Store Mennesker


ThomasMJ26
 Share

Recommended Posts

Davs (håber der er en der er kan svare professionelt på dette her)

Jeg er lige NY udannet træner inden for styrke træning ? Har så fået arbejde i en bokse klub som motion træner, Vil så lige høre er der nogle Øvelser jeg skal se meget langt væk fra når man er meget meget stor HAR FÅET 2 NYE MEDLEMMER PÅ ( over 120 -150 kg) og de er helt ny medlemmer (tænker på sådan nogle som var med i det tv program (LIVET ER FEDT) :raisebrow:

hvad Kondition SKAL Jeg HELST IKKE lave med dem for de får en succe ud af det også :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Davs (håber der er en der er kan svare professionelt på dette her)

Jeg er lige NY udannet træner inden for styrke træning ? Har så fået arbejde i en bokse klub som motion træner, Vil så lige høre er der nogle Øvelser jeg skal se meget langt væk fra  når man er meget meget stor HAR FÅET 2 NYE MEDLEMMER PÅ ( over 120 -150 kg) og de er helt ny medlemmer  (tænker på  sådan nogle som var med i det tv program (LIVET ER FEDT) :raisebrow:

hvad Kondition SKAL Jeg HELST IKKE lave med dem for de får en succe ud af det også  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Passe på deres knæ.. Ikke noget med at løbe decline :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

No offence, men det ved du forhåbenligt eftersom du lige har taget din "uddannelse".. Hvis ikke vil jeg foreslå dig at søge noget rigtigt litteratur på området.

<{POST_SNAPBACK}>

JO det er så rigtig nok men da jeg er er en "normal vægtig" og kan en pokkers masse øvelsers er det jo ikke sikker de kan dem ? når man er så "stor" DET var derfor jeg ville gerne have lidt feedback på hva jeg skal og ikke skal lave med sådan en type mennesker når man vejer 120 - 150 kg

Link to comment
Share on other sites

No offence, men det ved du forhåbenligt eftersom du lige har taget din "uddannelse".. Hvis ikke vil jeg foreslå dig at søge noget rigtigt litteratur på området.

<{POST_SNAPBACK}>

JO det er så rigtig nok men da jeg er er en "normal vægtig" og kan en pokkers masse øvelsers er det jo ikke sikker de kan dem ? når man er så "stor" DET var derfor jeg ville gerne have lidt feedback på hva jeg skal og ikke skal lave med sådan en type mennesker når man vejer 120 - 150 kg

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan jo spørge dem :smile: Alternativt tænke lidt rationelt, og prøve at forestille dig hvad de ikke kan klare. F.eks. vil jeg ikke forvente at de kan hoppe op på et bord med samlede ben. Ellers må de jo selv sige fra, hvis de ikke mener at de kan holde til det.

En rigtig god ide vil vel være at få deres mening om tingene, så du ved hvad deres formål med træningen er, og så de selv får indvirkning på dne, og dermed kan sige fra, såfremt der er nogle øvelser de ikke bryder sig om... Men det er måske tabu at henvende sig direkte til dem om det emne?

Link to comment
Share on other sites

Og så lige et indspark her:

Når et ord har tryk på første stavelse som; bokse-klub, ny-uddannet eller motions-træner, så skal det som hovedregel skrives i ét ord:4smartass:

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

(mine markeringer med fed) - hvordan ville du ellers skrive et ord? I to ord????

Link to comment
Share on other sites

Synes fanme det er en dårlig måde og hjælpe folk på med og pres dem ned i mudderet > det var hjælp jeg spurte på ikke hvordan jeg staver ???

:sneaky2:  :sneaky2:  :sneaky2:  :raisebrow:  :raisebrow:

<{POST_SNAPBACK}>

Det må jeg give dig ret i - og jeg skal forsøge at give dig et bedre svar. jeg høre selv til målgruppen og ved da en smule om træning.

På konditionssiden er cros(elipse)trainer og cykler det bedste du kan sætte dem til.

Stepmaskinerne duer ikke. Løbebænd heller ikke - måske som rolig gang - men de andre redskaber er bedre.

Styrketræning - principielt kan du lave det meste. Step up øvelser duer ikke og du skal passe på deres knæ. Det kommer meget an på hvor pasive de har været. aktive store mennesker kan have stor muskelmasse og kan klare det meste.

Vær opmærksom på at der er mange masiner hvor der ikke er plads - ingen grund til at folk skal have en dårlig oplevelse.

Link to comment
Share on other sites

JA men nu er mit problem jeg HAR ingen maskiner > kan kun lave kondition træning > via kropsvægten + jeg har sandsække til og slå på ?`

men tænker på hvad mave ølvelser kan jeg lave med dem for tror ikke jeg kan lave sit-ups og crunches med dem ?

MED mine andre medlemmer

laver jeg meget cirkel træning > kun med krops vægt armstrækker englehop reaktions øvelser frø hop m.m

Link to comment
Share on other sites

JA men nu er mit problem jeg HAR ingen maskiner > kan  kun lave  kondition træning > via kropsvægten + jeg har  sandsække  til og slå på ?`

men tænker på hvad mave ølvelser kan jeg lave med dem for tror ikke jeg kan lave  sit-ups og crunches  med dem ? 

MED mine andre medlemmer

laver jeg meget cirkel træning  > kun med krops vægt  armstrækker englehop reaktions øvelser frø hop m.m

<{POST_SNAPBACK}>

UPS - det havde jeg ikke set. Sandsækken er faktisk temmelig fin - man bliver godt forpustet og det er jo sjov for mange! Du kan IKKE sætte dem til hop - det kan de ikke. Der er ikke noget galt med sit ups - de kan formentligt kun komme 5-10 cm - men det er fint nok! Armstrækninger kan laves liggende på knæ osv.

Prøv evt. at sætte et program sammen og post det her - jeg skal gerne kommentere :smile:

Link to comment
Share on other sites

Du skriver, at du er nyuddannet træner. Lærer I ikke noget om hensyn man bør tage til mennesker der ikke lige falder indenfor normen? fx. gravide, overvægtige, folk med skader.

Hvis ikke, så er det da for ringe!

Undskyld hvis jeg tager fejl, men det er bare min mening.

Tag ikke dette som en kritik af dig personligt, men af din uddannelse, hvis det er tilfældet

Link to comment
Share on other sites

Tag ikke dette som en kritik af dig personligt, men af din uddannelse, hvis det er tilfældet

Det er nemlig en god pointe. For mange af de uddannelser der er tilgængelige er alt, ALT for dårlige. De retter sig ikke mod den brede danske befolkning, men imod en standard-person med normalt helbred, normal vægt etc. Derudover synes jeg det er for dårligt at man ikke lærer mere omkring neuromuskulær fysiologi, hjerte-lunge fysiologi osv. De fleste udannelser er simpelthen for overfladiske. Vi må ikke glemme at det er mennesker vi har med at gøre. Det heldige er så at mange instruktører har en brændende interesse for deres område, så de har tilegnet sig den nødvendige viden på anden vis. F.eks via selvstudie af de forskellige emner. Men det ændre bare ikke på at de forskellige uddannelser er for dårlige.

Link to comment
Share on other sites

Tag ikke dette som en kritik af dig personligt, men af din uddannelse, hvis det er tilfældet

Det er nemlig en god pointe. For mange af de uddannelser der er tilgængelige er alt, ALT for dårlige. De retter sig ikke mod den brede danske befolkning, men imod en standard-person med normalt helbred, normal vægt etc. Derudover synes jeg det er for dårligt at man ikke lærer mere omkring neuromuskulær fysiologi, hjerte-lunge fysiologi osv. De fleste udannelser er simpelthen for overfladiske. Vi må ikke glemme at det er mennesker vi har med at gøre. Det heldige er så at mange instruktører har en brændende interesse for deres område, så de har tilegnet sig den nødvendige viden på anden vis. F.eks via selvstudie af de forskellige emner. Men det ændre bare ikke på at de forskellige uddannelser er for dårlige.

<{POST_SNAPBACK}>

Nu skriver du "de fleste uddannelser", vil det sige at du har en positiv liste over uddannelser du finder gode nok?

Har selv kigget lidt på Aalborg Sportshøjskoles Trænerakedemi... Hvor man undervises i 38 uger, modsat mange af de kurser der blot varer et par weekender, hvilket jeg slet ikk mener er, ikke engang i nærheden af, nok til at komme dybere ind i stoffet...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share