Squatsko


Guest DocHolliday
 Share

Recommended Posts

Jeg har akkurat købt ironworks fra eleiko i Sverige. Jeg har betalt en helt urimelig sum fordi Norge ikke har fået fedtet sig ind i EU endnu, hvilket jeg ikke lige havde tænkt på. Anyway, skoene blev bestilt som str 46, og jeg vurderer at de max svarer til 45, så jeg må rive sålen ud af dem og så håbe på det går.

<{POST_SNAPBACK}>

Ironworks skulle efter sigende være mindre end den tilsvarende størrelse ved Equipment!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Hvorfor dog det? det er jo begge Adidas? Ironwork er måske mere tiltænkt til kvinder?

<{POST_SNAPBACK}>

Det er noget jeg har hørt. Omtrent et halvt nummer mindre. Måske noget med pasformen at gøre? Generelt om adidas: Undetegnet kan som flere andre f.eks. ikke passe Adidas Handball Spezial i normalt adidas skonummer - spezial skoen er for smal.

Hvorfor dog det? det er jo begge Adidas? Ironwork er måske mere tiltænkt til kvinder?
Tror der er et par bulgarske vægtløftere der føler sig stødt over den udtalelse :wink: Men ellers er det næsten altid equipment der bruges i eliten.

<{POST_SNAPBACK}>

Er der ikke flere der bruger Ironwork?? det troede jeg det store spørgsmål er bare er de lige høje i hælen??

Edited by L^P
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 102
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg har akkurat købt ironworks fra eleiko i Sverige. Jeg har betalt en helt urimelig sum fordi Norge ikke har fået fedtet sig ind i EU endnu, hvilket jeg ikke lige havde tænkt på. Anyway, skoene blev bestilt som str 46, og jeg vurderer at de max svarer til 45, så jeg må rive sålen ud af dem og så håbe på det går.

<{POST_SNAPBACK}>

Ironworks skulle efter sigende være mindre end den tilsvarende størrelse ved Equipment!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Hvorfor dog det? det er jo begge Adidas? Ironwork er måske mere tiltænkt til kvinder?

<{POST_SNAPBACK}>

Det er noget jeg har hørt. Omtrent et halvt nummer mindre. Måske noget med pasformen at gøre? Generelt om adidas: Undetegnet kan som flere andre f.eks. ikke passe Adidas Handball Spezial i normalt adidas skonummer - spezial skoen er for smal.

Hvorfor dog det? det er jo begge Adidas? Ironwork er måske mere tiltænkt til kvinder?
Tror der er et par bulgarske vægtløftere der føler sig stødt over den udtalelse :wink: Men ellers er det næsten altid equipment der bruges i eliten.

<{POST_SNAPBACK}>

Er der ikke flere der bruger Ironwork?? det troede jeg

<{POST_SNAPBACK}>

Du mener

Den billige Ironwork til de proffe.

og

Equipment til amatørerne :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Har snakket lidt med INZER her fra MOL og det lader til han kan skaffe T-shirtsne.

Lige nu hælder jeg til Eleiko's equipment fra deres hjemmeside.

Prisen på skoen inkl. Svensk moms er 1156 kr, og de har i en mail oplyst at forsendelsen koster 281 SEK.

Det ville give en endelig pris på 1181 danske kroner.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Jones> hvor bor du? Bor du i KBH omegn kunne du passende ryge ind på vores bestilling, men det bliver lidt af et rod når molevitten skal betales og deles :bigsmile: Bor du i jylland er vist lidt spildt...

Jeg er ret sikker på jeg køber Equipment modellen, jeg venter på svar fra dem.

Allerede nu er der mig, LP og en ven med på bestillingen....det bliver en billig

fragt :D

Tænkte lige på: fragten er jo afhængig af vægten?? Måske er det slet ikke fordelagtigt at bestille sammen?

Edited by DocHolliday
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hej Drenge,

Hvis I kan væbne jer med lidt tålmodighed, så er vi et par stykker fra AkThor der kører et smut til Eleiko først i januar. Vi kunne så købe jeres sko med, så i slap for alt det der rod med dansk moms osv.

Hvad siger I?

Niske

<{POST_SNAPBACK}>

Niske> Det er jo MUY perfecto, jeg håber på Baardi laver mig prøve hans Equipment til juleafbrænding. Hvis de er stramme i siderne så kan jeg simpelthen ikke passe adidasmodeller, men er de tilpas store til mine fødder så ville det glæde mig hvis i gad købe dem for mig når i nu er der (betaling osv. kan vi snakke om når/hvis jeg må prøve Baardis sko på mine egne fødder :D)

Craw> ok, godt nok. Tak for klargøringen.

Link to comment
Share on other sites

Hvad er egentlig forskellen på at squatte med flad vs hæl?? på skoen er det bedre med rigtige vægtløftersko? hvor der er hæl på

<{POST_SNAPBACK}>

Folk vælger fodtøj efter hvad der nu passer dem bedst. Der er ikke noget som pr. defination er "bedst".

Link to comment
Share on other sites

som nævnt tidligere kommer det an på hvad du vil bruge skoen til..

Til vægtløftning er der efter min mening ingenting at være i tvivl om. Der skal du helt klart investere i en rigtig vægtløfter(squat)sko, idet at den lader dig overføre større kraft, hurtigere til gulvet i dine opadstød plus at den gør det muligt at opnå en bedre hugposition i bunden af dine træk og vend, MEN..

Hvis du IKKE træner vægtløftning, men kører styrkeløftersquats og meget dødløft, så er vægtløftersko langt fra optimale.. Den højere hæl ødelægger lidt din balance og position, så det er sværere at sætte sig tilbage i squattet og dødløftet! Det føles faktisk lidt som at løfte ned ad bakke.. Så her vil en sko med en solid, fast flad hæl højst sandsynligt føre til bedre resultater!

Så så er det jo bare at finde ud af hvilken gruppe man hører til..

Link to comment
Share on other sites

Altsp, jeg har personligt bedre resultater af at skifte fra mine vægtløftersko og så over til nogle sko med flad sål her efter at jeg er begyndt at træne mere til stærkmand..

Jeg har et par adidias som er gode nok, men de bedste sko jeg har prøvet endnu er nogle catarpillar støvler! De er simpelthen perfekte både til stærkmand og squat/dødløft :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Er desværre langt fra stærk nok endnu.. :crybaby:

Men satser på at stille op til JM igen næste år og (forhåbentlig) rykke et par pladser frem - hvis jeg da kan få fingeren ud og få bestilt noget! hehe..

mht sko skal det lige nævnes at jeg da synes at en vægtløftersko er en total fed sko og til det den er beregnet til er den uerstattelig!! Men man skal bare lige gøre op først om man har brug for den, og det tror jeg altså ikke at en styrkeløfter har. :smile:

Ps. du er da ved at have en pæn voldsom total efterhånden! :devil: ser godt ud (var lige inde og smugkigge i din log. hehe)

Link to comment
Share on other sites

som nævnt tidligere kommer det an på hvad du vil bruge skoen til..

Til vægtløftning er der efter min mening ingenting at være i tvivl om. Der skal du helt klart investere i en rigtig vægtløfter(squat)sko, idet at den lader dig overføre større kraft, hurtigere til gulvet i dine opadstød plus at den gør det muligt at opnå en bedre hugposition i bunden af dine træk og vend, MEN..

Hvis du IKKE træner vægtløftning, men kører styrkeløftersquats og meget dødløft, så er vægtløftersko langt fra optimale..  Den højere hæl ødelægger lidt din balance og position, så det er sværere at sætte sig tilbage i squattet og dødløftet! Det føles faktisk lidt som at løfte ned ad bakke..  Så her vil en sko med en solid, fast flad hæl højst sandsynligt føre til bedre resultater!

Så så er det jo bare at finde ud af hvilken gruppe man hører til..

<{POST_SNAPBACK}>

Sludder ( :wink: ), der er masser af styrkeløftere der løfter i sko med hæl.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Jeg har også forgæves prøvet at tilpasse mig et par vægløftersko til at squatte i men jeg kan ved gud ikke komme langt nok ned, så hvis nogen er interesserede er de til salg.

Jeg har brugt dem i ca 4 mdr. og de kostede 1400-1500 fra ny .

str. 45 i øvrigt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også forgæves prøvet at tilpasse mig et par vægløftersko til at squatte i men jeg kan ved gud ikke komme langt nok ned, så hvis nogen er interesserede er de til salg.

Jeg har brugt dem i ca 4 mdr. og de kostede 1400-1500 fra ny .

str. 45 i øvrigt.

<{POST_SNAPBACK}>

Pris og hvor bor du?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også forgæves prøvet at tilpasse mig et par vægløftersko til at squatte i men jeg kan ved gud ikke komme langt nok ned, så hvis nogen er interesserede er de til salg.

Jeg har brugt dem i ca 4 mdr. og de kostede 1400-1500 fra ny .

str. 45 i øvrigt.

<{POST_SNAPBACK}>

Pris og hvor bor du?

<{POST_SNAPBACK}>

900,- De er som nye. Købt af JFK i februar i år og ikke brugt siden jeg bommede ud efter 9 røde lamper ved Thy cup .

Bor i Bjerringbro - Casper kunne evt. fungere som mellemmand da jeg træner med hans 2 brødre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også forgæves prøvet at tilpasse mig et par vægløftersko til at squatte i men jeg kan ved gud ikke komme langt nok ned, så hvis nogen er interesserede er de til salg.

Jeg har brugt dem i ca 4 mdr. og de kostede 1400-1500 fra ny .

str. 45 i øvrigt.

<{POST_SNAPBACK}>

Pris og hvor bor du?

<{POST_SNAPBACK}>

og ikke brugt siden jeg bommede ud efter 9 røde lamper ved Thy cup .

<{POST_SNAPBACK}>

:laugh: tror du det var skoenes skyld?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også forgæves prøvet at tilpasse mig et par vægløftersko til at squatte i men jeg kan ved gud ikke komme langt nok ned, så hvis nogen er interesserede er de til salg.

Jeg har brugt dem i ca 4 mdr. og de kostede 1400-1500 fra ny .

str. 45 i øvrigt.

<{POST_SNAPBACK}>

Pris og hvor bor du?

<{POST_SNAPBACK}>

900,- De er som nye. Købt af JFK i februar i år og ikke brugt siden jeg bommede ud efter 9 røde lamper ved Thy cup .

Bor i Bjerringbro - Casper kunne evt. fungere som mellemmand da jeg træner med hans 2 brødre.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg kigger på økonomien og så vender jeg tilbage :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også forgæves prøvet at tilpasse mig et par vægløftersko til at squatte i men jeg kan ved gud ikke komme langt nok ned, så hvis nogen er interesserede er de til salg.

Jeg har brugt dem i ca 4 mdr. og de kostede 1400-1500 fra ny .

str. 45 i øvrigt.

<{POST_SNAPBACK}>

Pris og hvor bor du?

<{POST_SNAPBACK}>

og ikke brugt siden jeg bommede ud efter 9 røde lamper ved Thy cup .

<{POST_SNAPBACK}>

:laugh: tror du det var skoenes skyld?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja for det mærkelige var at det var første gang jeg fik en benbøjning underkendt på grund af dybde.

Der mangler ca. hælens tykkelse i dybden når jeg løfter i dem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share