Dumt?


lonelyone
 Share

Recommended Posts

Hej..

Jeg kom til at tænke på, om det egentligt er dumt at foreksempel skifte mellem Cable row og t-bar row?? Og DB curl, Peacher curl og incline curl?? Altså hvis vi har snakker fra gang til gang (nogen gange uge til uge)??

Altså har hørt det er ok, hvis man vil have masse, men er det rigtigt?? Altså det er jo sikkert ikke så godt for styrke (neurale tilpasninger osv.)...

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hej..

Jeg kom til at tænke på, om det egentligt er dumt at foreksempel skifte mellem Cable row og t-bar row?? Og DB curl, Peacher curl og incline curl?? Altså hvis vi har snakker fra gang til gang (nogen gange uge til uge)??

Altså har hørt det er ok, hvis man vil have masse, men er det rigtigt?? Altså det er jo sikkert ikke så godt for styrke (neurale tilpasninger osv.)...

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg ville beholde den samme øvelse for at ramme de samme motoriske enheder igen og igen, hvilket skulle være optimalt for masse :smile: Af samme årsag er det ikke fordelagtigt at skifte øvelse hver gang....samt dit nervesystem bliver "trænet" bedre med den samme øvelse igen og igen.

Link to comment
Share on other sites

Var det ikke en ide at få et generelt program?

Det ligner da noget rod, det du kører.

Hvis du har en plan med det, kan du jo stort set gøre, som du vil.

TJ's alternativ hypertrofi for begyndere har forskellige øvelser hver dag i ugen.

Det er dog mit indtryk, at man skal holde sig indenfor nogle afgrænsede øvelser nogle måneder af gangen, for at tilgodese den problematik, som doc nævner.

Link to comment
Share on other sites

de samme motoriske enheder igen og igen, hvilket skulle være optimalt for masse

Ville være mere optimalt at ramme FLERE end de samme.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det er også derfor man sommetider kan mærke en styrkemæssig fremgang når man går fra den ene øvelse til den anden indenfor samme træningspas når man er kørt død i første øvelse. F.eks. kan man køre haserne trætte med keystone dødløft, alligevel opdager man måske der kan være meget mere krudt tilbage i haserne når man efterfølgende leg curl'er. Forskellige motoriske "enheder" /pathways.

Jeg synes sagtens - måske ikke hvergang - men tit at man sagtens kan variere mellem hvilke isolations-øvelser man bruger til at ramme en given muskelgruppe. Eks. variere skulder laterals: stående, liggende og i maskine.

Synes selv triceps iso øvelser er gode at variere så man ikke laver en overbelastning.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

de samme motoriske enheder igen og igen, hvilket skulle være optimalt for masse

Ville være mere optimalt at ramme FLERE end de samme.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg synes sagtens - måske ikke hvergang - men tit at man sagtens kan variere mellem hvilke isolations-øvelser man bruger til at ramme en given muskelgruppe. Eks. variere skulder laterals: stående, liggende og i maskine.

Synes selv triceps iso øvelser er gode at variere så man ikke laver en overbelastning.

<{POST_SNAPBACK}>

Af netop ovenstående føler jeg det er tilrådeligt ofte, at skifte sekundære øvelser(isolationsøvelser etc.).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share