Hjemmetræning


inferior
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er en ung mand som godt kunne tænke mig at begynde at træne derhjemme

jeg har et sæt håndvægte og ved nogenlunde hvilke øvelser man kan lave for at træne de forskellige muskelgrupper, men jeg har ikke rigtig nogen ide om der er nogle øvelser man kan lave derhjemme til at træne brystkassen, er der nogen der har nogle gode råd?

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg er en ung mand som godt kunne tænke mig at begynde at træne derhjemme

jeg har et sæt håndvægte og ved nogenlunde hvilke øvelser man kan lave for at træne de forskellige muskelgrupper, men jeg har ikke rigtig nogen ide om der er nogle øvelser man kan lave derhjemme til at træne brystkassen, er der nogen der har nogle gode råd?

<{POST_SNAPBACK}>

hej

du kan tage en 5-6 af disse øvelser, der er nærmest alle bryst øvelser: http://www.bodybuilding.com/fun/exercises....ainMuscle=Chest

husk, der er flere sider.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke har en bænk, kunne dip evt være en mulighed. Det kommer selvf an på om du kan finde noget du kan placere armene på. Ellers mener jeg også at military rammer brystet også. Endelig kan du jo også forsøge dig med nogle af de en-arms variationer af bænkpres der var på siden.

Ps. kiggede lige øvelserne igennem. Den der Isometric Chest Squeezes er den noget værd overhovedet? :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

Jeg gætter på at i langt de fleste tilfælde er hjemmetræning en dårlig ide hvis man har mulighed for at bruge et center i stedet. Man må have tilstrækkeligt med udstyr (som er dyrt), og ikke mindst tror jeg det er ekstra svært at holde arbeidsmoralen oppe hjemme i stuen. En fornuftig langsiktig strategi ville være et medlemsskab i en styrkeklub, og når man så endelig er blevet tilpas hardcore kan man begynde at drømme om sit eget garagegym :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg gætter på at i langt de fleste tilfælde er hjemmetræning en dårlig ide hvis man har mulighed for at bruge et center i stedet. Man må have tilstrækkeligt med udstyr (som er dyrt), og ikke mindst tror jeg det er ekstra svært at holde arbeidsmoralen oppe hjemme i stuen. En fornuftig langsiktig strategi ville være et medlemsskab i en styrkeklub, og når man så endelig er blevet tilpas hardcore kan man begynde at drømme om sit eget garagegym :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Noget af det er sandt nok, især det med arb moralen, men det kræver faktisk minimalt af udstyr for at få fornuftige resultater

Link to comment
Share on other sites

>Teddy

For rigtig gode resultater tror jeg der kræves en powerrack, bænk, en stang, håndvægte og skiver. Dette lyder ikke af meget, men der er alligevel tale om en god mængde stål, og stål er dyrt.

Og så skal man lære at bruge det. Ikke mindst.

<{POST_SNAPBACK}>

En powerrack kan klares på andre og billigere måder, hjemmelavet eller savbukke fra et bygge marked eller lign. Bænken kan undværes hvis man ikk vil ofre det og man kan også sagtens undvære håndvægte...

Tager man så prisen på et abo i et center og ganger op, så kan man i løbet af nogle år hurtigt have tjent det hjem og træner man flere sammen går det stærkere før besparelsen viser sig

Link to comment
Share on other sites

Det er muligt, men så tror jeg ikke vi snakker om "rigtigt gode resultater" :wink:

Powerrack`en af træ lyder interessant, dog en smule usikker. Jeg ville ikke umiddelbart føle mig tryg, men igen, hvis bare dimensionerne er store nok så er det sikkert muligt.

<{POST_SNAPBACK}>

Tror du kan få lige de resultater du ønsker med primitivt udstyr.

Prøv bare at kig tilbage igennem tiderne og se hvad udstyr der blev brugt dengang

Link to comment
Share on other sites

I princippet er det meste muligt, men det er hvad som fungerer i praksis som gælder. Og her er hjemmetræning noget hø i forhold til klubtræning når man er begynder.

<{POST_SNAPBACK}>

Ok nu stopper denne diskussion, vi bliver åbenbart ikk enige.

Men har du den rette vejl, indsigt i træning, er udstyret, hvor du træner og lign ligemeget, resultaterne kommer hvis man arbejder for det...

Link to comment
Share on other sites

I princippet er det meste muligt, men det er hvad som fungerer i praksis som gælder. Og her er hjemmetræning noget hø i forhold til klubtræning når man er begynder.

<{POST_SNAPBACK}>

Hvorfor er det noget hø at starte med at at træne hjemme?? Det var hvad jeg gjorde og det fungere ganske udemærket.

Efterhånden som man bliver stærkere køber man bare flere vægte og bedre udstyr. Men hvis man starter med at smide, lad os sig 6000 kr efter det, så går der altså et godt stykke tid får man skal have nye ting. Det er ihf hvad jeg har erfaret.

Link to comment
Share on other sites

Det er noget hø at træne hjemme i forhold til et center under følgende forudsætninger:

Hej

Jeg er en ung mand som godt kunne tænke mig at begynde at træne derhjemme

jeg har et sæt håndvægte og ved nogenlunde hvilke øvelser man kan lave for at træne de forskellige muskelgrupper, men jeg har ikke rigtig nogen ide om der er nogle øvelser man kan lave derhjemme til at træne brystkassen, er der nogen der har nogle gode råd?

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg skal ikke udelukke at der findes undtagelser, men i en sådan diskussion må man nødvendigvis generalisere for at få en meningsfuld diskussion. Vis mig en begynder som har fået "meget gode resultater" ved hjemmetræning!

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Det er korrekt at det KAN være svært at få gode resultater hvis ens hjemmeudstyr er bras.

Men har man en stang, en masse skiver, en chin-up bar (eller et lignende alternativ), noget hjemmelavet fidelihut til dips så kan man jo komme ret så langt.

Squat er som jeg ser det det største problem...

Men at man ikke kan opnå kanon resultater hjemme, ja...medmindre man bor i lejlighed så kan jeg da ikke se det ? :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

Det er korrekt at det KAN være svært at få gode resultater hvis ens hjemmeudstyr er bras.

Men har man en stang, en masse skiver, en chin-up bar (eller et lignende alternativ), noget hjemmelavet fidelihut til dips så kan man jo komme ret så langt.

Squat er som jeg ser det det største problem...

Men at man ikke kan opnå kanon resultater hjemme, ja...medmindre man bor i lejlighed så kan jeg da ikke se det ?  :raisebrow:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg bor i lejlighed og har ca 10km og træne på vil jeg tro og mine resultater er bedre end da jeg var i et center

Link to comment
Share on other sites

>Teddy

For rigtig gode resultater tror jeg der kræves en powerrack, bænk, en stang, håndvægte og skiver. Dette lyder ikke af meget, men der er alligevel tale om en god mængde stål, og stål er dyrt.

Og så skal man lære at bruge det. Ikke mindst.

<{POST_SNAPBACK}>

En powerrack kan klares på andre og billigere måder, hjemmelavet eller savbukke fra et bygge marked eller lign. Bænken kan undværes hvis man ikk vil ofre det og man kan også sagtens undvære håndvægte...

Tager man så prisen på et abo i et center og ganger op, så kan man i løbet af nogle år hurtigt have tjent det hjem og træner man flere sammen går det stærkere før besparelsen viser sig

<{POST_SNAPBACK}>

Hvad vil du bruge til at erstatte bænken?

Ikke så meget for stikke, men mere fordi jeg er nysgerrig :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

>Teddy

For rigtig gode resultater tror jeg der kræves en powerrack, bænk, en stang, håndvægte og skiver. Dette lyder ikke af meget, men der er alligevel tale om en god mængde stål, og stål er dyrt.

Og så skal man lære at bruge det. Ikke mindst.

<{POST_SNAPBACK}>

En powerrack kan klares på andre og billigere måder, hjemmelavet eller savbukke fra et bygge marked eller lign. Bænken kan undværes hvis man ikk vil ofre det og man kan også sagtens undvære håndvægte...

Tager man så prisen på et abo i et center og ganger op, så kan man i løbet af nogle år hurtigt have tjent det hjem og træner man flere sammen går det stærkere før besparelsen viser sig

<{POST_SNAPBACK}>

Hvad vil du bruge til at erstatte bænken?

Ikke så meget for stikke, men mere fordi jeg er nysgerrig :bigsmile:

<{POST_SNAPBACK}>

Man kan køre floor press og en masse pres øvelser over hovedet, så er man godt dækket ind.

Det er jo kun i nyere tid folk er begyndt at tro de ikk kan undvære bænkpres :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg bor i lejlighed og har ca 10km og træne på vil jeg tro og mine resultater er bedre  end da jeg var i et center

<{POST_SNAPBACK}>

10km? Det er fandme noget af en lejlighed du har dig. :w00t:

Man kan køre floor press og en masse pres øvelser over hovedet, så er man godt dækket ind.

Det er jo kun i nyere tid folk er begyndt at tro de ikk kan undvære bænkpres :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Såfremt man ikke har det som mål at blive stærk i netop bænk er der masser af alternativer der kan køres uden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bor i lejlighed og har ca 10km og træne på vil jeg tro og mine resultater er bedre  end da jeg var i et center

<{POST_SNAPBACK}>

10km? Det er fandme noget af en lejlighed du har dig. :w00t:

Man kan køre floor press og en masse pres øvelser over hovedet, så er man godt dækket ind.

Det er jo kun i nyere tid folk er begyndt at tro de ikk kan undvære bænkpres :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Såfremt man ikke har det som mål at blive stærk i netop bænk er der masser af alternativer der kan køres uden.

<{POST_SNAPBACK}>

Jep KÆMPE leglighed..

Troede du ville blive stolt af mig når jeg sagde floor press :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share