Dronning Rivejern III


Armoured female
 Share

Recommended Posts

  • Replies 566
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Idag:

Løb 4K - når jeg begynder at sprinte de sidste 300 m, så er det på tide at øge distancen :blink::tongue:

Eksempel fra kostplanen (sandsynligvis det sidste med 2250 kcal):

P/K/F i gram        159 239 75 2268 kcal

P/K/F i procent        28 42 30 100

Der røg også 200 g i det forgangne døgn...

<{POST_SNAPBACK}>

Nå nå nå, jeg ser du er i skarp træning. Jeg glæder mig til at battle dig i en posedown når du møder op i ÅBBC igen. :4flex: :devil:

Obliqueeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeees. :w00t::tongue:

Mvh. Henning, lidt for kæphøj, fordi hans diæt kører for godt. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Idag:

Styrketræning, tung (3 reps x 6) med

Bænkpres 65 kg :w00t:

Underhand chinups 78+5 kg

DB skulderpres 17 kg (5x5)

Dødløft 80 kg

2 sæt tung mave (incl. reverse bench crunches)

...mere nåede jeg ikke, eftersom jeg skulle til lægen og tude over min nakke. Nu har min læge så lang ventetid, at nakken er faldet tilbage i sin habitualtilstand i mellemtiden, men vi traf en aftale om, at jeg bare kunne ringe og få en fyshenvisning i ukomplicerede tilfælde :bigsmile: (jeg fik en lille balle fordi jeg ikke kom dengang jeg blev næsten lam i ve. arm) :blush:

Så har jeg rykket kost-statusen en uge frem i rædselsfrygt for, om jeg nu var ved at cutte min dyrebare LBM af :freaked:

Vægt 75,8 (-1,9 kg/1 uge)

Talje 75 cm (-1 cm)

Delle 1: 15 mm (-2 mm)

Delle 2: 6 mm (-1 mm).

De 2250 kcal jeg holdte sidste uge er måske lige i underkanten - jeg arbejder mig op på 2500 igen lige så stille (så slipper jeg også for at være sulten hele tiden :chicken: ). Her er ugens indtag mere præcist i P/K/F -E% og kcal/døgn:

08-02-2005 28 42 30 2268 75,7 kg

07-02-2005 32 39 29 2156 75,9 kg

06-02-2005 31 41 28 2246

05-02-2005 31 40 29 2213 76,3 kg

04-02-2005 31 39 30 2181

03-02-2005 31 34 35 2144

02-02-2005 33 39 28 2251 77,7 kg

Edited by Armoured female
Link to comment
Share on other sites

Igår: Ingenting :bookread:

Idag:

Styrketræning, massebevarende 8 reps x 3:

DB bænkpres 24 kg

Underhånds chinups 78 kg (5 reps x 3)

Militærpres 30 - 27,5 - 27,5 kg

Skånegoodmornings 20 kg

Cable rows 65 kg

Bench dips +15 kg

Incline bicepscurls 11 kg

Conc. lat. raise 7 kg

Swissball rectus abd træning 3 sæt.

Er gået over til chinups frem for pulldowns, og sparede lidt på dem idag, da jeg kørte samme type weighted i forgårs. Tunge chinups bliver fremover med overhåndsgreb, mens de underhånds køres for reps.

Og så fandt jeg lige mine nye Adidas Adistar cushion W løbesko på tilbud (sat 400 kr ned) :w00t: Jeg har haft kig på modellen ½ års tid.

Asics Nimbus 5 var et totalflop for mig (for bred hælkappe) - de er hermed degraderet til fritidssko :dry:

Link to comment
Share on other sites

Idag:

Løb 5K - jeg var ikke det hurtigste dyr i skoven idag :sleeping: Benene var lidt tunge af een eller anden grund (muligvis det lidt for store kcal underskud), og jeg fik strammet skoene så meget, at jeg fik ondt i fødderne efter 1½ km... Mine nye sko er ret lovende, jeg er overhovedet ikke vant til, at man kan stramme snørerne for meget :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Igår:

Styrketræning, explosiv (3 reps x 8) med

Bænkpres 40 kg

DB rows 26,5 kg

Front squat 20 kg

Militærpres 20 kg

... og skrå mave på swissball 3 sæt.

Biceps fik også lidt høvl på preacherbænken, selvom det egentlig er hypertrofitræning :smile:

Idag: Ingenting :bookread:

Jeg gik i brædderne efter dagens undervisning, så min ambition om at være tjekket nok til at passe al min træning selvom jeg læser til embedseksamen er ved at gå lidt i vasken :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Idag: Ingenting :bookread:

Jeg gik i brædderne efter dagens undervisning, så min ambition om at være tjekket nok til at passe al min træning selvom jeg læser til embedseksamen er ved at gå lidt i vasken :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, man kan godt blive en lille smule træt af den undervisning :wink:

Link to comment
Share on other sites

Idag:

Styrketræning, tung med

Bænkpres 65 kg 3x6

Widegrip chinups 78,5 kg 3x6

DB skulderpres 17 kg 5x5

DB rows 37 kg 3x4

Squat 40 kg 3x3

Dødløft 85 kg 3x3

Dips 78,5 kg 3x4

Incl rev bench crunches 8x3

Progression i DL, og dips var en del nemmere end sidst.

En fin træning, omend BP var lidt tung idag. Squat er genimplementeret for første gang i årevis, og med en bred stand og stangen i olympisk højde føles det faktisk helt rigtigt, trods min underlige kropssammensætning :w00t:

Det kan være jeg har en fremtid i 3-kamp også :bigsmile:

Det ville faktisk også føles lidt fattigt kun at konkurrere i et løft, når der nu er hele tre skønne øvelser man kan udføre :wub:

Cuttestatus, 1 uge:

Vægt 76,7 kg (+ 0,9 kg)

Talje 75 cm (-)

Delle 1: 14 mm (-1 mm)

Delle 2: 6 mm (-)

Dato E% af P/K/F og dagligt kcal indtag.

15-02-2005 26 43 31 2338

14-02-2005 28 42 30 2328

12-02-2005 27 39 34 2334

10-02-2005 28 41 31 2200

09-02-2005 37 40 23 2003 og en pizzaslice

Jah, der er jo et par huller :innocent: Vægtøgningen siden sidst er væskeansamling (det kan jeg se når jeg tager sokkerne af :blush: ). Dette niveau giver nok et mere passende tempo, selvom det er svært at finde det niveau, hvor jeg taber ½ kg ugentligt når jeg sejler sådan frem og tilbage (den fødedygtige kvindes paradox) :tongue:

Hvis jeg er heldig, er der status quo om 14 dage (skal på vinterferie med nogle meget mad- og spiritusglade mennesker) :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Idag: UV-rugby 1 1/4 time - en værre gang ærtesuppe eftersom vi var 18 i et lille bassin. Når man spiller med udskifter, er der jo også en del mere knald på - jeg reddede mig en del knubs og en lille blodtud :laugh: Men dejligt at der er god tilslutning til træningen :bigsmile:

...

Jeg sysler en del med træningsplanlægning for tiden. Jeg er yderst tilfreds med tremodalitetsprogrammet, der har lagt 5 kg til min 5RM i bænkpres på 7 uger (i kcal underskud) - den lille backoffuge jeg havde for 3 uger siden var et hit, og i næste uge er der så også backoff (nok nærmere SD :innocent: ). Så skulle jeg gerne kunne kyle 2,5 kg mere på ugen efter jeg er kommet hjem :smile:

Således har jeg den næste periode tænkt mig at køre således:

Uge 1

Dag 1: Tung (3 reps x 6) med slutvægten fra sidste cyclus (skulle være ret nem efter backoff).

Dag 2: Massebevarende 8x3

Dag 3: Explosiv 3x8

Uge 2

Dag 1: Tung med progression til en ny 5RM (rimelig smertefrit)

Dag 2: Massebevarende

Dag 3: Explosiv

Uge 3

Dag 1: Tung med samme vægt som uge 2 (føles erfaringsmæssigt lidt tungere)

Dag 2: Massebevarende

Dag 3: Explosiv

Uge 4 - Backoff

Dag 1: Hygge og teknik

Dag 2: Ingen træning

Dag 3: Explosiv

Det er et konglomerat af to T-mag artikler, som kaldes Cyclus ad modum Louise (ikke at forveksle med en menstruationscyklus, selvom længden er ca. den samme) :tongue:

Utopisk pladder følger: Kan jeg øge 5 RM i BP med 2,5 kg hver cyklus - giver det 32,5 kg på et år (I wish...). Eftersom min 5RM til nytår var 60 kg, så giver det 92,5 kg næste nytår...

Og hvor er min 1RM så ikke? :w00t::devil:

Øvelserne hedder aktuelt:

Dag 1 (tung):

Bænkpres

Dødløft

Widegrip chinups

DB skulderpres

DB rows

Dips

Tung mavetræning

Dag 2, massebevarende (hypertrofi i kcal overskud, hvilket har lange udsigter):

Squat (tung 3x6, den var der ikke plads til dag 1)

DB bænkpres

Underhand chinups

Militærpres

Stivbenet DL

Cable rows

Bench dips

Incline bicepscurls

Lateral raise

Swissball rectus abd træning

Dag 3, explosiv:

Bænkpres

Front squat

Militærpres

DB rows

Swissball obliquus abd træning

- samt ekstra massebevarende for de sørgelige flexorgrupper biceps og hamstrings.

Link to comment
Share on other sites

Når man spiller med udskifter, er der jo også en del mere knald på - jeg reddede mig en del knubs og en lille blodtud :laugh: Men dejligt at der er god tilslutning til træningen :bigsmile:

<{POST_SNAPBACK}>

Seriøst Girl, termen - Dronning Rivejern - blever mere og mere klar ofr mig - Du er jo top Leeee´ !!!

Du træner sQ hårdere en de fleste fyre!!! :4thumbup:

og forresten, jeg havde også liiidt næseblod i lørdags!!! :wink:

L@rs

Link to comment
Share on other sites

Lars: Jeg tror nu det der MMA går lidt hårdere for sig end UV-rugby :wink:

Idag:

Styrketræning, massebevarende 8 reps x 3:

DB bænkpres 24 kg

Underhånds chinups 78,5 kg (5 reps x 4)

Militærpres 27,5 kg

Stivbenet DL 50 kg

Cable rows 65 kg

Bench dips +15 kg

Incline bicepscurls 11 kg

Conc. lat. raise 7 kg

Swissball rectus abd træning 3 sæt.

En fin lille træning inden ferien... :w00t:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Den sidste uge har stået på skiferie og dermed total dekonditionering for overkroppen (det havde den muligvis også brug for :innocent: ). Jeg havde en ambition om at betvinge half-pipen (kører snowboard), hvilket gik støt fremad indtil jeg faldt ½ m ned på ren is og landede på det ene knæ :crybaby: Det tog ikke skade udover slaget, men jeg var ikke så kry på brædtet efterfølgende... Jeg har desværre raget en eller anden virus til mig, så den sidste skidag blev tilbragt på sofaen (der røg også en halv dag gr tømmermænd, nok om det) :blush:

Idag:

Styrketræning, eksplosiv (3x8) med

Bænkpres 40 kg

DB rows 27 kg

Front squat 20 kg

Militærpres 20 kg*

... og knap så eksplosivt:

Leg curl blok 35 @ 8x3

Swissball skrå mavetræning 3 sæt.

En lille omgang inden 3. cyklus starter på onsdag. Trods infektionen var der rimelig fut i sagerne :smile:

Jeg droppede løbeturen i går, da mine luftveje går helt i spåner over den kolde luft. Cykelturen ned til S & F var rigeligt (host host hark snot :ill: )..

Link to comment
Share on other sites

Nå, han turde ikke :tongue:

Idag:

Squash 45 min, herunder en puljekamp som jeg tabte halvstort (det var også en spiller som normalt ligger noget over mig i systemet og :blahblah:

Men intensivt var det :kickass:

Efterfølgende 15 min cardio i halvhøj intensitet (9 min Rotex og 6 min løB) :smile:

Så er jeg også stegt for idag (er lige kommet mig ovenpå en omgang sygdom)...

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share