Squatprogram til tynde stænger!!


angel
 Share

Recommended Posts

Kom så drenge...

Hvilket powerpacked program skal jeg starte på i morgen til at få gang i mine stænger?? :blink:

Kan slet ikke vælge og er ikke så varm på sheiko igen for benen!

Har lyst til at kombinere med både box, tunge walkouts, partials og bla. bla.... er frisk på lidt af hvert så det ikke bliver kedeligt :raisebrow:

Er der nogen som har en ide om hvordan jeg kunne kombinere et program med tung bentræning mandag og evt. noget lettere og funktionelt træning torsdag/lørdag??

Hvilke procenter, hvor mange uger osv.

p.s. køre DL sheiko onsdag

Sætter stor pris på om nogen har en et forslag eller to :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Har du ikke lige skrevet at du ikke ville squatte så meget pga. din skulder?  :blink:

Hvis du vil squatte på så mange forskellige måder, ja... Så skulle du måske overveje noget WSB agtigt... Det passer også ind med en tung dag og en let dag... :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Det jeg mente med min skulder var at kg'erne nok ikke kommer over +100 kg de næste par måneder indtil jeg finder en omvej :smile:

WSB er også en god mulighed :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

hey du,

synes faktisk at det Troels har gang i lige nu virker meget fornuftigt  :smile:

så får du da lov til at prøve lidt forskelligt så det ikke blir alt for ensformigt...

<{POST_SNAPBACK}>

Hvad laver Troels... noget specifikt program?

Har brug for noget struktur pga. eksamenslæsning --> kan ikke overkomme tilfældig på dagsformen træning :raisebrow:

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Har jo aldirg været den store fan af programmer

I øjeblikket køre jeg selv 5-6 gentagelse i 5-6 sæt den ene dag

og noget box. kæde, band en anden dag

ikke noget fast procent, men efter dags formen.

føler jeg der er overskud, køre jeg op og laver en pr af en slags

det virker fint for mig

Link to comment
Share on other sites

hey du,

synes faktisk at det Troels har gang i lige nu virker meget fornuftigt  :smile:

så får du da lov til at prøve lidt forskelligt så det ikke blir alt for ensformigt...

<{POST_SNAPBACK}>

Hvad laver Troels... noget specifikt program?

Har brug for noget struktur pga. eksamenslæsning --> kan ikke overkomme tilfældig på dagsformen træning :raisebrow:

<{POST_SNAPBACK}>

tjo, lidt dagsform er det vel, men det er nu meget wsb-agtigt, så vidt jeg kan lure,

men tænkte mere på at så fik du da mulighed for at "lege" lidt ligesom du har efterlyst et par gange,

både med boxsquat og knæbind :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvad laver Troels... noget specifikt program?

Det jeg laver i øjeblikket, er let squat mandag: 5sæt x 2-3reps med 65-75%

Tung squat fredag: 5sæt x 2-3reps med 85-90% gerne med udstyr. + høj boxsquat 5sæt x 2-3reps op til en 3RM

Nu ved jeg ikke hvor meget det giver endnu. Men rent massemæssigt er jeg sikker på at Smolov Jr giver en del mere :devil:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

kan iøvrigt godt forstå at du gerne vil have det til at køre på skinner her midt i eksamen,

(sidder selv i samme situation :dry::dry: )

men i løbet af foråret tror jeg det vil være godt for dig at kaste dig over noget lidt mere dagsform-agtigt, i stil med det jfk har gang i.

der er ingen tvivl om du kan løfte meget mere end du har gjort indtil nu,

så derfor vil det nok os være godt for dig at blive presset lidt mere engang imellem,

fx op til en god tung 3RM, hvad enten det så er i boxsquat eller med bands eller med knæbind eller...

du forstår nok :bigsmile:

tror du ville flytte dine grænser hurtigere hvis du bare kaster dit procent-halløj væk når du føler at benene er friske og så dykker med lortet uden at være bange for at misse...

Link to comment
Share on other sites

kan iøvrigt godt forstå at du gerne vil have det til at køre på skinner her midt i eksamen,

(sidder selv i samme situation  :dry:  :dry: )

men i løbet af foråret tror jeg det vil være godt for dig at kaste dig over noget lidt mere dagsform-agtigt, i stil med det jfk har gang i.

der er ingen tvivl om du kan løfte meget mere end du har gjort indtil nu,

så derfor vil det nok os være godt for dig at blive presset lidt mere engang imellem,

fx op til en god tung 3RM, hvad enten det så er i boxsquat eller med bands eller med knæbind eller...

du forstår nok  :bigsmile:

tror du ville flytte dine grænser hurtigere hvis du bare kaster dit procent-halløj væk når du føler at benene er friske og så dykker med lortet uden at være bange for at misse...

<{POST_SNAPBACK}>

Helt klart også mere til dagsformstræning men lige nu nytter det ikke noget.. kan ikke overskue det :innocent:

og på samme tid tror jeg det er bedre at få bygget fundamentet op igen roligt mest af alt pga. min skulder men også fordi squat'en jo ikke har været oppe at vende så ofte som jeg gerne ville have haft de sidste par måneder :blush:

Men umiddelbart hælder jeg meget til Troels's tilgang med at dele Smolov Jr. ud over mere end 3 uger og så se hvad der sker... måske kombineret med lidt WSB-agtige øvelser :smile:

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Det kunne også være en mulighed at køre Pavel´s Bear i squat bare.

Det ser således ud:

1sæt*5reps - så tungt som muligt.

1sæt*5reps - med 90% af det første sæt

xsæt*5reps - her kører man med 80% af det oprindelige sæt og bliver ved med at lave 5´ere med 1 minuts pause indtil man ikke kan mere.

Der køres 2-3 gange om ugen. Fordelene synes jeg ligger i den store volumen, korte pauser og muligheden for virkelig at få kørt løftet ind i nervesystemet, så styrken udvikles til gavn for massen.

Har dog ikke så meget konkret emperi om hvor godt det skulle virke, bortset fra nogle spredte positive tilkendegivelser.

Har lyst til at kombinere med både box, tunge walkouts, partials og bla. bla.... er frisk på lidt af hvert så det ikke bliver kedeligt 

Nu kører jeg selv programmet for tiden og de korte pauser betyder at man slet ikke har overskud til at registere at man keder sig. Desuden synes jeg også det er fedt at se om man kan få et extra sæt i forhold til den sidste træning. Så kedeligt er det bestemt ikke (måske i længden).

Edited by Torben F.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share