Hvor mange reps?


KongKent
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg træner for at få maksimal muskelvækst. Ikke nødvendigvis styrke. Det skal se godt ud!! :cooldance:

Jeg ved bare ikke om jeg gør det effektivt nok. I biceps træner jeg f.eks. hammercurl, stående med 14 kg.'s vægte (har kun trænet i 5 mdr.) og gør det 3 sæt af 10 reps. Samme fremgangsmåde gør sig også gældende når jeg træner triceps, bryst, ben, ryg, skuldre, osv.

Spørgsmålet er så, om det ville være "bedre" at køre 3 sæt af 6 reps og så fyre nogle flere kilo på vægtene? Vil det gøre det bedre, eller skal jeg den anden vej og lave 12 reps i hvert sæt?

Hvad giver det maksimale muskelvækst?

Træningsprogram

Mandag: Bryst, skulder, triceps

Tirsdag: Biceps, ryg, ben

Onsdag: Hvile

Torsdag: Bryst, skulder, triceps

Fredag: Biceps, ryg, ben

Lørdag: Hvile

Søndag: Hvile

Bruger ca. 60 - 70 min. hver gang, og æder derudover kreatin som aldrig før *LOL*

På forhånd tak for alle svar.

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Der er ikke noget rep-interval der er optimalt for maksimal muskelvækst for alle mennesker - det er forskelligt hvad man reagerer bedst på.

Men da du ikke har trænet særlig længe har det ikke den store betydning, så fortsæt du bare med dine 3x10 :wink:

Hvor mange øvelser kører du så hver gang? prøv at poste dit program

Mht. at spise kreatin "som aldrig før" kan det være spild af penge, da kroppen ikke optager uanede mængder. Læs mere om hvor meget kroppen behøver her f.eks.: http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=21003

En anden MEGET vigtig (næsten mest vigtige) faktor for maksimal muskelvækst er din kost - får du nok protein? og nok kcal?

Link to comment
Share on other sites

Hej filosofien er at du skal ligge på omkring de 10 reps, men det vigtigste er at ramme musklen rigtigt. Det skal fungere således at du stresser musklen mest muligt.... blodtilførelsen skal være maksimal....

Jeg træner selv efter en blanding af ronnie coleman og Arnolds program typer..... tjek eventuelt de to på google... eller thebiguniverse.com

se også bodybuilding.com.... det er super sider der fortæller dig alt hva du skal vide! :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Hej filosofien er at du skal ligge på omkring de 10 reps, men det vigtigste er at ramme musklen rigtigt. Det skal fungere således at du stresser musklen mest muligt.... blodtilførelsen skal være maksimal....

Jeg træner selv efter en blanding af ronnie coleman og Arnolds program typer..... tjek eventuelt de to på google... eller thebiguniverse.com

se også bodybuilding.com.... det er super sider der fortæller dig alt hva du skal vide!  :cooldance:

<{POST_SNAPBACK}>

Og det er så præcis sådan man IKK skal gøre

Link to comment
Share on other sites

Hej filosofien er at du skal ligge på omkring de 10 reps, men det vigtigste er at ramme musklen rigtigt. Det skal fungere således at du stresser musklen mest muligt.... blodtilførelsen skal være maksimal....

Jeg træner selv efter en blanding af ronnie coleman og Arnolds program typer..... tjek eventuelt de to på google... eller thebiguniverse.com

se også bodybuilding.com.... det er super sider der fortæller dig alt hva du skal vide!  :cooldance:

<{POST_SNAPBACK}>

Og det er så præcis sådan man IKK skal gøre

<{POST_SNAPBACK}>

hvad de store gjorde er ikke nødvendigvis det rigtige

Link to comment
Share on other sites

Hej filosofien er at du skal ligge på omkring de 10 reps, men det vigtigste er at ramme musklen rigtigt. Det skal fungere således at du stresser musklen mest muligt.... blodtilførelsen skal være maksimal....

Jeg træner selv efter en blanding af ronnie coleman og Arnolds program typer..... tjek eventuelt de to på google... eller thebiguniverse.com

se også bodybuilding.com.... det er super sider der fortæller dig alt hva du skal vide!  :cooldance:

<{POST_SNAPBACK}>

Hate to breake it to you, men "flushing teorien" er blevet aflivet som en forklaring på muskelvækst.

men ellers respekt til dig for at kune klare at gennemføre Colemans og Arnies programmer (hehe)

/KJ

Link to comment
Share on other sites

Hej filosofien er at du skal ligge på omkring de 10 reps, men det vigtigste er at ramme musklen rigtigt. Det skal fungere således at du stresser musklen mest muligt.... blodtilførelsen skal være maksimal....

Jeg træner selv efter en blanding af ronnie coleman og Arnolds program typer..... tjek eventuelt de to på google... eller thebiguniverse.com

se også bodybuilding.com.... det er super sider der fortæller dig alt hva du skal vide!  :cooldance:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, myterne lever i bedste velgående kan jeg se :blink:

Link to comment
Share on other sites

Ja, myterne lever i bedste velgående kan jeg se  :blink:
Ja,de går hånd_i_hånd med MOL_dogmerne og de konstruktive svar :laugh::laugh:

Henning :showoff:

<{POST_SNAPBACK}>

Det du kalder "MOL-dogmerne" er jo reelt i 99,9 % af tilfældende bare et prædikat for det folk med indsigt kalder videnskabeligt underbygget træningsmetodik.

At du er ligeglad med om de metoder du anvender er optimale og velfunderede, betyder jo ikke at alle andre skal være det.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Ja, myterne lever i bedste velgående kan jeg se  :blink:
Ja,de går hånd_i_hånd med MOL_dogmerne og de konstruktive svar :laugh::laugh:

Henning :showoff:

<{POST_SNAPBACK}>

Sjovt at dit indlæg heller ikke var et konstruktivt svar...

Imponerende at bevidst?!? At skrive et 100% indsigtsløst og ikke konstruktivt indlæg; det er næsten kunst det der :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg træner for at få maksimal muskelvækst. Ikke nødvendigvis styrke. Det skal se godt ud!!  :cooldance:

Jeg ved bare ikke om jeg gør det effektivt nok. I biceps træner jeg f.eks. hammercurl, stående med 14 kg.'s vægte (har kun trænet i 5 mdr.) og gør det 3 sæt af 10 reps. Samme fremgangsmåde gør sig også gældende når jeg træner triceps, bryst, ben, ryg, skuldre, osv.

Spørgsmålet er så, om det ville være "bedre" at køre 3 sæt af 6 reps og så fyre nogle flere kilo på vægtene? Vil det gøre det bedre, eller skal jeg den anden vej og lave 12 reps i hvert sæt?

Hvad giver det maksimale muskelvækst?

Det ser fornuftigt ud med 3 sæt 10 reps, som du træner nu.

Men hvis du på et tidspunkt er ved at gå i stå, kunne det måske være en

god ide at prøve 3 sæt 6 reps, eller måske en uges pause.

Henning :showoff:

Træningsprogram

Mandag: Bryst, skulder, triceps

Tirsdag: Biceps, ryg, ben

Onsdag: Hvile

Torsdag: Bryst, skulder, triceps

Fredag: Biceps, ryg, ben

Lørdag: Hvile

Søndag: Hvile

Bruger ca. 60 - 70 min. hver gang, og æder derudover kreatin som aldrig før *LOL*

På forhånd tak for alle svar.

<{POST_SNAPBACK}>

Programmet minder meget om mit,

og jeg træner sådan, fordi jeg tror det er godt. :4thumbup:

og for det meste noget 3 - 4 sæt 10 reps.

Jeg træner tungest muligt i denne uge med under 5 reps,

og kører deload i næste uge med ca ½ vægt

og nok mellem 10 og 15 reps

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share