Hvad vil i foreslå som den perfekte morgenmad??


Lasse T
 Share

Recommended Posts

Yup.. jeg æder pt en ordenlig dynge havregryn om morgenen.. har før tilsat en del rosiner, hvilket smager himmelsk, dog tog jeg hurtig på i form af fedt pga dette, såe... rosinerne er væk!

Jeg bliver bare ikk mæt af fx 100 g havregryn og vil jo helst ikk tage på, da både fedt og kulh. indholdet deri eer ret højt...

Hva ku I foreslå jeg sku æde... jeg vil snart igang med at cutte, så gerne noget fedtfattigt noget... :wink:

Jeg ved faktisk ikk helt hva man ska kigge efter, så håber I kan hjælpe.

tusind tak..

Mvh Lasse

Link to comment
Share on other sites

Havregryn er perfekte!! Lav det evt. som havregrød da det mætter bedre. Hvis du så også tager en proteinshake (eller drikker noget mælk) og spiser lidt frugt, er du godt dækket ind.

Link to comment
Share on other sites

Jeg spiser også havregryn om morgenen, med minimælk. Dertil en lille smule rosiner og lidt mandler = sundt fedt og god mæthed :4thumbup: . Evt. et stykke frugt til.

Jeg har prøvet meget andet: Havrefras, gaio med frisk frugt, rugbrød med ost og peberfrugt. Men havregrynene giver absolut bedst mæthed :smile: .

Panda

Link to comment
Share on other sites

Havregryn er perfekte!! Lav det evt. som havregrød da det mætter bedre. Hvis du så også tager en proteinshake (eller drikker noget mælk) og spiser lidt frugt, er du godt dækket ind.

<{POST_SNAPBACK}>

okay.. takker.. men hvor meget æder I til morgen?? jeg føler jeg æder voldsomt meget... ska min. ha 100 g.. som det aller mindste.. gerne mere!

jeg smider normalt også minimælk på... Men det er da lidt fed, er det ikk??

Hvis man så ska tabe sig, hvilken morgenmad ville I se som optimal...?

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke om det er speciel perfekt, - men jeg kan lide det, det mætter og der er gode ting i!

Havregrød:

2 dl havregryn

4 dl vand

1 tsk salt

koges et minuts tid eller to

afkøles lidt

spises med sukker.

Jeg synes havregryn kræver mælk. Havregrød er også bedst med mælk, - men kan snilt spises med vand.

Derudover synes jeg grøden mætter mere end grynene, - men det er måske bare mig?

Eneste ulempe er at havregrød tager lidt længere tid at lave, - og mange har travlt nok om morgenen.

Link to comment
Share on other sites

Havregryn er perfekte!! Lav det evt. som havregrød da det mætter bedre. Hvis du så også tager en proteinshake (eller drikker noget mælk) og spiser lidt frugt, er du godt dækket ind.

<{POST_SNAPBACK}>

okay.. takker.. men hvor meget æder I til morgen?? jeg føler jeg æder voldsomt meget... ska min. ha 100 g.. som det aller mindste.. gerne mere!

jeg smider normalt også minimælk på... Men det er da lidt fed, er det ikk??

Hvis man så ska tabe sig, hvilken morgenmad ville I se som optimal...?

<{POST_SNAPBACK}>

Den samme som du plejer, bare lidt mindre.

Link to comment
Share on other sites

Eneste ulempe er at havregrød tager lidt længere tid at lave, - og mange har travlt nok om morgenen.

<{POST_SNAPBACK}>

Det behøves det ikke. Smæk det i mikro-ovnen for fuld power i ca. 2 min og det bliver mindst ligeså godt. Husk at holde øje med det kan godt sprutte lidt. :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Havregryn er perfekte!! Lav det evt. som havregrød da det mætter bedre. Hvis du så også tager en proteinshake (eller drikker noget mælk) og spiser lidt frugt, er du godt dækket ind.

<{POST_SNAPBACK}>

okay.. takker.. men hvor meget æder I til morgen?? jeg føler jeg æder voldsomt meget... ska min. ha 100 g.. som det aller mindste.. gerne mere!

jeg smider normalt også minimælk på... Men det er da lidt fed, er det ikk??

Hvis man så ska tabe sig, hvilken morgenmad ville I se som optimal...?

<{POST_SNAPBACK}>

Spejlæg og bacon! Det er er en suveræn start på dagen - Mange proteiner og næsten ingen kulhydrater. Spis evt. en skive rugbrød til...

Link to comment
Share on other sites

Eneste ulempe er at havregrød tager lidt længere tid at lave, - og mange har travlt nok om morgenen.

<{POST_SNAPBACK}>

Det behøves det ikke. Smæk det i mikro-ovnen for fuld power i ca. 2 min og det bliver mindst ligeså godt. Husk at holde øje med det kan godt sprutte lidt. :cooldance:

<{POST_SNAPBACK}>

Ikke enig. Har prøvet. Men indrømmet. Med lidt mere øvelse og så lidt tilvænning til den anden konsistens så er jeg også sikker på jeg kunne vænne mig til det!

Link to comment
Share on other sites

Altså rosiner er 2/3 kulhydrat!

Dropper du rosinerne og putter sukker på, er det jo ét fedt, var det så ikke smartere at droppe sukkeren eller rosinerne og så øge mængden af havregryn ???

Godt nok er der 10-12gr protein i havregryn, men der er altså også 70gr kulhydrater og 5-6 gr fedt pr. 100gr

* så hvad med at drikke et glas vand, spise et stykke frugt og en portion eks. A-38, og drysse et lag havregryn med abrikoser oven på i stedet for?

* i stedet for rosiner kan du bruge: abrikos, jordbær, hindbær, brombær, melon etc..

Konstant energiunderskud påvirker din psyke negativt og krops balance!

Var det ikke mere optimalt at tage den ekstra ske havregryn om morgenen, og så dyrke lidt cardio?

Edited by Trinitrophenol
Link to comment
Share on other sites

Jeg må lige tilslutte mig og sige at havregryn holder 100 og er klart det der mætter bedst. Men jeg har lige et spørgsmål jeg håber i kan hjælpe mig med.

-Jeg synes grynen er ret tør med mælk og uden sukker, men hvis der findes et godt alternativ til sukkeren, noget lidt mindre usundt? Jeg har prøvet rosinerne, hvilket smager rigtig godt, men jeg trænger til lidt afveksling.

Håber i kan hjælpe, takker :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Konstant energiunderskud påvirker din psyke negativt og krops balance!

Var det ikke mere optimalt at tage den ekstra ske havregryn om morgenen, og så dyrke lidt cardio?

<{POST_SNAPBACK}>

Så er han sgu da lige vidt :wink: . Manden forsøger at cutte og det kræver altså nu engang underskud :4smartass: .

Lav dine 100 gram gryn om til grød, drop rosiner og sukker og kog grøden på skummetmælk. 100 gram gryn giver en ordentlig røvfuld grød. Mælken giver ekstra protein, men ellers kog den på vand, hvis du virkelig vil spare på kcal.

Det er nu engang ikke altid lige skægt at cutte.

Hvis man iøvrigt synes at grøden skal være sød, så brug kunstigt sødemiddel. Jeg foretrækker smagen af salt.

Edited by Rønne
Link to comment
Share on other sites

Jeg må lige tilslutte mig og sige at havregryn holder 100 og er klart det der mætter bedst. Men jeg har lige et spørgsmål jeg håber i kan hjælpe mig med.

-Jeg synes grynen er ret tør med mælk og uden sukker, men hvis der findes et godt alternativ til sukkeren, noget lidt mindre usundt? Jeg har prøvet rosinerne, hvilket smager rigtig godt, men jeg trænger til lidt afveksling.

Håber i kan hjælpe, takker  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Ananas, banan og kokos(selvom det vist indeholder en del mættede fedtstoffer)

Og ellers er mit foreslag til et godt morgenmåltid, en stor portion fedtfattig yoghurt med powergryn på.. Uhhhhm!!

Link to comment
Share on other sites

150 gram havregryn

50 gram rosiner

50 gram mandler

½ liter skummetmælk

1 glas appelsinjuice

1 kop kaffe

Dette morgenmåltid indeholder en del kcal. Alligevel skrider mit vægttab planmæssigt frem. Det er dog den eneste gang gang på dagen jeg spiser mig mæt. Jeg taber mig selvfølgelig fordi jeg set over en uge indtager mindre energi end jeg bruger. Jeg vejer pt. 82 kg og dyrker ca 3t. cardio om ugen samt et enkelt vægttræn. pas.

Link to comment
Share on other sites

Far er skuffet over jer, piger... :poking::wink:

Jeg bruger 170 g. havregryn til godt en halv liter mælk om morgenen; sammen med en banan og noget choko-proteinpulver. Og nej; det bliver ikke klamt. Tykkere, naturligvis, men der er jo også meget mere af det gode i :smile:

Om aftenen bruger jeg kun 100g., og så er det rent kakaomælk for mig...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share