Nyt fullbody program


Spock
 Share

Recommended Posts

Jeg fatter ikke lige, hvordan dødløft kan være uhensigtsmæssigt i forhold til spinning, hvis squat ikke er.

Jeg ville da mene, at spinning giver nok ben-træning til at nøjes med dødløft istedet.

PlayboY siger, at træningen er for bb. Er det korrekt?

Link to comment
Share on other sites

Dødløft går for meget i haserne, og det går for meget ud over cyklingen hvis jeg samtidig skulle squatte. Jeg cykler på alle andre dage end styrke-dage, så restitution er en vigtig parameter.

Med næsten 36 år på bagen og træning stort set hver dag, kan jeg ikke nå at restituere hvis jeg har både dødløft og squat på programmet.

Det endte med at være et valg imellem squat eller dødløft, og her vandt squatten fordi det giver en god styrketræning for benene, mens manglen på dødløft til en vis grad kan kompenseres med bb rows, bent over rows, hyperextensions m.v.

Jeg ville da gerne dødløft med på programmet, men den går simpelthen ikke :dry:

Upright rows er droppet til fordel for "krage laterals", der primært går i side delts samt (især) bagsiden af skulderen. Desuden ryger der nok en ekstra bagside-skulderøvelse på for at modvirke de (giver jeg Squatfather ret i) mange front pres øvelser.

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

En øvelse decideret for bagsiden af skulderen vil helt sikkert være fint, men jeg forstår stadigt ikke hvad årsagen til så mange forskelige presøvelser er. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

At opbygge en disco fysik? :innocent:

Rommel

<{POST_SNAPBACK}>

Såfremt en disco fysik omfatter fremfaldne skuldrer som hos en neanderthaler. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har skam nogle øvelser for bagsiden af skulderen:

- bb rowing giver en god effekt på bagsiden af skuldrene

- krage laterals er en udpræget side/bag-delts øvelse

- jeg indfører en specifik bagside-skulder-db øvelse een gang om ugen, ligesom jeg også denne dag kører en cable bagskulder øvelse.

Kan godt se der måske var for mange pres-øvelser i forhold til træk-øvelser, men sådan er det jo ofte, bænkpres, military, db skulder pres, incline bryst db pres, pullover osv osv er jo alle frontside-øvelser.

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Hargh, nu kan du lige tie stille Simon :tongue:

Seated Rows har ikke nær så gode EMG målinger, som barbell rows - Sådan noget cabel fis, det bruger vi sgutte her :devil:

Hvis spock skal have smidt noget masse på og vøre stor og leee´ så skal der gang i nogle basisøvelser :devil::cooldance: - Desuden er barbell rows en rigtig god trapz bygger :smile:

Edited by PlayboY
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share