Hvor langt kan du cykle?


Jørgen L
 Share

Recommended Posts

Ja, som overskriften siger, så er handsken nu kastet.

Jeg har en konkurrence med en kollega, om den længst mulige distance kørt på 21 minutter, på kondicykel.

Modstanden er underordnet, så det er altså bare om at give den gas.

Skulle du have lyst til at deltage i en lille dyst, kan du i lighed med styrke trådene skrive dig på listen nedenfor - copy/paste.

For at holde en rimelig sammenlinelighed, er det bedst hvis du kører på en monark eller anden rimeligt præcis cykel.

Jørgen L: 18,5 kilometer

Link to comment
Share on other sites

De 21 minutter kommer af et intervalprogram sammensat af 2 minutters hvil og 3 minutters spurt (Dette gentages nogle gange, med både opvarmning og nedvarmning) For nemheds skyld, kører vi (terapeuter) med på patienternes træningstur, som altså er på 21 minutter.

Min kvindelige kollega som er over 40 år cyklede idag 18,7 kilometer på 21.

Nogen der kan gøre det bedre?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Hvad er ideen i dette forsøg? At se om man kan holde en kadence over 125 i 21 minutter? Eller jeg har måske overset noget? :raisebrow:  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Den grundlæggende ide er vist at undgå at kede sig i de 21 min patienten sidder på cyklen.

At vi skal blandes ind i det er vist bare for a legallisere projeketet :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Den grundlæggende ide er vist at undgå at kede sig i de 21 min patienten sidder på cyklen.

At vi skal blandes ind i det er vist bare for a legallisere projeketet  :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm.. Nu er det måske bare mig, men jeg syns da ik det lyder særligt spændende bare at tonse derudaf med fulde omdrejninger og nul modstand.

Men der er måske lidt relativitetsteori i at kunne sige at man har kørt 20 km, selvom man ikke har rokket sig ud af stedet? :blink::tease:

Link to comment
Share on other sites

Hey - om man har lyst til at forsøge eller ej er op til een selv.

Jeg kan kun sige: Hvis man ikke har prøvet det, så kan man ikke udtale sig om det er hårdt (For det er det). :wink:

Iøvrigt er det ikke den metode vi benytter til patienterne - de cyckler i intervaller af 2 minutters hvile og 3 minutters spurt.

Mine forsøg har været med en modstand af 1 Kilopond, men det er jo ikke alle cykler der har den beregningsmetode. Måske der sidder et lyst hoved derude som kan omregne til watt?

Der har på et tidspunkt været lidt palaver her i kondiforummet, om at der var for lidt aktivivtet - når så man kommer med en oplagt mulighed for lidt konkurrence, så vil I ikke være med? :poking::nahnah:

Link to comment
Share on other sites

Hey - om man har lyst til at forsøge eller ej er op til een selv.

Jeg kan kun sige: Hvis man ikke har prøvet det, så kan man ikke udtale sig om det er hårdt (For det er det).  :wink:

Iøvrigt er det ikke den metode vi benytter til patienterne - de cyckler i intervaller af 2 minutters hvile og 3 minutters spurt.

Mine forsøg har været med en modstand af 1 Kilopond, men det er jo ikke alle cykler der har den beregningsmetode. Måske der sidder et lyst hoved derude som kan omregne til watt?

Der har på et tidspunkt været lidt palaver her i kondiforummet, om at der var for lidt aktivivtet - når så man kommer med en oplagt mulighed for lidt konkurrence, så vil I ikke være med?  :poking:  :nahnah:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er watt-sekunder vi snakker om, ikke? Hvis det er, så er svaret 9.80665 watt :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Så har min kollega lige slået rekorden - med 100 meter :dry:

Jeg er nødt til at slå igen :blush: Det er egentligt ikke hårdt konditionsmæssigt - men knald hårdt for kroppen at skulle holde så højt et tempo...

Jørgen L: 19,8

Åse: 19,9

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share