Give sig 110%


San
 Share

Recommended Posts

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Wov, jeg kan kun komme i tanke om 3 Danske pro bodybuildere, og de to af dem bor i usa.

<{POST_SNAPBACK}>

Hvem er det? (gerne med billeder)

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

<{POST_SNAPBACK}>

Here You go, Lotte Riss, Helle Nilsen og Michael Poulsen i nævnte rækkefølge

<{POST_SNAPBACK}>

Lige et spørgsmål her. Er de kvinders maskuline ansigtstræk et produkt af hormonbrug eller har de altid lignet mænd? :unsure:

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Wov, jeg kan kun komme i tanke om 3 Danske pro bodybuildere, og de to af dem bor i usa.

<{POST_SNAPBACK}>

Hvem er det? (gerne med billeder)

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

<{POST_SNAPBACK}>

Here You go, Lotte Riss, Helle Nilsen og Michael Poulsen i nævnte rækkefølge

<{POST_SNAPBACK}>

Lige et spørgsmål her. Er de kvinders maskuline ansigtstræk et produkt af hormonbrug eller har de altid lignet mænd? :unsure:

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg tror det er en kombination af to ting,

1. Den lave fedtprocent

2. AAS

Kan da ivertilfælde bevidne at en af kvinderne ser noget mere feminin ud i ansigtet offseasen

Edited by Old Qua
Link to comment
Share on other sites

seriøst, der er nogle her der for det til at lyde som om de kan maxe samtidig med de løser andengradspolynoimiet 2x^2-3x+7=0 i hovedet og synger "smuk som et stjerneskud" etc.

ved mig er al højere bevidsthed væk under et max forsøg. jeg tænker ikke engang på "at nu må jeg heller presse vægten op". jeg gør det instinktivt. det er jo også derfor man tit ser folk stå og råbe fx. "hård i maven", "kom nu!" "hold opspændet" osv.. dybest set er det noget alle ved. man skal være hård i kroppen under løftene, spænde op inden dødløft osv. men hjernen er slået fra og instinkterne er slået til og derfor tænker personen ikke. men ved at råbe højt nok kan man måske påvike personen til reflektorisk at adlyde. det er også derfor det er så trælst hvis man har fået dårlig stil ind på ryggraden. for man kan ikke bare lige tænke "hov jeg skal forresten huske ikke at komme for langt frem i squat" når man maxer - man handler bare instinktivt som man har lært.

Link to comment
Share on other sites

Altså besvimelse og opkast er da kroppens måde at sige fra på.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, her er det så man må beslutte om man vil være Mr. eller Mrs. gennemsnit, eller om man vil nå helt til tops (i forhold til ens egen genetik). Man bliver ikke maksimalt stærk eller stor, hvis ikke man presser kroppen til mere end den har lyst til. Sådan er vilkårene bare. Alle de pyllerhoveder, som gerne vil det hele, men som ikke har nosser i bukserne til at træne hårdt, burde efter min mening begynde at dyrke golf eller skak istedet for.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

seriøst, der er nogle her der for det til at lyde som om de kan maxe samtidig med de løser andengradspolynoimiet 2x^2-3x+7=0 i hovedet og synger "smuk som et stjerneskud" etc.

ved mig er al højere bevidsthed væk under et max forsøg. jeg tænker ikke engang på "at nu må jeg heller presse vægten op". jeg gør det instinktivt. det er jo også derfor man tit ser folk stå og råbe fx. "hård i maven", "kom nu!" "hold opspændet" osv.. dybest set er det noget alle ved. man skal være hård i kroppen under løftene, spænde op inden dødløft osv. men hjernen er slået fra og instinkterne er slået til og derfor tænker personen ikke. men ved at råbe højt nok kan man måske påvike personen til reflektorisk at adlyde. det er også derfor det er så trælst hvis man har fået dårlig stil ind på ryggraden. for man kan ikke bare lige tænke "hov jeg skal forresten huske ikke at komme for langt frem i squat" når man maxer - man handler bare instinktivt som man har lært.

<{POST_SNAPBACK}>

Præcis, og det er ikke kun specifikt for styrkeatleter, men så mange andre atleter også. Det har folk måske bare svært ved at forstå. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Måske bliver San's skriveri overfortolket??

Nu træner jeg selv i et center med mange professionelle (dog ikke styrkeløftere men BB'ere) og de har nu ikke noget problem med at sige "har selv" og høre musikken under deres sæt.... med al respekt så er disse fyre gode til at presse sig selv og er derfor også nået til hvor de er idag (ja jeg ved godt at steroider kan gøre meget men det bliver man ikke blandt de bedste i skandinavien af alene)

Personligt lægger jeg næsten altid mærke til musikken, kan dog ikke altid sige noget under mit sæt  :bigsmile:

<{POST_SNAPBACK}>

Det nærmer sig flueknepperi. :innocent:

Men der er nu en forskel på at løfte en vægt 1 gang til et max forsøg og så lave 6 reps med 6RM. Alle kræfterne skal virkelig ligges i det ene løft, både fysisk og psykisk, da man vil operere med en større intensitet. Det er en af grundene til at det er rimeligt begrænset hvor lang tid man kan holde til at løfte singles med 90-100% i forhold 6-8RM (Dog med forbehold for ME-øvelser i WSB-systemet).

Link to comment
Share on other sites

Det fænomen der beskrives i den oprindelige post kaldes hyperventilation.

Følgende fører til besvimelse for de fleste mennesker:

Man tager 10-15 kraftige og dybe forcerede åndedræt lige efter hinanden - i det sidste åndedræt fylder man lungerne med luft og holder vejret mens man tager 10 englehop eller squat uden vægt.

Derefter bliver man dizzzy - de fleste besvimer.

Link to comment
Share on other sites

Altså besvimelse og opkast er da kroppens måde at sige fra på.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, her er det så man må beslutte om man vil være Mr. eller Mrs. gennemsnit, eller om man vil nå helt til tops (i forhold til ens egen genetik). Man bliver ikke maksimalt stærk eller stor, hvis ikke man presser kroppen til mere end den har lyst til. Sådan er vilkårene bare. Alle de pyllerhoveder, som gerne vil det hele, men som ikke har nosser i bukserne til at træne hårdt, burde efter min mening begynde at dyrke golf eller skak istedet for.

Thomas

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, eller diskopumpe og hygge sig med det, uden at nå toppen af ens formåen.

Og alligevel få en acceptabel krop, og være tilfreds med det :smile::smile:

Det kan sagtens lade sig gøre med træning, det er vel sådan de fleste

i centrene gør,

men jeg tror til gængæld ikke den indstilling dur, hverken i skak eller golf.

For det er konkurrence sport.

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Det er vel et spørgsmål om at dele folk op i 3 hovedgrupper:

De seriøse:

Som giver sig 100% og gør hvad der skal til for at vokse max meget.

De semi-seriøse:

Som giver sig 90% men er fint tilfreds med det

og

Pjatterne:

Som leger uden nogen særlig plan eller belastning.

Om man er seriøs eller semi-seriøs er vel op til en selv. Forskellige mål til forskellige personer, mens jeg mener pjatterne måske skulle finde på noget andet at lave. De spilder tit deres tid (nogen gang af mangel på bedre viden)

Link to comment
Share on other sites

Altså besvimelse og opkast er da kroppens måde at sige fra på.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, her er det så man må beslutte om man vil være Mr. eller Mrs. gennemsnit, eller om man vil nå helt til tops (i forhold til ens egen genetik). Man bliver ikke maksimalt stærk eller stor, hvis ikke man presser kroppen til mere end den har lyst til. Sådan er vilkårene bare. Alle de pyllerhoveder, som gerne vil det hele, men som ikke har nosser i bukserne til at træne hårdt, burde efter min mening begynde at dyrke golf eller skak istedet for.

Thomas

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, eller diskopumpe og hygge sig med det, uden at nå toppen af ens formåen.

Og alligevel få en acceptabel krop, og være tilfreds med det :smile::smile:

Det kan sagtens lade sig gøre med træning, det er vel sådan de fleste

i centrene gør,

men jeg tror til gængæld ikke den indstilling dur, hverken i skak eller golf.

For det er konkurrence sport.

Henning :showoff:

<{POST_SNAPBACK}>

Du benytter en hver lejlighed til at promovere det tøsetræning der hva´Henning :tongue:

Seriøst, så har du misforstået pointen med mit indlæg. Det er lidt trættende i længden at høre folk ævle bævle om at det er grimt at være så stor, at det må være usundt at presse sig sådan, at det er kroppens måde at sige fra på og bla bla bla. Det som disse folk ikke har fattet er at de mennesker som træner sådan, og som har disse mål har en helt anden måde at se tingene på. De er da hamrende ligeglad med om Hr. og Fru pindarm synes de er grimme, og om det de gør er usundt. Det eneste der tæller for dem er at blive den bedste de overhovedet kan blive. Koste hvad det vil. Så kan man diskuttere om det er en fornuftig indstilling. Men det er tåbeligt at sidde og spille klog, og ytre sig om hvad der er sundt og hvad der ikke er sundt, når man ikke har fattet hele psykologien i det her.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Du benytter en hver lejlighed til at promovere det tøsetræning der hva´Henning  :tongue:
Diskotræning hedder det, hvem var det der misforstår ?

Og det kan vel ikke komme bag på dig at jeg promoverer det :smile:

Man skal vel føre sig frem, det har jeg vist aldrig lagt skjul på.

Seriøst, så har du misforstået pointen med mit indlæg. Det er lidt trættende i længden at høre folk ævle bævle om at det er grimt at være så stor, at det må være usundt at presse sig sådan, at det er kroppens måde at sige fra på og bla bla bla. Det som disse folk ikke har fattet er at de mennesker som træner sådan, og som har disse mål har en helt anden måde at se tingene på. De er da hamrende ligeglad med om Hr. og Fru pindarm synes de er grimme, og om det de gør er usundt. Det eneste der tæller for dem er at blive den bedste de overhovedet kan blive. Koste hvad det vil. Så kan man diskuttere om det er en fornuftig indstilling. Men det er tåbeligt at sidde og spille klog, og ytre sig om hvad der er sundt og hvad der ikke er sundt, når man ikke har fattet hele psykologien i det her.

Thomas

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det synes jeg også jeg kender, alle vil være de bedste :4thumbup:

Men hvorfor egentlig ?

Det kan alle ikke være, men respekt for dem, der vil og kan.

Der er ikke plads til alle på sejrsskamlen, så hvorfor ikke acceptere

at pladsen rundt om den også kan være udmærket...

Eller måske pladsen ude bag alle tilskuerne, der hvor der er fred,

fordi det ikke er overrendt.

Der findes fine steder som er uopdaget, fordi de fleste stræber efter

førstepladsen, som allerede er besat.

Jeg synes det er fint at der er plads til alle, men synes også at alle skal

kunne kende og finde sin plads :smile:

Henning :showoff:

Edited by Henning
Link to comment
Share on other sites

Det kan alle ikke være, men respekt for dem, der vil og kan.

Selvfølgelig kan alle være det. Der er ingen som snakker om at være bedre end andre. Jeg snakker om at være den bedste man SELV kan være, set i forhold til ens genetik. Der er noget respektindgydende i at tappe sin krop for alt det den overhovedet indeholder, og aktualisere ens potentiale fuldt ud. Så personligt har jeg stor respekt for folk der giver den 110 % i centret. Og modsat sundhedsprædikanterne, så kan jeg godt se det fede i evnen til at presse sig selv så meget at kroppen siger fra. Det udstråler efter min mening jernvilje. Og jernvilje kan overfåes til en masse andre aspekter her i livet. Det er efter min mening meget mere værd, end den der kaffestue mentalitet mange har til deres træning. Dog vil jeg pointere at jeg på ingen måde ser ned på folk som har andre mål. Der skal være plads til alle jo. Også dem som træner tøsetræning, eller diskotræning, eller hvad det nu hedder idag :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Nu træner jeg selv i et center med mange professionelle (dog ikke styrkeløftere men BB'ere)

Wov, jeg kan kun komme i tanke om 3 Danske pro bodybuildere, og de to af dem bor i usa. Hvilket land træner du i??

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg var lige hurtig nok på tasterne... men Sune Larsen (DM 2004 tror jeg det var), Helle, og Kim Kold. Måske har 2 af dem ikke deres pro kort endnu, men pointen var nu mere at disse folk ved hvordan man presser sig selv. Der er nu også flere der har kæmpe potentialer, men disse 3 er dog de mest markante

Stedet hedder City Fitness

Link to comment
Share on other sites

Altså besvimelse og opkast er da kroppens måde at sige fra på.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, her er det så man må beslutte om man vil være Mr. eller Mrs. gennemsnit, eller om man vil nå helt til tops (i forhold til ens egen genetik). Man bliver ikke maksimalt stærk eller stor, hvis ikke man presser kroppen til mere end den har lyst til. Sådan er vilkårene bare. Alle de pyllerhoveder, som gerne vil det hele, men som ikke har nosser i bukserne til at træne hårdt, burde efter min mening begynde at dyrke golf eller skak istedet for.

Thomas

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, eller diskopumpe og hygge sig med det, uden at nå toppen af ens formåen.

Og alligevel få en acceptabel krop, og være tilfreds med det :smile::smile:

Det kan sagtens lade sig gøre med træning, det er vel sådan de fleste

i centrene gør,

men jeg tror til gængæld ikke den indstilling dur, hverken i skak eller golf.

For det er konkurrence sport.

Henning :showoff:

<{POST_SNAPBACK}>

Enig :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share