2 CM på overarme


Lunk
 Share

Recommended Posts

Har sat mig et mål som hedder 38cm over armene til Sommerferien.

er nu 35.7 ca..

Men er det muligt at opnå 2cm op til sommerferien?

Hvad jeg mener har indflydelse på armene i mit program er følgende:

Bicep curl (siddende på bænk) 3set á 8 reps

Kick Back 3set á 8 reps

Hammer curl 3set á 8 reps

Fransk preds (med håndvægt) 3set af 8 reps

Håber jeg kan få nogle svar.

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg lavet avancerede tests på dine dna kode for at fastslå dine genetiske forudsætninger for muskeltilvækst.

Derudover har jeg fået en synsk kvinde til at spå om dit fremtidige kosthold og skadesfrekvens og fra disse præcise målinger er det klart at du vil øge din armdiameter med 1,74cm (venstre 1,765cm). :innocent:

Din indsats og dit kostindtag er helt afgørende for din potentielle fremgang. Hvad der er muligt ved ingen bedre end dig.

Du har erfaringen med hastigheden af din egen fremgang i muskelmasse, vi andre har ingen forudsætninger for at sige hvor meget du vil det og hvor gode dine gener er.

Hvad skulle det også betyde, er det vigtigeste ikke at du får fremgang? Om det er 1 eller 2cm betyder vel mindre?

Link to comment
Share on other sites

Det er et mål. Jeg ville gøre alt for at nå 38cm.

Men du har ret PTPoul. Det er fremgangen der tæller. Men har man ingen mål. Er det svært at motivere.

Selvfølgelig ville 37cm også være rart. men 38 ville være bedre.

Tak for hurtige svar. Men i er mere end velkommende til at svare yderligere.

Jeg træner hver anden dag..

Har i andre øvelse der kunne være bedre eller sættes oven i ville det være perfekt..

Link to comment
Share on other sites

Det er et mål. Jeg ville gøre alt for at nå 38cm.

Men du har ret PTPoul. Det er fremgangen der tæller. Men har man ingen mål. Er det svært at motivere.

Selvfølgelig ville 37cm også være rart. men 38 ville være bedre.

Tak for hurtige svar. Men i er mere end velkommende til at svare yderligere.

Jeg træner hver anden dag..

Har i andre øvelse der kunne være bedre eller sættes oven i ville det være perfekt..

<{POST_SNAPBACK}>

Mål er gode at have, men små målbare mål er bedst, så istedet for 2cm, så nøjes evt. med 1cm af gangen. Det gør det nemmere at nå målet!

Ellers er der alt for langt til dit "payoff" og du mister motivationen.

Dit program har ingen indbygget progression eller variation, flere øvelser er IKKE svaret, du laver rigeligt allerede.

Link to comment
Share on other sites

Du har nok Ret PTPoul..

Bør måske sætte målet til 37cm..

Det med progression. Tja. Det er nok lidt svært. Har ik så meget forstand på Bodybuilding så derfor kører jeg bare standart program.

<{POST_SNAPBACK}>

Progression handler ganske enkelt om at man forsøger vægten en smule hver gang man træner samme øvelse.

Dvs.

mandag: bicepscurl 20kg x10reps x3sæt

torsdag: bicepscurl 22,5 x10reps x3sæt

Det bliver nødvendigt at reducere vægten en anelse for at kunne øge den hver gang, men det skal man ikke være bange for. Resultaterne vil være bedre end en traditionel fremgangsmåde.

Du kunne læse på HST og anvende deres progressions udregninger på dine armøvelser alene, jeg er overbevist om du ville blive glad for resultatet (forudsat du opretholder et kcal overskud).

Link to comment
Share on other sites

Men derudover skal du nok også overveje det MaxP skrev til dig i din log!

Kalorieoveskud er i høj grad muskelfremmende,- men hvis du samtidigt vil træne vaskebrædt. Så bliver det altså lidt svært.

For vaskebrædt trænes primært i køkkenet, - ved at være i kalorieunderskud.

Link to comment
Share on other sites

En "isoleret" øvelse til Biceps og Triceps burde være rigeligt.. Selv har jeg faktisk øget størrelsen af mine overarme på to omgange sheiko, en omgang Beginner 2 og en omgang CMS fra 39cm til 41cm (trænede aldrig Biceps-curls eller lign.).. Så jeg mener helt klart at en for Tricpes og Biceps burde være nok.

skulle jeg vælge en øvelse for Triceps ville det klart blive Dips, CG Bænkpres eller Fransk pres.

For Biceps ville jeg vælge normale stående Curls.

Men vil lige give de andre ret i at det handler om at have styr på kosten og træningen... så kig lidt på progression og de ting der.

Link to comment
Share on other sites

Men derudover skal du nok også overveje det MaxP skrev til dig i din log!

Kalorieoveskud er i høj grad muskelfremmende,- men hvis du samtidigt vil træne vaskebrædt. Så bliver det altså lidt svært.

For vaskebrædt trænes primært i køkkenet, - ved at være i kalorieunderskud.

<{POST_SNAPBACK}>

Vil det sige jeg har spildt min tid?

Vaskebrædt og 2cm på armene inden for kort tid er ikke to målsætninger der støtter hinanden.

Find ud af hvad du vil og gå 100% efter det. :dry:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Kør noget 10*10, og bulk som en i helvede - så skal du nok nå det  :cooldance:

Min kammerat gainede 1,5 cm om overarmene på en måned med det program (er det george tuner eller sådan det hedder?), og han kunne kun anbefale det!

<{POST_SNAPBACK}>

Det er 12 centimeter på et år.

Link to comment
Share on other sites

Kør noget 10*10, og bulk som en i helvede - så skal du nok nå det  :cooldance:

Min kammerat gainede 1,5 cm om overarmene på en måned med det program (er det george tuner eller sådan det hedder?), og han kunne kun anbefale det!

<{POST_SNAPBACK}>

Det er 12 centimeter på et år.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er sådan set 18cm på et år :wink: Men det lyder lidt som begynder gains. Det er jo klart at hans overarme ikke kan blive ved med at vokse lige meget hver måned, hvis han fortsætter med at træne.

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

2cm på 3 måneder burde godt kunne lade sig gøre, hvis du tager dig sammen med kosten og og træningen og så fyrer op for noget kreatin evt :smile:

Jeg fik selv 3cm på 3mdr med heftig armtræning og bulk.

Men som sagt, så går illussionen om 2cm mere lidt i vasken, hvis du også gerne vil have lav fedtprocent til sommer.

Anyway, det jeg gjorde var at jeg satte volumen væsentligt op på armtræningen, i mit fullbody program.

Jeg kørte noget i stil med:

4 sæt curls (Gerne preacher curls, med straight barbell) 5-8 reps og 4 sæt fransk pres 5-8 reps 3 gange om ugen .. + nogen gange et par sæt af en anden isolationsøvelse hvis der var overskud til det.

Derudover kom selvfølgelig rows, chins, bænkpres og dips som også giver lidt i armene.. Du skal dog passe meget på ikke at overreache osv, men det kan altså godt lade sig gøre hvis man også er villig til at bulke samtidig :wink:

Edited by PlayboY
Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Du kan jo ikke rigtig vide hvornår du er overreachet, du kan let risikere og blive syg osv jo :wink: .. Men self hvis man tog lidt deload med og sådan, ville det nok være fint.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Du kan jo ikke rigtig vide hvornår du er overreachet, du kan let risikere og blive syg osv jo  :wink: .. Men self hvis man tog lidt deload med og sådan, ville det nok være fint.

<{POST_SNAPBACK}>

Det kan man da godt. Når vægtene ikke stiger, de føles tungere og langsommere. Når der ikke er mere fremgang.

Link to comment
Share on other sites

Kør noget 10*10, og bulk som en i helvede - så skal du nok nå det  :cooldance:

Min kammerat gainede 1,5 cm om overarmene på en måned med det program (er det george tuner eller sådan det hedder?), og han kunne kun anbefale det!

<{POST_SNAPBACK}>

Det er 12 centimeter på et år.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er sådan set 18cm på et år :wink: Men det lyder lidt som begynder gains. Det er jo klart at hans overarme ikke kan blive ved med at vokse lige meget hver måned, hvis han fortsætter med at træne.

<{POST_SNAPBACK}>

Tjah... Hans overarme runder efterhånden en 45-46 cm, så hudt jeg visker, så helt begynder-gains er det ikke :tongue:

Han har bare de syge gener... totalt misundelig :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Kør noget 10*10, og bulk som en i helvede - så skal du nok nå det  :cooldance:

Min kammerat gainede 1,5 cm om overarmene på en måned med det program (er det george tuner eller sådan det hedder?), og han kunne kun anbefale det!

<{POST_SNAPBACK}>

Det er 12 centimeter på et år.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er sådan set 18cm på et år :wink: Men det lyder lidt som begynder gains. Det er jo klart at hans overarme ikke kan blive ved med at vokse lige meget hver måned, hvis han fortsætter med at træne.

<{POST_SNAPBACK}>

Tjah... Hans overarme runder efterhånden en 45-46 cm, så hudt jeg visker, så helt begynder-gains er det ikke :tongue:

Han har bare de syge gener... totalt misundelig :sneaky2:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis han fortsat gainer 1.5 om måneden, ville jeg nok begynde at mistænke andre faktorer end hans gener. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det er et mål. Jeg ville gøre alt for at nå 38cm.

Men du har ret PTPoul. Det er fremgangen der tæller. Men har man ingen mål. Er det svært at motivere.

Selvfølgelig ville 37cm også være rart. men 38 ville være bedre.

Tak for hurtige svar. Men i er mere end velkommende til at svare yderligere.

Jeg træner hver anden dag..

Har i andre øvelse der kunne være bedre eller sættes oven i ville det være perfekt..

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg kan anbefale Bill Pearls program. Træn måned 11-13-15 og kør et kcal overskud samtidig i de tre måneder, så skal der nok være 1,5-3 cm på overarmene ;)

Grunden til programmet er så godt til armene er selve splittet. Det hedder A: bryst, ryg og skulder og B: Ben, biceps og triceps. Da biceps og triceps både rammes indirekte i A og trænes direkte i B træner man armene 4-6 gange om ugen (alt efter hvilken måned man træner).

Måned 15 er godt nok meget hård, men du burde kunne klare det da du øger volumen løbene over månederne (det er selve progressionen i programmet). Men du skal nok lige tage en deload uge efter måned 15 :wink:

Link to comment
Share on other sites

Kør noget 10*10, og bulk som en i helvede - så skal du nok nå det  :cooldance:

Min kammerat gainede 1,5 cm om overarmene på en måned med det program (er det george tuner eller sådan det hedder?), og han kunne kun anbefale det!

<{POST_SNAPBACK}>

Det er 12 centimeter på et år.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er sådan set 18cm på et år :wink: Men det lyder lidt som begynder gains. Det er jo klart at hans overarme ikke kan blive ved med at vokse lige meget hver måned, hvis han fortsætter med at træne.

<{POST_SNAPBACK}>

Tjah... Hans overarme runder efterhånden en 45-46 cm, så hudt jeg visker, så helt begynder-gains er det ikke :tongue:

Han har bare de syge gener... totalt misundelig :sneaky2:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis han fortsat gainer 1.5 om måneden, ville jeg nok begynde at mistænke andre faktorer end hans gener. :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Ville jeg også selv :tongue: men han cutter lige for tiden, så der kommer ingen masse på :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share