Træning tidligt på dagen


Devious Builder
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger

så vidt jeg ved er der i teorien fordele ved at træne på visse tidspunkter af dagen, men i praksis er det ligegyldigt. bill pearl trænede kl 5 om morgenen, Arnold trænede meget tidligt i sine unge dage... Du siger et par dage. Det gør jo ingen forskel.

Link to comment
Share on other sites

Et godt råd ville være, at du, LIGE når du står op, kvæler en shake bestående af ca ½L kaffe, 35g valleprotein og 50g druesukker.

Og så sipper en shake med vand (fun light) 35g valleprots og 50g druesukker under træningen.

På den måde har du energi i musklerne til træningen, hvilket kan være svært hvis du spiser en fast morgenmad og træner lige efter. Energien er ikke nået ud i musklerne. Og koffeinen giver din krop et spark når du virkeligt behøver det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har trænet tidligt en del gange.

Så er det lækkert at få morgenmad

med blødkogte æg osv. bagefter.

En god måde at starte dagen på, og

den eneste mulighed om sommeren,

når man vil være ude hele dagen og

aftenen.

Har ikke så mange kræfter tidligt om morgenen,

så hvis det er tung træning, tror jeg

det er bedst midt- eller sidst på dagen.

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Personligt synes jeg løft som squat og dødløft fungerer dårligt om morgenen og har overvejet hvorfor mon. Måske er det fordi diskus skiverne mellem ryghvirvlerne i nattens løb suger væske til sig og man faktisk bliver lidt stivere i det. Nogen forskningsresultater viser også at man skal undgå fleksioner de første par timer man er vågen for at undgå rygsmerter. Ikke at man flekterer i ryggen i hverken squat eller dødløft (medmindre stilen er dårlig), men jeg føler i al fald at min ryg er mere skrøbelig om morgenen. Desuden virker mit nervesystem ikke så tændt - jeg formår ikke at få det samme adrenalin-rush og få alle muskelfibrene med.

Synes også at der i mange log-bøger bliver givet udtryk for at morgentræning ikke er det optimale.

Link to comment
Share on other sites

Jeg giver dig ret i alle de ovenstående betragtninger, Laush, men nogen gange er det det eneste tidspunlkt på dagen man har. Og suboptimal træning er vel bedre end ingen træning. Det er i hvert fald mit princip.

Jeg mener selv, at den ernæringsstrategi, jeg har nævnt i mit ovenstående indlæg, hjælper meget på energiniveauet.

Link to comment
Share on other sites

jeg træner både lørdag og søndag og det jeg gør er typisk at stå tidligt op (~3 timer før trænigsstart) og så æde første morgenmad. så går jeg i seng igen og sover 2 timer og står op og æder anden morgenmad, pakker taske osv.

jeg synes det fungerer ok for mig men jeg ved ikke om det er optimalt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Personligt synes jeg løft som squat og dødløft fungerer dårligt om morgenen og har overvejet hvorfor mon. Måske er det fordi diskus skiverne mellem ryghvirvlerne i nattens løb suger væske til sig og man faktisk bliver lidt stivere i det. Nogen forskningsresultater viser også at man skal undgå fleksioner de første par timer man er vågen for at undgå rygsmerter.

<{POST_SNAPBACK}>

Jep, af den grund er jeg også tilbageholdende med at træne om morgen, ihvertfald tungt. :4smartass:

Og desuden, hvis ikke det var fordi at vi havde gratis kaffe i mit center, så havde nok aldrig kommet tidligt afsted, som jeg f.eks. gjorde i dag. :nissecool:

Link to comment
Share on other sites

Jeg bryder mig heller ikke rigtigt om at træne tidligt på dagen.

Slet ikke hvis jeg lige er stået op, så føltes alt 100 gange tungere.

Syntes det fungerer bedst hvis man har været vågen i minimun 2-3 timer og fået et godt og sundt måltid m. masser af prots.

Men fortrækker også at træne om eftermiddagen da syntes jeg man har meget mere overskud i kroppen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Alle har helt ret. Det er for kort tid siden blevet bevist at de fleste menneskers egen hormon produktion er størst sen eftermiddag af døgnet. Derfor er de fleste stærkere+kan presse sig selv længere senere på dagen end tidligt! Jeg træner personligt helst cardio morgen og tungt aften...

Thomas :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv i det seneste halve år trænet 3 gange ugentligt fra ca. 5:45 til 7.

Jeg rejser mig kl. 5, spiser en ordentlig portion havregryn og cykler 7 km. ned for at træne inden jeg skal på job.

For mig er morgentræning det bedste tidspunkt.

Mon ikke også det handler meget om tilvænning.... det er i alle tilfælde en SUPER start på dagen. :4thumbup:

-kajakroer

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share