Proteinpulver


klausjensen
 Share

  

64 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jeg synes det kunne være sjovt at se, hvilket mærke proteinpulver folk foretrækker. Så kan man også have det i baghovedet hvis/når man selv skal købe noget - for det er lidt en jungle.

Der er naturligvis aspekter, som ikke indgår - såsom variant (80%/90%), smag, hvor nemt er det at blande op etc. Det kan man jo så passende skrive en lille kommentar om.

Og nej Xax - Cacaomælk og tun kvalificerer sig IKKE som proteinpulver, selvom det er fine proteinkilder - også som en tun/cacao-shake (ÆSJ). ;)

Link to comment
Share on other sites

MRM Meta-Whey.

Indeholder både hurtigt optageligt protein (whey) og langsomt optageligt protein (casein).

Let opløseligt, god smag og meget lavt laktoseindhold.

Jeg syntes der er et rigtigt godt produkt, og som eliteatlet har jeg gode erfaringer med Meta-Whey. Desuden har jeg heller ingen problemer med at anbefale det til de atleter som jeg træner da jeg mener at kvaliteten er i top.

Og ja, jeg har en personlig interesse i dette produkt!

Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes personligt selv at Danlab´s produkter er at foretrække, da de har proteinpulver der er utrolig let at blande op, og så smager de fleste af deres proteinpulvere godt, ligeledes har de også proteinpulvere med forskellige proteinindhold, lige fra 60 til 89 gram pr. 100 gram.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruger maxim-promax proetin plus 85, fordi de sælger det, der hvor jeg træner. Jordbærsmag kan absolut ikke anbefales, men det kan vanilie.

Jeg overvejer at kigge efter noget billigere, men jeg er desværre lige startet på en portion jordbærsmag, og den varer nok en måneds tid, da jeg ikke bruger fast mængde, og da den grimme smag er direkte proportional med proteinmængden, så længe jeg fast blander op i 2 dl bæger.

Link to comment
Share on other sites

88 - D.

Du må vist forveksle mig med en anden Carina, det er muligt at der er én der hedder Carina som har et tilhørsforhold til danlab det ved jeg ikke, men det er ikke mig, jeg arbejder bestemt ikke hos danlab, jeg kommer desuden fra Århus, og træner også i Århus.

At jeg skal oplyse at jeg har økonomiske interesser i Danlab,

ville da være helt forkert.

Link to comment
Share on other sites

Ganske gilmerende poll!

Leder selv efter noget proteinpulver som jeg vil tag' i brug når jeg skal cutte, men som i ved, er junglen stor!

Jeg har fundet noget, synes jeg, er rimeligt billigt whey protein hos www.netfit.dk (Jeg har ikke noget med dem at gøre overhovedet!)

Det hedder Prolact, men jeg har aldrig hørt om det før!

Er der nogen har kendskab til dette produkt og kvaliteten af det!?

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville holde mig fra protein der indeholder lactalbumin protein medmindre det er meget billigt, og her taler jeg under 140kr. kiloet ved små mængder.

Man får lactalbumin protein (som forunderligt nok stadig kaldes valle) ved at opvarme proteinen til meget høje temperaturer og så tage det laktose væk som kommer op til overfladen. Problemet ved denne teknik er at selvom protein indholdet typisk er  højere end almindelig valle er protein molekylerne blevet denatueret. Denatuering medfører en meget lavere BV (lactalbumin har en BV på 104 ved den skala hvor almindelig valle har en på 159). Proteinen er meget sværere for kroppen at fordøje og bliver ikke så nemt absorberet.

Lactalbumin findes i flere valle produkter da det er svært at opdage og det er meget billigt. Håber du kan bruge det til noget :-)

Link to comment
Share on other sites

Claus B-> Dine artikler forudsætter, at der er frie aminosyrer tilstede. Peptidbindingen bliver ikke ødelagt ved denaturering. Men det kunne jo være, at jeg har overset noget, så kan du ikke, citere det du finder relevant.

Har du allerede glemt mit sidste indlæg i tråden ???

Denaturede proteiner har en større overflade, som gør at nedbrydnings enzymerne har lettere ved at komme til.

Link to comment
Share on other sites

Helix> Jeg ved ikke helt om det er rigtigt at denaturerede proteiner nedbrydes nemmere. Der kan jo ske det smarte at når de har været denaturerede kan de renaturere :)

Hvis ff skriver om at biological value falder når man varmebehandler tror jeg at vi har fået os et gennembrud i diskussionen om varmebehandling at produkter der indeholder proteiner.... :)

ff> har du ikke noget materiale om behandligen af vallepulver???'

Hvis man sammenligener BV af lactalbumin med fx. soja, casein osv har det faktisk en del større BV.

Link to comment
Share on other sites

Luciferase-> Det er godt at du skriver kan renaturere, det er ikke alle proteiner der denaturerer reversibelt.

Jeg ved ikke helt om det er rigtigt at denaturerede proteiner nedbrydes nemmere

Kan du komme med noget dokumentation, der viser noget andet.

Link to comment
Share on other sites

nej, det ved jeg ikke, men jeg går da stærkt ud fra, at de benytter de samme fordøjelsesenzymer in vitro, som der findes i mave-tarmkanalen.

Desuden er det andet forsøg in vivo og det har samme resultat, som det første.

Der kan godt nok være forskelle i first-pass-metabolism, men det burde være ens for begge slags proteinopløsninger.

Link to comment
Share on other sites

Claus B-> Din førte artikel er meget god, dog bruder jeg mig ikke om den danske titel. :p

Det strider mod god videnskabs etik. :D

Som du skrev i den kontroversielle cacaodiskussion:

Man kan da ikke bare se bort fra processor, der danner AA-derivater, eftersom man måske ikke har enzymer, som kan processere disse stoffer

Det kan vi jo ikke udelukker er sket her, eller at der er sket andre modifikationer, med nedsat fordøjelse tilfølge.

Jeg er dog ikke uenig i at UHT kan eller påvirker proteinet, men i at en denaturering giver nedsat optagelse.

Link to comment
Share on other sites

ok, overskriften var ikke så gennemtænkt - men man skal jo skrive noget :D

jeg snakker ikke om denaturering i sig selv, men hvis lactalbumin prod. på den måde som ff nævner, så er man jo også langt over denatureringstemp. og så mener jeg godt, at man kan bruge de artikler.

Jeg siger heller ikke nedsat optagelse, men derimod langsommere optagelse :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share