et tordenskrald og spørge hvad der er højest.

Eliteroere kan smadre sig selv på 6 minutter men vil måske slet ikke mentalt kunde holde til 50 km langrend og vice versa. dette er kort sagt en umulig diskussion.

<{POST_SNAPBACK}>

Det fede er jo at tænke på at det netop var en lignende diskussion med tilsvarende manglende resultat som førte til tri-sportens tilbliven :cooldance:

<{POST_SNAPBACK}>

Så sandt - og det er jo gået meget godt!! Forslag: 2000 meter singelsculler, 180 km cykling og 50 km langrend - der er dog nok enkelte praktiske problemer :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes selvfølgelig at uv-rugby er det hårdeste :4thumbup: En god blanding af udholdenhed og styrke og koordination med en begrænset luftmængde. Jeg har ikke prøvet noget hvor der skal så meget restitution til for så lidt arbejde. Arbejde under tryk og i et fremmed element, det stiller store krav til fysikken.

Link to comment
Share on other sites

Af dem jeg har prøvet, LØB!

Med udgangspunkt at jeg var styrkeatlet(nu kun på deltid) og benene var gearet til korte men kraftfulde præstationer, kombineret med en kropsvægt væsentlig over gennemsnit, så var løbetræning noget af det værste jeg kendte til, og jeg gjorde det kun fordi jeg var tvunget til det gennem min tid som værnepligtig. :sneaky2:

Cykling og spinning har jeg også prøvet, stadig benhårdt men på en anden og mere behagelig måde for mig rent personligt. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Så sandt - og det er jo gået meget godt!! Forslag: 2000 meter singelsculler, 180 km cykling og 50 km langrend - der er dog nok enkelte praktiske problemer :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

:nono: Du har fanget det rigtigt. Elementet vand skal indgå! Men man skal hverken sidde ovenpå det eller fryse det og løbe rundt på det. En triathlon uden svømning i en eller anden form går simpelthen ikke. Som Frysen er indepå er jo netop det fremmede element en stor faktor. Svømmere er seje!! :w00t:

Roere, cyklister :tongue: og langrendere er dog nogle af de atleter jeg ikke har noget imod at se svømning sammenlignet med :cooldance:

Jeg synes selvfølgelig at uv-rugby er det hårdeste :4thumbup:  En god blanding af udholdenhed og styrke og koordination med en begrænset luftmængde. Jeg har ikke prøvet noget hvor der skal så meget restitution til for så lidt arbejde. Arbejde under tryk og i et fremmed element, det stiller store krav til fysikken.

<{POST_SNAPBACK}>

:4thumbup: UV-rygby er for fed en sport. Venter stadig på at det bliver spillet i avkarier så det også bliver en fed publikumssport :king:

Mads

Link to comment
Share on other sites

Udover at jeg er 112% enig med Arne i at spørgsmålet (og svarene, herunder dette) er meningsløst - men ganske underholdende - så kan jeg forsikre alle om, at jeg synes et 130 km væddeløb i bakkerne omkring Mørkemose Bjerg ml. Holbæk og Roskilde i småvåde og semikolde omgivelser med start kl. lidt i lort søndag morgen sidst på sæsonen er rigeligt anstrengende.

Lige så anstrengende som et væddeløb en julidag i Skanderborg med hele 12 graders "varme" og skiftesvis regn- og haglvejr :blink: Fuck hvor gør det nas at blive ramt af hagl på bare lår :mad: Hele løbet fossede vandet på vejene og skyllede grus og sten på størrelse med håndbolde ud på vejene. Til sidst lå der nogle steder så meget vand nogle steder at politiet stoppede trafikken. Men løbsledelsen syntes selvfølgelig at vi skulle køre videre. I øvrigt er det en smule smånervepirrende at ramme en 15 cm dyb og 50 meter lang mudret vandpyt for enden af en 2-3 km nedkørsel i de østjyske bakker. Især når man skal lave et 90-graders sving midt i den og ikke kan bremse. Men selvfølgelig er det også skide skægt bagefter, når man har fået tørt tøj på og kørt lidt krudt i sig.

Så selvfølgelig er cykling universets hårdeste udholdenhedsidræt. Som en af mine venner sagde efter sin første marathon: "Det kan enhver idiot sgu' da gøre... det er bare et spøgsmål om hvor lang tid, det tager" :laugh:

Ziggymund :bike:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes alle discipliner kan være hårde, og det er jo helt individuelt hvem man er. Hvis man ikke er bygget til at løbe, vil det være en stor udfordring bare at gennemføre 5 eller 10 km.

Jeg har stemt på løb, men måske burde jeg stemme på svømning, for det har jeg altid syntes var vildt træls. Man kæmper og kæmper for at komme fremad, og i virkeligheden rører man sig ikke ret meget ud af flækken. :blink: Nu er jeg nok heller ikke den bedste svømmer i verden... nok nærmest tværtigmod :wink:

Langrend har jeg heller aldrig prøvet, så det kan jeg ikke udtale mig om. Jeg ved bare, at jeg til enhver tid hellere vil cykle 6 timer end at løbe 10 km, så det er min baggrund for at stemme på løb som den hårdeste disciplin.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share