Tangering af PR


Blackmoore
 Share

Recommended Posts

Så tangerede jeg sgu min gamle PR i bænkpress i dag.. selv om det ikke var max dag, selv om jeg kun er halvvejs gennem programmet.. selv om jeg havde trænet 3*8 først..selv om jeg ikke havde deloaded...

det viser bare hvor drøn effektivt det simple styrkeløfterprogram DBM og Thomas har skruet sammen er!

5*5 og 3*8, holde sig fra failure, gå efter hastighed, holde sig til de store øvelser.. effekten er enorm!!

Hold da op hvor var det rart endelig at "naile" de 120 kg igen, og endda så rent!

tak for hjælpen Drenge :)

Link to comment
Share on other sites

Rigtig Cool, Blackmoore!

Hvor lang en cyklus havde du ellers tænkt dig at køre, før deload?

Jeg glæder mig selv til at komme igang med det igen :)

Keep liftin´

DBM

Link to comment
Share on other sites

havde regnet med 6 uger, og så deload...

Nu fortsætter jeg normalt, men glæder mig til at maxe for alvor... tror jeg har en 125 kg ren bænk, der bare står og venter, og at 160 kg dødløften er tæt på..

der er ingen tvivl om at de 8*3 med moderat vægt og høj hastighed giver en rigtig god acceleration :)

venlig hilsen Blackmoore

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med det Blackster. Der kan man bare se hvad effektiv og styrke specifik træning kan gøre. Nu taler jeg ikke nødvendigvis om dig, men folk som går fra langsomme BB programmer, bliver ofte overrasket over den styrke der er at hente i decideret styrkeprogrammer, hvor man koncentrere sig om en kombo af tung og eksplosiv træning.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

jeps.. jeg har trænet alt for langsomt før i tiden...

Det sjove er at det også er nu, der for alvor sker noget med hypertrofien.. jeg tror virkelig jeg har godt af det her shock... men nu gider jeg da ikke træne normalt igen :D

Link to comment
Share on other sites

Staerkt gaaet, Blackmoore! Glaeder mig til at hoere om max-ugen...

der er ingen tvivl om at de 8*3 med moderat vægt og høj hastighed giver en rigtig god acceleration

Jeg synes blot lige, jeg ville bakke dette op ved at naevne et eksempel, hvor en kvindelig squashspiller med bare 1 styrketraeningspas om ugen formaaede at oege sin 1RM i hamstring curls med 40% paa en periode over 4 maaneder (inkluderet konkurrenceperioder med laengere pause mellem traeningspas). Vi lavede forskellige hamstrings-oevelser, men efter samme princip: eksplosiv udfoerelse, tung vaegt, faa gentagelser og stramt fokus paa den excentriske fase af bevaegelsen.

Saa Blackmoore - du har sgu fanget den (og forhaabentlig ogsaa 125 kg baenk og 160 kg doed).

Venlig hilsen

Morten

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share