Squatsko


Guest DocHolliday
 Share

Recommended Posts

Køb dog et par old school Converse, Chuck Taylor All Stars! Nu ved jeg ikke lige hvor seriøs du er, eller hvor tungt/meget du løfter, men personligt synes jeg sgu ikke det er nødvendigt at betale så mange penge for den slags!

Jeg garanterer dig for at Chuck Taylors slides mindst 2-3-4 gange hurtigere end deciderede sko beregnet på at løfte tungt. Flere på DR.squat com har også givet udtryk for at Chucks hurtigt trædes ud, nogen har endda været ude for at skoen er gået fra hinanden under tungt løfteri sål og "overlæder" gået fra hinanden.

:wink:

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 102
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

SAS->man kan bare be dem om at sende som gave eller sige de har kostet 25 dollars, så er der ingen moms, har bestilt tit fra Inzer i USA og har aldrig betalt moms netop fordi jeg bad dem om dette på regningen.

Ville da gerne bestille dem hos JFK men 1400 synes jeg er lige i overkanten, når der er kommet 2 nyere modeller og man kan få den gamle Equipment til 109 dollars, og så meget koster det sgu ikke at få den tilsendt

Link to comment
Share on other sites

hvordan er det med størrelser i den sko?
Skoene er breddere end adidas'en, hvilket var en af grundene til at jeg valgte netop den model. Størrelsen er den samme som man bruger i alm. herresko. Jeg kan snildt passe en str. 44 og mine løbesko fra ascis er str. 45 2/3.
Jeg garanterer dig for at Chuck Taylors slides mindst 2-3-4 gange hurtigere end deciderede sko beregnet på at løfte tungt. Flere på DR.squat com har også givet udtryk for at skoene hurtigt trædes ud, nogen har endda været ude for at skoen er gået fra hinanden under tungt løfteri sål og "overlæder" gået fra hinanden.

Enig! Tror også at det er meget billigere at købe et par squatsko, da de holder i mange år og er lavet til formålet :smile:

Link to comment
Share on other sites

SAS->man kan bare be dem om at sende som gave eller sige de har kostet 25 dollars, så er der ingen moms, har bestilt tit fra Inzer i USA og har aldrig betalt moms netop fordi jeg bad dem om dette på regningen.

Ville da gerne bestille dem hos JFK men 1400 synes jeg er lige i overkanten, når der er kommet 2 nyere modeller og man kan få den gamle Equipment til 109 dollars, og så meget koster det sgu ikke at få den tilsendt

<{POST_SNAPBACK}>

OK!

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Indtil videre ser jeg følgende muligheder

- køb dem fra JFK; ironwork til 1150, equipment til 1400

- køb den tjekkiske sko, total pris cirka 700

- køb Equipment (og andre) fra Eleiko's officielle HP, undersøger pt fragtpriserne

http://www.eleikosport.se/ Skoen koster med SVENSK moms 950 dkr, + fragt.

LP> problemet lige pt er at på dynamic eleiko har de en del størrelser udsolgt...farvel størrelse 44 :(

Troels> jeg bruger en 44 i de fleste sko vil jeg mene, nogen sportsko dog mere. Lyder 44 fornuftig, er den "stor for sin størrelse" hvis man kan sige det sådan?

Jeg squatter lige pt i nogle hvide Lacoste tennissko, og bruger 44½ i dem.

Edited by DocHolliday
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
har lige skrevet til dem hvad fragten ryger op i?

<{POST_SNAPBACK}>

Har prøvet at ringe til dynamic-eleiko, de svarer ikke. Prøv at skriv en email til dem.

Har også skrevet til eleiko's officielle HP om fragt til DK.

Skal man betale svensk moms, VAT, hvis de sendes til DK? Frafalder den svenske moms ikke og smider man så ikke 25% dansk moms på i stedet for den svenske?

Dvs: skoens pris + 25% dansk moms + fragt må være prisen fra den officielle Eleiko's hp.

Link to comment
Share on other sites

Troels> jeg bruger en 44 i de fleste sko vil jeg mene, nogen sportsko dog mere. Lyder 44 fornuftig, er den "stor for sin størrelse" hvis man kan sige det sådan?

Jeg squatter lige pt i nogle hvide Lacoste tennissko, og bruger 44½ i dem.

Det lyder som om at du fint kan passe et par 44. Skoene er jo lavet af læder så det er jo også noget der tilpasser sig foden.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Nu bestiller vi allesammen bare fra Dynamic og deler Fragten  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det ville jeg jo gerne, men de har ikke min størrelse :mad:

-ellers var jeg klart med på den.

Du siger du bruger 40? Vel...det nærmeste de har er 39 1/3 på http://www.eleikosport.se/ , størrelserne er UK, ikke engelske.

Skriver du til dynamic eleiko?

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Her:

Skouk.jpg

Det kunne være nice, såfremt man sparede lidt penge, at splitte betalingen fra dynamic eleiko, men størrelserne er problemet...

Omvent lader det ikke til de har dine størrelser på .se hjemmesiden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har akkurat købt ironworks fra eleiko i Sverige. Jeg har betalt en helt urimelig sum fordi Norge ikke har fået fedtet sig ind i EU endnu, hvilket jeg ikke lige havde tænkt på. Anyway, skoene blev bestilt som str 46, og jeg vurderer at de max svarer til 45, så jeg må rive sålen ud af dem og så håbe på det går.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har akkurat købt ironworks fra eleiko i Sverige. Jeg har betalt en helt urimelig sum fordi Norge ikke har fået fedtet sig ind i EU endnu, hvilket jeg ikke lige havde tænkt på. Anyway, skoene blev bestilt som str 46, og jeg vurderer at de max svarer til 45, så jeg må rive sålen ud af dem og så håbe på det går.

<{POST_SNAPBACK}>

Ironworks skulle efter sigende være mindre end den tilsvarende størrelse ved Equipment!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har akkurat købt ironworks fra eleiko i Sverige. Jeg har betalt en helt urimelig sum fordi Norge ikke har fået fedtet sig ind i EU endnu, hvilket jeg ikke lige havde tænkt på. Anyway, skoene blev bestilt som str 46, og jeg vurderer at de max svarer til 45, så jeg må rive sålen ud af dem og så håbe på det går.

<{POST_SNAPBACK}>

Ironworks skulle efter sigende være mindre end den tilsvarende størrelse ved Equipment!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Hvorfor dog det? det er jo begge Adidas? Ironwork er måske mere tiltænkt til kvinder?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har akkurat købt ironworks fra eleiko i Sverige. Jeg har betalt en helt urimelig sum fordi Norge ikke har fået fedtet sig ind i EU endnu, hvilket jeg ikke lige havde tænkt på. Anyway, skoene blev bestilt som str 46, og jeg vurderer at de max svarer til 45, så jeg må rive sålen ud af dem og så håbe på det går.

<{POST_SNAPBACK}>

Ironworks skulle efter sigende være mindre end den tilsvarende størrelse ved Equipment!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Hvorfor dog det? det er jo begge Adidas? Ironwork er måske mere tiltænkt til kvinder?

<{POST_SNAPBACK}>

Det er noget jeg har hørt. Omtrent et halvt nummer mindre. Måske noget med pasformen at gøre? Generelt om adidas: Undetegnet kan som flere andre f.eks. ikke passe Adidas Handball Spezial i normalt adidas skonummer - spezial skoen er for smal.

Hvorfor dog det? det er jo begge Adidas? Ironwork er måske mere tiltænkt til kvinder?
Tror der er et par bulgarske vægtløftere der føler sig stødt over den udtalelse :wink: Men ellers er det næsten altid equipment der bruges i eliten. Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Situation er nu den at med svensk moms koster Equipment 950 Danske kroner + fragt.

Prisen uden moms er 925 SVENSKE kroner.

Når man køber og får det sendt til DK fra Sverige, der er EU land, skal man så bruge DK moms eller Svensk moms?

Og hvad kan jeg forvente at give i fragt?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share