Squatsko


Guest DocHolliday
 Share

Recommended Posts

*BUMP*

For at optimere mit begrænsede potentiale indenfor styrkeløft og specielt squat, så har jeg besluttet at anskaffe mig nogle squatsko. Spørgsmålet er bare hvilke.

I denne tråd og andre kan jeg se, at der bliver anbefalet to sko fra JFK-equipment, som er ret dyre og en Tjekkisk.

Men findes der ikke andre, og er der ingen steder (i nærheden af København) hvor man kan købe dem i en butik IRL.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 102
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

I denne tråd og andre kan jeg se, at der bliver anbefalet to sko fra JFK-equipment, som er ret dyre og en Tjekkisk.

<{POST_SNAPBACK}>

JFK er holdt med at sælge udstyr. Hans foretagende er overtaget af Jan Vagn Vestergaard. Han forhandler disse sko. :smile:

Men findes der ikke andre, og er der ingen steder (i nærheden af København) hvor man kan købe dem i en butik IRL.

Du kan få enhver Adidas forhandler til at bestille dem hjem. Men spørg lige om prisen først. Hos Intersport ville de have 2800kr for Equipmentmodelen fra Adidas. Med hensyn til størrelser, så skal du bare have den samme som du ellers bruger i sko fra Adidas. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Så var jeg vist ikke helt up-to-date med JFK. Jeg gårud fra at Jan Vagn er ham, der hedder Inzer her på siden. Det giver vel lidt forsyningssikkerhed, at det er en Mol'er.

Med hensyn til at købe sko IRL, så var det for at kunne prøve dem, inden jeg købte (jeg har ingen problemer med at købe ting på nettet), men det lyder ikke til, at være tilfældet, og så er skoene hos Vagn måske det bedste bud.

Link to comment
Share on other sites

Så var jeg vist ikke helt up-to-date med JFK. Jeg gårud fra at Jan Vagn er ham, der hedder Inzer her på siden. Det giver vel lidt forsyningssikkerhed, at det er en Mol'er.

Med hensyn til at købe sko IRL, så var det for at kunne prøve dem, inden jeg købte (jeg har ingen problemer med at købe ting på nettet), men det lyder ikke til, at være tilfældet, og så er skoene hos Vagn måske det bedste bud.

<{POST_SNAPBACK}>

Du må gerne lige sige til, når du har fundet ud af hvilke sko du skal købe, for påtænker nemlig også selv at købe et par og vi kunne måske den vej igennem spare nogle marmon! :wink:

Kan se, at du bor i Ørestaden, bor selv på Christianshavn, så det skulle også være til at mødes...

Link to comment
Share on other sites

JFK> Jeg ville være en god MOL'er, så jeg fandt en gammel tråd om squatsko. Men den var vist lidt for gammel :blush: .

Tvebakke> Jeg synes, at jeg har læst, at du er begyndt i Thor. Der har jeg været nogle gange og regner med snart at blive medlem.

Med hensyn til sko, så har jeg ikke stødt på det store udvalg, så med mindre, der kommer andre forslag i tråden her, så snakker jeg nok med Jan/Inzer en af dagene om de sko, han har på sin hjemmeside. De koster dog 1100kr.

Link to comment
Share on other sites

JFK> Jeg ville være en god MOL'er, så jeg fandt en gammel tråd om squatsko. Men den var vist lidt for gammel :blush: .

Tvebakke> Jeg synes, at jeg har læst, at du er begyndt i Thor. Der har jeg været nogle gange og regner med snart at blive medlem.

Med hensyn til sko, så har jeg ikke stødt på det store udvalg, så med mindre, der kommer andre forslag i tråden her, så snakker jeg nok med Jan/Inzer en af dagene om de sko, han har på sin hjemmeside. De koster dog 1100kr.

<{POST_SNAPBACK}>

Det kan du bande på jeg er! :4thumbup: Det er jo et skønt sted, dejligt åld squel med gode stænger og skiver. Endvidere er det jo meget positivt, at der er nogle ret kompentente medlemmer (Incog./Heffe mv.) dernede, som man kan blive vejledt af! :wink:

Med hensyn til skoene har jeg ikke den store erfaring, men syntes at kr. 1.100 er helt ok, så du kan bare PM mig, når du har talt med dem om det.

Til orientering er jeg dog på kursus i Italien hele næste uge dvs. 19.-26. sep., så der er jeg nok ikke at finde herinde, men send mig evt. en mail! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Så har jeg fået bestilt nogle squatsko. Det blev hos Jan Vagn Titan Inzer. De koster 1100kr + 50kr fragt.

Udvalget er vist ikke så stort, med mindre man vil købe fra obskure udlandske steder.

Så nu har jeg vist ingen undskyldning for ikke at få fremgang i mit squat :wink:

Link to comment
Share on other sites

Skal det så ikke være nogle seriøst tunge vægte man smider rundt...?

går 'de' ind og skifter sko midt under træningen :laugh: hvis de kører sq og dl samme dag..?

Hvad ville i foreslå af sko til mig..? kører sq og dl. hver dang jeg træner.. og har ikke lige tænkt mig at skifte sko midt under træningen..

Hvilket sko bruger vægtløftere til konkurrence egentlig..? -for de har jo både et 'dødløft' og et 'squat' i deres træk og stød..

Link to comment
Share on other sites

Skal det så ikke være nogle seriøst tunge vægte man smider rundt...?

Jeg er af den overbevisning, at man bør have det rette fodtøj til enhver aktivitet. Du tager vel også løbesko på, hvis du skal ud og løbe en tur...

går 'de' ind og skifter sko midt under træningen :laugh: hvis de kører sq og dl samme dag..?
Ja
Hvad ville i foreslå af sko til mig..? kører sq og dl. hver dang jeg træner.. og har ikke lige tænkt mig at skifte sko midt under træningen..

Du kunne jo eventuelt hoppe ud af squatskoene og dødløfte i strømpesokker. Ellers er der flere gode all-round sko til vægttræning. Feks. Adidas Handball Special og Converse Chuck Taylors. De har dog begge flad bund, hvilket kan være en ulempe i squat, hvor mange foretrækker en sko med hæl.

Hvilket sko bruger vægtløftere til konkurrence egentlig..? -for de har jo både et 'dødløft' og et 'squat' i deres træk og stød..
De bruger selvfølglig squatsko, idet squattet er den kritiske del af bevægelsen.
Lige et spørgmål fra en squat-sko noob: Er det ikke ligeså godt at træne i bare tæer?

Det skulle efter sigende ikke være særligt sundt for svangen under din fod.

Link to comment
Share on other sites

går 'de' ind og skifter sko midt under træningen hvis de kører sq og dl samme dag..?

Nu har squatfaderen svaret, men er det virkelig så sindsygt mærkeligt? :bigsmile: Når jeg squatter (eller roder med vægtløftningsøvelser) har jeg selvfølgelig mine squat/VL sko på. Når jeg dødløfter så ryger de af og jeg løfter i strømpesokker......Så jeg har kun VL skoene med på mine presse/squatdage. :smile:

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Du kunne jo eventuelt hoppe ud af squatskoene og dødløfte i strømpesokker. Ellers er der flere gode all-round sko til vægttræning. Feks. Adidas Handball Special og Converse Chuck Taylors. De har dog begge flad bund, hvilket kan være en ulempe i squat, hvor mange foretrækker en sko med hæl.
Det ville vel være det samme som et par dødløft-sko..?! de havde jo også flad bund..
Nu har squatfaderen svaret, men er det virkelig så sindsygt mærkeligt? :bigsmile: Når jeg squatter (eller roder med vægtløftningsøvelser) har jeg selvfølgelig mine squat/VL sko på. Når jeg dødløfter så ryger de af og jeg løfter i strømpesokker......Så jeg har kun VL skoene med på mine presse/squatdage. :smile:

Rommel

Synes du det giver en stor forbedring med squat-sko..?

Link to comment
Share on other sites

Det ville vel være det samme som et par dødløft-sko..?! de havde jo også flad bund..

Når man vælger sko til DL går man typisk efter sko der har flad bund som du siger, men man prøver også at finde sko med den tyndest mulige bund for at forminske træklængden mest muligt. Jeg er ikke helt sikker på at det var spørgsmålet dog....?

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Synes du det giver en stor forbedring med squat-sko..?
Ja, det giver en mærkbart bedre kontakt med underlaget at squatte i sko med helt hård bund. (træbund)

Jeg vil aldrig til bage til at løfte i gummiflodpramme.

sqfather giver et par eksempler på gode allround sko. De har dog begge flad bund - ligesom dødløft-sko... hvorfor ikke bruge dødløft-sko som allround..?!

Det kan man også! :smile: Men der er sikkert ikke nogen der synes at det er videre behageligt at dangdere rundt i gymnastiksko hele træningen igennem.

Rommel

Edited by Rommel
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Skal det så ikke være nogle seriøst tunge vægte man smider rundt...?

går 'de' ind og skifter sko midt under træningen :laugh: hvis de kører sq og dl samme dag..?

Hvad ville i foreslå af sko til mig..? kører sq og dl. hver dang jeg træner.. og har ikke lige tænkt mig at skifte sko midt under træningen..

Hvilket sko bruger vægtløftere til konkurrence egentlig..? -for de har jo både et 'dødløft' og et 'squat' i deres træk og stød..

Shane Hamman fs_2004-08-25T185850Z_01_OLY667D_RTRIDSP_2_OLYMPICS-WEIGHTLIFTING.jpg

bruger Adidas Aidstar VL skoene :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share