Max beregnings formel


Blackmoore
 Share

Recommended Posts

jeg kan huske der for et stykke tid blev linket til en hjemmeside hvor man, hvis man f.eks kendte sin 5 rm max i en øvelse kunne få estimeret ens max for en single.

jeg fik aldrig bookmarket det link, men.. er der andre af jer der kan huske hvor det er??

venlig hilsen Blackmoore

Link to comment
Share on other sites

Link

Der er da en her på mol...

Hygge

jeg kan huske der for et stykke tid blev linket til en hjemmeside hvor man, hvis man f.eks kendte sin 5 rm max i en øvelse kunne få estimeret ens max for en single.

jeg fik aldrig bookmarket det link, men.. er der andre af jer der kan huske hvor det er??

venlig hilsen Blackmoore

<{POST_SNAPBACK}>

Link to comment
Share on other sites

Den slags teoretiske beregninger giver jeg ikke meget for. Der er alt for mange individuele faktorer der spiller ind. Både ens muskelfibersammensætning, evne til at rekruterer flest muskelfibrer, samt hvor mange reps man normalt kører kan rykke helt rundt på beregningen. Feks. læste jeg engang,, at Charles Poliquin skrev at nogle olympiske roere han trænede var i stand til kører 12 reps med 97% af deres 1RM i øvelser for ryggen. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Feks. læste jeg engang,, at Charles Poliquin skrev at nogle olympiske roere han trænede var i stand til kører 12 reps med 97% af deres 1RM i øvelser for ryggen.  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er vist en røver du gamle... :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Den skulle nu være god nok. Poliquins udtalelse stammer fra et interview, hvor han netop forklarer forskellene på, hvor mange reps folk kan kører med en given % af 1RM. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share