Squat


DABP
 Share

Recommended Posts

Er det bare mig der er en kylling eller får I andre også lidt ondt lige på det punkt hvor selve stangen ligger på ryggen/nakken når man løfter???

Altså når man har løftet stangen og hele vægten ligger på ens nakke/ryg gør det så ikke ondt??? - Jeg får I hvert fald en smerte, vil bare vide hvad I andre gør for at holde den væk...

Jeg er begyndt og ligge et håndklæde på der hvor stange skal ligge og det er 1000 gange så behageligt(OG jeg kan klare flere reps/kilo)

Link to comment
Share on other sites

Det er meget normalt hvis man lige er startet med squatte. Det skulle gerne gå over af sig selv, når man har vænnet sig til det.

Jeg er principelt imod at bruge ting til at gøre det behagligt for nakken, primært fordi man riskerer at miste kontrollen med stangen, bare spørg Sil herinde fra om det... ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ikke sige jeg er imod at bruge noget der er behageligt..Jeg havde også problemer med at få ondt hvor stangen lå....men du lærer hurtigt hvor stangen skal ligge...der er en slags hylde lige under dine trapz ( det er der da i hvertfald på min ryg..men ok mine trapz er også overdimensioneret )...der ligger stangen godt...ikke oven på nakken, men lige under...Got it?...hvis den ligger rigtigt og ikke ruller rundt, dvs du skal holde grebet godt på stangen..og sørge for at holde dine håndled/rette og stramme hele tiden..så får du ikke ondt...I promise ;o)

Link to comment
Share on other sites

Behaglig er som sagt en falsk betegnelse. Efter mine gode overbevisning så mister man simpelhen respekten for stangen som ligger på ryggen hvis den ligger for blødt. Desuden så er problematikken også at stangen kan risikere at glide/rotere alt afhængig af hvad man bruger(nakkepude, håndklæde). Det har jeg set ske...

Og så er vægttræning altså ikke kendt for at være synderlig komfortabelt, medmindre man sidder i div. maskiner hele tiden, men så er det hellere ikke vægttræning mere.

Link to comment
Share on other sites

xax vil du påstå at fordi jeg bruger et håndklæde så jeg ikke får smerte i nakken at jeg er mindre styrke-smølf end dig? - Jeg kan jo ikke gøre for at det gør ondt, men jeg holder godt fast og den stang går sgu ingen steder... Promise ;o)

Link to comment
Share on other sites

Grunden til at jeg ikke bryder mig om puder og anden junk om stangen, er at jeg synes, at det presser nakker for meget fremad, og derved får svært ved at holde korrekt form.

Men du kommer nok til, at mærke det i begyndelsen under alle omstændigheder , som xax siger.

Link to comment
Share on other sites

Jeg brukte også håndklede på stangen før når jeg trente nakke (VL) squat fordi det gjorde vondt  der stangen lå på nakkevirvelen. Men en dag så instruktøren på treningssenteret meg da jeg trente på dette vis, han sa: For helvete, her prøver jeg å lære nybegynere å trene riktig og så står du her og squatter med et håndklede, din kylling!

Vel, jeg la håndklede langt ned i bagen, og tok det aldri opp igjen. Smerten forsvant etter 3-4 uker, og jeg var ingen  kylling lenger!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke trænet med hjælp fra skum puder eller lign de sidste mange år. Men har set folk gøre det.

Jeg synes da heller ikke squat lige frem er behageligt, men det gør ikke ondt. Det er typisk fordi man ligger stangen for højt på ryggen at det gør ondt. For den må slet ikke røre rygsøjlen.

Det værste er Front Squat. Det gør ondt. Men jeg kan heller ikke udføre den korrekt endnu.

Xax det eneste du er størst i, det er din mund. Hehe.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Squat er uden tvivl en af mine favorit øvelser kørte 7x5 105 kg i går, og dog bruger jeg heller ikke nakkepude eller andet lort, det skal se mest muligt hardcore ud!

Jeg havde enda i en periode haft sår, der hvor stangen har været, pågrund af at det gir et satans riv, når det er eksplosiv squat!!! Whatever

No pain no gain!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share