*** Mind over Matter ***


RunnersHigh
 Share

Recommended Posts

  • Replies 622
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

6 km regnløb! :bigsmile:

I dag stod det lysende klart hvorfor jeg løber.

Jeg løber forbi det er en af de få ting der sparker nogle ellers hermetisk lukkede porte ind for mig.

- jeg føler mig mere i live

- jeg føler mig et med alt

- mine sanser skærpes

- jeg har det mere end perfekt

- jeg vender tilbage til "mig selv" :smile:

Det stod rigtig klart for mig i dag hvor jeg løb afsted til den perfekte ryme; jeg løb til min indre tromme :smile:

Hvis det lyder syret for dig kære læser kan jeg ikke bebrejde dig, men enhver der har oplevet suset ved hvad jeg taler om..

Link to comment
Share on other sites

6 km regnløb!  :bigsmile:

I dag stod det lysende klart hvorfor jeg løber.

Jeg løber forbi det er en af de få ting der sparker nogle ellers hermetisk lukkede porte ind for mig.

- jeg føler mig mere i live

- jeg føler mig et med alt

- mine sanser skærpes

- jeg har det mere end perfekt

- jeg vender tilbage til "mig selv"  :smile:

Det stod rigtig klart for mig i dag hvor jeg løb afsted til den perfekte ryme; jeg løb til min indre tromme  :smile:

Hvis det lyder syret for dig kære læser kan jeg ikke bebrejde dig, men enhver der har oplevet suset ved hvad jeg taler om..

<{POST_SNAPBACK}>

Damn right brother! :cooldance: (at du får det efter 6 km skal du kun være glad for, for mig tager det 20)

Link to comment
Share on other sites

Damn right brother!  :cooldance: (at du får det efter 6 km skal du kun være glad for, for mig tager det 20)

<{POST_SNAPBACK}>

ja.. tilsyneladende er det forskelligt fra person til person hvor meget træning der skal til. Har sikkert noget at gøre med følsomheden i neuroreceptorene for dopamin, endorfin og serotonin. Der foregår sikker også en vis tilvæning med tiden. Det er heller ikke hver gang jeg rammer højderne, men jeg har lagt mærke til at det - for mig - handler om at ramme et helt bestemt tempo, hvor det føles utrolig behageligt og afslappende at løbe; en bestemt rytme.. jeg kan ligesom mærke det, og jeg vender hele tiden opmærksomheden indad for holde øje med om rytmen er rigtig, og i dag var den altså lige i øjet :smile:

Link to comment
Share on other sites

Damn right brother!  :cooldance: (at du får det efter 6 km skal du kun være glad for, for mig tager det 20)

<{POST_SNAPBACK}>

ja.. tilsyneladende er det forskelligt fra person til person hvor meget træning der skal til. Har sikkert noget at gøre med følsomheden i neuroreceptorene for dopamin, endorfin og serotonin. Der foregår sikker også en vis tilvæning med tiden. Det er heller ikke hver gang jeg rammer højderne, men jeg har lagt mærke til at det - for mig - handler om at ramme et helt bestemt tempo, hvor det føles utrolig behageligt og afslappende at løbe; en bestemt rytme.. jeg kan ligesom mærke det, og jeg vender hele tiden opmærksomheden indad for holde øje med om rytmen er rigtig, og i dag var den altså lige i øjet :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg fatter simpelthen ikke, hvad I snakker om...jeg har aldrig oplevet suset, måske med et par enkelte udvalgte tøsebørn :wink: føler mig ret frisk efter en tur i svømmeren, men det er vel næppe det I fabler om :blush:

Link to comment
Share on other sites

Jeg fatter simpelthen ikke, hvad I snakker om...jeg har aldrig oplevet suset, måske med et par enkelte udvalgte tøsebørn :wink: føler mig ret frisk efter en tur i svømmeren, men det er vel næppe det I fabler om :blush:

<{POST_SNAPBACK}>

hva sker der hvis du ikke får trænet i nogle dage eller måske helt op til en uge uden nogen som helst træning? Bliver du irritabel, urolig og den slags?

Morfin er den kunstig efterligning af endorfin som man mener er hovedårsagen til at man får "suset". Men der sker en tilvænning i kroppen - ligesom med narkomaner der skal ha mer og mer heroin (morfin derivat) for at få det samme sus. Derfor oplever motionsnarkomaner fysisk de samme abstinenser hvis vi ikke får tænet.

En anden mulighed (eller en kombination af de to) er at dine neuroreceptorer skal have mere stimuli end gennemsnittet.

F.eks. gætter jeg på at du har en høj risikovillighed (frømandskorps og den slags) fordi det har vist sig denne gruppe har behov for mere stimuli af neuroreceptorerne for at opnå samme sus som gennemsnittet.

Edited by RunnersHigh
Link to comment
Share on other sites

Hvis man bare træner fast i nogle måneder, og nyder det, vænner man sig jo til det. Pt. træner jeg mest med vægte, og jeg bider mine hviledage i mig for de håndvægte ligger jo bare på gulvet og kigger på mig. Føler mig selv FYLDT med energi efter jeg har trænet lidt, og hvis jeg slet ikke træner styrke eller cardio en dag så har jeg lagt mærke til jeg bliver lettere irritabel og føler mig helt...jah... underlig i kroppen. Rastløs!..

Link to comment
Share on other sites

Der er godt nok ikke meget hjælp på motivationssiden vi henter mht. vejret.  :mad:

<{POST_SNAPBACK}>

6 km regnløb!  :bigsmile:

I dag stod det lysende klart hvorfor jeg løber.

Jeg løber forbi det er en af de få ting der sparker nogle ellers hermetisk lukkede porte ind for mig.

- jeg føler mig mere i live

- jeg føler mig et med alt

- mine sanser skærpes

- jeg har det mere end perfekt

- jeg vender tilbage til "mig selv"  :smile:

Det stod rigtig klart for mig i dag hvor jeg løb afsted til den perfekte ryme; jeg løb til min indre tromme  :smile:

Hvis det lyder syret for dig kære læser kan jeg ikke bebrejde dig, men enhver der har oplevet suset ved hvad jeg taler om..

<{POST_SNAPBACK}>

Love peace and harlequin! :hippy: :tongue:

Link to comment
Share on other sites

100 makiwara (5x20)

125 armstræk (5x25)

35 armhæv (5x7)

125 mavebøj (5x25)

125 ryghæv (5x25)

åååååååh.. jeg er så glad i dag!! :4jumpy::4jumpy::alright::music::bubblebath::bunny: :4band: :banana3: :wootdance::wootdance:

(kan ikke gå i detaljer forbi alt ikke er faldet på plads, men min glæde skyldes en jobmulighed som åbner sig)

Edited by RunnersHigh
Link to comment
Share on other sites

Hva' så. Får du løbet noget eller går det hele op i styrketræning i øjeblikket??

:wink:

-Camilla

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg løber skam stadig, det er bare ikke altid jeg gider skrive om det :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Jamen søde RH, det har vi jo været igennem for ikke ret længe siden. Vi er mange der følger med i din log, så du er da nødt til at skrive hvad du går og laver :wink:

Ej, godt at høre du ikke har givet op i det ikke-så-sommerlige vejr

-Camilla :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jamen søde RH, det har vi jo været igennem for ikke ret længe siden. Vi er mange der følger med i din log, så du er da nødt til at skrive hvad du går og laver :wink:

Ej, godt at høre du ikke har givet op i det ikke-så-sommerlige vejr

-Camilla :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

det er sandt, det er sandt :blush:

men jeg blir så glad når rare mennesker, som dig selv, dropper en linje en gang imellem :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jamen søde RH, det har vi jo været igennem for ikke ret længe siden. Vi er mange der følger med i din log, så du er da nødt til at skrive hvad du går og laver :wink:

Ej, godt at høre du ikke har givet op i det ikke-så-sommerlige vejr

-Camilla :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

det er sandt, det er sandt :blush:

men jeg blir så glad når rare mennesker, som dig selv, dropper en linje en gang imellem :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Det gør jeg i hvert fald gerne.

Du bliver også mere og mere strandklar kan jeg se på din sig. Når du de 100% inden sommeren er omme?

-Camilla :smile:

Link to comment
Share on other sites

Du bliver også mere og mere strandklar kan jeg se på din sig. Når du de 100% inden sommeren er omme?

-Camilla :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

næh.. fordi 100% er det utopiske ideal: det man altid bør stræbe efter men aldrig når. Så længe jeg er over 95% så er mit succeskriterie nået :smile:

Link to comment
Share on other sites

I dag havde jeg brug for at løbe 4 km næsten for fuld skrue!  :bigsmile:

Tjaaaa...det kan jo pludselig komme over én. :wink:

Fik du "set" hinsides himmel og jord i dag? - Jeg synes dit maniske "orkester" her fra den anden dag mangler i dag.

:strat::strat::strat::beerchug::alright::alright::beer::beer::4trumpet::violin::bunny::bunny::violin::4trumpet::beer::beer::alright::alright::beerchug::strat::strat::strat:

Edited by TAZZ
Link to comment
Share on other sites

naaaj... i dag kom jeg ikke helt op og ringe, hvilket helt sikkert skyldes en eksamen som jeg sleeeeeet ikke gider og ta'...  :sneaky2:

men jeg gør det selvfølgelig alligevel  :dry:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvornår er der eksamen? Min er d. 22... :dry:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share