Udstrækning?


JPetersen
 Share

Recommended Posts

panser du har delvist ret når det gælder "at finde sandheden" bortset fra "bestyrke andre i deres fejltagelser" lærer man ikke af sine fejl?

jo vi blev nok lidt selvretfærdige.

det er grundlæggende nogle meget store ord du bruger i en så lille kontexst at de ikke helt passer ind.

logiske ideologier passer ikke altid, men det er en helt anden diskussion.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

fuck joergen jeg glemte det igen!

jeg strækker ud ca. 5 min. før trænning og det samme efter.

30-40 sek. statisk pr. øvelse.

stækker kun muskler jeg skal elle lige har trænet med en undtagelse, den nederste del af ryggen bliver strukket ud hvergang.

jeg kan ikke huske sidste gang hvor udstrækning ikke var en del af træningen, måske var det 2 år siden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes altså det her har været oppe og vende før; udstrækning og DOMS!! Jeg mindes to gammel tråde... (Jørgen nu ikke nogle kommentarer omkring min hukomelse igen :))

Well... jeg kan kun finde den ene. Den er fra gamle dage med "Jens Andersen" og de andre "gamle" drenge. Hva blev der af dem??

En anden tråd bliver godt nok omtalt, men den kan jeg ikke finde! :(

Anyway.. måske den har interesse..

Debat

Link to comment
Share on other sites

Emdecht>

Træningmaskinen>> Hvad er det for noget kampsport du har dyrket/dyrker?.

Jeg er selv meget interesseret i kampsport og påtænker at starte på taekwondo her til august. Tror du jeg med mine fodboldusmidige ben kan blive go' til det??.

Jeg har dyrket taekwondo, karate, kickboksning, boksning og lidt Wing Chu og brydning. Primært de 2 første.

Mht kampsport skal du først lige gøre dig klart hvad du vil. Hvis det er for at lære nogle fede, dynamiske spark vil jeg anbefale taekwondo. Hvis det er for at lære at forsvare sig på kortest mulig tid er Juijitsu, kickboksning eller Wing Chu bedre.

Mht smidighed så er det først ved spark i hovedhøjde at smidigheden kan begrænser dig. For at lande et spark i hovedhøjde skal man være rimelig god med mindre ens sparringspartner er en klods. Smidighedstræning er en integreret del af træningen i Taekwondo, så du finder hurtigt ud af om du har anlæg for at blive supersmidig eller ikke. Men flere af dem på f.eks. det danske landshold er ikke i nærheden af at gå i f.eks. spagat så man kan sagtens blive god til kamp uden at være supersmidig. Hvis du er lav er det normalt lettere at optræne smidighed end hvis du er høj.

Dette er selvfølgelig bare min mening om sporterne og andre har helt andre meninger. Typisk hvis de kun har gået til en af kampsporterne i en række år :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share