24 timers spinning


Finn Madsen
 Share

Recommended Posts

Det går ud på, at man skal samle et hold på 3-6 personer, som tilsammen skal køre 24 timer. Dvs. jo færre man er, jo flere timer skal man cykle.

Der er en sal til at sove i, en sal til at spise i og en sal til at spinne i...

Man skal gennemføre som et hold, og hvert hold skal have et navn, som man selv bestemmer...

Der kommer 24 forskellige instruktører fra hele landet og gæsteoptræder. Dvs. instruktørskift hver time. Ved endnu ikke, om man skal køre alle sine egne timer i træk eller om man kan splitte dem op... Tror at man selv bestemmer.

Der er totalt udsolgt nu. Ikke flere pladser tilbage, men equinox overvejer vist at lave nogle lignende arrangementer senere i 2005. Det glæder vi os til :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hej

Er der nogen er jer spinningstosser der deltager ved 24 timers arrangementet hos Equinox i Randers den 8-9/1 2005?

Måske der er nogen her fra siden der skal være instruktør???

Jeg deltager selv sammen med 3 andre på hold fra Atlantis Motion, Skive

Finn

<{POST_SNAPBACK}>

Ja nemlig ja. Jeg kommer med tre andre kanon sindsyge instruktørtosser, godtnok skal vi ikke tæske jer igennem men bare være med. :w00t: Tilsammen udgør vi team xtreme. Glæder mig til at lærer jer andre spinningfreaks at kende :cooldance:

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Min holdning til dette arrangement er klart at det er uansvarligt og ikke burde afholdes.

24 timers spinning fordelt på hold ned til 3 personer er ikke sundt i min verden! Jeg håber at der vil være uddannet plejepersonale i nærheden undervejs, der sikre at de deltagende for de nødvendige salte, mineraler, væsker, føde osv, samt kan træde til hvis nogen kollapser (deja vu), får det skidt eller på anden måde har brug for assistance. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Min holdning til dette arrangement er klart at det er uansvarligt og ikke burde afholdes.

24 timers spinning fordelt på hold ned til 3 personer er ikke sundt i min verden! Jeg håber at der vil være uddannet plejepersonale i nærheden undervejs, der sikre at de deltagende for de nødvendige salte, mineraler, væsker, føde osv, samt kan træde til hvis nogen kollapser (deja vu), får det skidt eller på anden måde har brug for assistance.  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Din holdning respekterer jeg - men jeg er ikke enig.

Hvis jeg ser tilbage i min egen træningsdagbog og logbøgerne her på siden, kan jeg se at indtil flere kører 2-3 timer som den daglige træning. Så for dem og mig vil det ikke være en udfordring hvis det eksempelvis kun var tilladt at køre 6 timer pr. person i løbet af de 24 timer.

Vælger man at deltage i dette arrangement, 24 timers løb, triathlon, løb i sahara eller ligende ekstremer formoder jeg at den enkelte deltager er forberedt.

Link to comment
Share on other sites

Hi

Måske skal man istedet spørge hvad sådanne event gør godt for.

Jeg har også kørt disse. Selvom man er i god form - kan man være mærket efter dem i lang tid.

Det er vel ligesom marathon. Dem kan man normalt kun løbe et par stykker af om året, hvis man løber sig ud hvergang.

Jeg tror at mange stiller op til både rigtige marathons og disse spinning-events uden at tænke over hvad formålet er ?

og hvilken ulemper der så kan være ?

spinning-hils

kbh kipketer

Edited by kipketer
Link to comment
Share on other sites

Personligt er jeg selv en af de "unormale" der tiltager i dette event sammen med andre skøre spinnere. Jeg er ikke med fordi jeg absolut SKAL presse mig selv til at køre de her seks timer, som mit hold skal køre, men for at møde andre som jeg selv og prøve noget nyt. Det handler vel ikke kun om spinning,men om at mærke atmosfæren til sådan noget. OG helt galt kan det jo ikke være eftersom det er lang tid siden sidste cykel blev taget??

Fedt at Medicsport osv tager initiativ til at lave sådan noget...Så jeg er med men altså ikke på bekostning af mit helbred. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Hvis folk kan gennemføre et ironman med afkøling i havvand, cykling i elementerne og grusomme stød igennem kroppen under de sidste ca 42 kilometer, kan en flok tosser vel også klare at sidde på en cykel i et rart lokale i nogle timer?

Link to comment
Share on other sites

Hvis folk kan gennemføre et ironman med afkøling i havvand, cykling i elementerne og grusomme stød igennem kroppen under de sidste ca 42 kilometer, kan en flok tosser vel også klare at sidde på en cykel i et rart lokale i nogle timer?

<{POST_SNAPBACK}>

Lige mine ord... Sad lige og tænkte på, at en ironman da er langt hårdere for kroppen end sølle 8 timers spinning - for der knokler man derudaf i langt mere tid, og til forskellige discipliner (løb, svømning og cykling). Og for mit eget vedkommende er 1 times løb lige så hårdt, som 2 timers spinning... Så jeg ville nok aldrig kunne gennemføre en marathon på 42 km.

At tage med til spinningmarathons rundt omkring er for at udfordre mig selv. Jeg finder ikke nok udfordring i den daglige træning, og samtidig kommer man ud og oplever en masse spændende ting, til disse events.

Man møder mange spændende mennesker og instruktører, får mange ideer til musik og programmer, og i det hele taget er der bare en FED stemning, når alle i salen er sammen om at gennemføre 3 eller flere timer.

Der er langt federe at køre 3 eller 4 timer til dagligt, hvis jeg har en makker eller 2 med ved min side, frem for at sidde med en ny nabo efter hver time...

Det kan godt være, det ikke er sundt - men det er dét, at løbe en marathon, gennemføre en ironman eller triathlon BESTEMT heller ikke. Vi har alle vores måder at søge ekstremer på. Nogen gør det ved at klatre rundt på nogle klipper, andre ved at springe ud fra dem (og håbe, at snoren holder :laugh: ) og så er der den slags endorfinjunkier, som får den ekstreme nydelse ved at pine kroppen igennem ekstrem meget sport over lang tid - konkurrence eller ej...

Edited by Jeanet1980
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg kan kun give jeanet1980 ret. Det var stort, flot og rigtigt godt sammensat. Sikke et fælleskab man opnåede og hvilken entusiasme og kampgejst hele vejen igennem alle 24 timer. Jeg selv kunne ikke lade være med at være med på en kigger alle 24 timer (cyklede 6 for et team og 1 som instruktør), hvilket resulterede i totalt søvnmangel men det var det hele værd. Flere arrangementer af den her slags.

Eneste minus........ Mange instruktører havde næsten samme musik og samme programmer med. Det er naturligvis svært hvis man er vant til at køre sådan og til det sidste nye dance, meeeeeen et eller andet gør, at man nok ikke skal medbringe dancechart 2004 til sådan et arrangement for man kan nok være sikre på at der er flere der netop gør dette. HELDIGVIS havde Jeanet1980 og jeg valgt noget HEEEELT andet. Og enten kunne folk lide det eller de sys det var noget hø, men sådan er det jo med spinning :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Eneste minus........ Mange instruktører havde næsten samme musik og samme programmer med. Det er naturligvis svært hvis man er vant til at køre sådan og til det sidste nye dance, meeeeeen et eller andet gør, at man nok ikke skal medbringe dancechart 2004 til sådan et arrangement for man kan nok være sikre på at der er flere der netop gør dette.

<{POST_SNAPBACK}>

Ikke for at fornærme nogle af de instruktører der ellers kørte - de gjorde det fint - nogle meget bedre end andre, men sådan er det jo. Jeg vil dog give Danfanatiker ret i, at man nok skal overveje sin musik LIIIIIIDT mere, inden man tager afsted til sådan et arrangement...! Og måske overveje at køre noget andet, end man har gjort på sine timer de sidste 3 måneder.

Mange syntes ikke om mit eller Danfanatikers musik - men vi kunne se, at andre sad med lukkede øjne og levede sig helt ind i det og nød at blive fri for "From Paris to Berlin" og " Dragonstea din Tei"

Link to comment
Share on other sites

Jeg simpelthen bare NÆGTER at høre de to ovenævnte sange igen. Jeg brækker mig haha men ville ikke have været foruden de 24 timer, selvom benene brændte, man gik ind i dørene og opførte sig latterligt pga søvnmangel osv. Det var sådan en stor oplevelse, så jeg sidder med en lidt tom følelse af sorg over at det er slut. Har I det også sådan

Link to comment
Share on other sites

Det var sådan en stor oplevelse, så jeg sidder med en lidt tom følelse af sorg over at det er slut. Har I det også sådan

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, man er helt rundt på gulvet... Har været omgivet af 200 mennesker i 30 timer, og pludselig er folk væk!:confused:

Det runger i ørerne efter de mange timer med høj musik og højlydt snak. Men fedt at se, at mange spiningtosser fra alle steder i landet var der.

Her er listen med instruktører og tidspunkter: (Der var vist nogle få ændringer undervejs, fordi et par instruktører ikke kunne møde op pga. stormen... Men listen så nogenlunde sådan her ud)

12-13: Kenneth Hansen

13-14: Daniel Folder

14-15: Mads Himmelstrup

15-16: Nina

16-17: Jacob

17-18: Birgitte Pedersen

18-19: Claudia

19-20: Gert Olsen

20-21: Jeanette Thomsen

21-22: Birgitte Junker

22-23: Henrik Christensen

23-24: Sanne Schmidt

24-01: Lene B.

01-02: Franz Müller

02-03: Brian Møller

03-04: Majbritt

04-05: Heidi Christensen

05-06: Julie Pedersen :devil:

06-07: Bobby Croshaw

07-08: Rasmus

08-09: Jeanette Sørensen

09-10: Anders Møller

10-11: Henrik Christensen

11-12: Bobby Croshaw

Link to comment
Share on other sites

Det var sådan en stor oplevelse, så jeg sidder med en lidt tom følelse af sorg over at det er slut. Har I det også sådan

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, man er helt rundt på gulvet... Har været omgivet af 200 mennesker i 30 timer, og pludselig er folk væk!:confused:

Det runger i ørerne efter de mange timer med høj musik og højlydt snak. Men fedt at se, at mange spiningtosser fra alle steder i landet var der.

Her er listen med instruktører og tidspunkter: (Der var vist nogle få ændringer undervejs, fordi et par instruktører ikke kunne møde op pga. stormen... Men listen så nogenlunde sådan her ud)

12-13: Kenneth Hansen

13-14: Daniel Folder

14-15: Mads Himmelstrup

15-16: Nina

16-17: Jacob

17-18: Birgitte Pedersen

18-19: Claudia

19-20: Gert Olsen

20-21: Jeanette Thomsen

21-22: Birgitte Junker

22-23: Henrik Christensen

23-24: Sanne Schmidt

24-01: Lene B.

01-02: Franz Müller

02-03: Brian Møller

03-04: Majbritt

04-05: Heidi Christensen

05-06: Julie Pedersen :devil:

06-07: Bobby Croshaw

07-08: Rasmus

08-09: Jeanette Sørensen

09-10: Anders Møller

10-11: Henrik Christensen

11-12: Bobby Croshaw

<{POST_SNAPBACK}>

Julies personlige favoritter

Daniel Foder, Mads Himmelstrup, Brian Møller og Jeanette Sørensen. Sanne Scmidt og HenrikChristensen er også cool

Men det sker sikkert snart igen har jeg hørt i min øresnegl :w00t:

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Det var ikke Henrik Christensen der kørte fra 10-11, mener jeg ikke. Jeg tror han hed Kim et-eller-andet, men ham der skulle have kørt kunne ikke alligevel, så Kim trådte til i sidste ende. Måske husker jeg forkert, men hjernen så også stået rimelig meget af på det tidspunkt.

Håber andre bliver fristet af ånden som er kommet til udtryk gennem hele weekenden, og taget med næste gang det bliver muligt.

Link to comment
Share on other sites

Det var ikke Henrik Christensen der kørte fra 10-11, mener jeg ikke. Jeg tror han hed Kim et-eller-andet, men ham der skulle have kørt kunne ikke alligevel, så Kim trådte til i sidste ende. Måske husker jeg forkert, men hjernen så også stået rimelig meget af på det tidspunkt.

Håber andre bliver fristet af ånden som er kommet til udtryk gennem hele weekenden, og taget med næste gang det bliver muligt.

<{POST_SNAPBACK}>

Korrekt det var Kim fra Fin form Randers. Også udmærket mand

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share