Tøj til spinning


 Share

Recommended Posts

Jeg har problemer med hudløshed i rumpen efter spinning. Hvordan kan man forebygge det? Er der ingen vej udenom et par rigtige cykelbukser? De koster jo kassen, men jeg kan jo ikke betale mig fra det, hvis min hud først tager rigtig skade.

Hvor langt skal man generelt kunne cykle på en halv times tid, for at det nytter noget, hvad forbrænding angår?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har problemer med hudløshed i rumpen efter spinning. Hvordan kan man forebygge det? Er der ingen vej udenom et par rigtige cykelbukser? De koster jo kassen, men jeg kan jo ikke betale mig fra det, hvis min hud først tager rigtig skade.

<{POST_SNAPBACK}>

Du vil ikke fortryde købet af et par rigtige cykelbukser! Hold øje med BILKA, de har forbløffende ofte et godt tilbud på cykelbukser - jeg har købt to par derude med et par måneders mellemrum.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har problemer med hudløshed i rumpen efter spinning. Hvordan kan man forebygge det? Er der ingen vej udenom et par rigtige cykelbukser? De koster jo kassen, men jeg kan jo ikke betale mig fra det, hvis min hud først tager rigtig skade.

Hvor langt skal man generelt kunne cykle på en halv times tid, for at det nytter noget, hvad forbrænding angår?

<{POST_SNAPBACK}>

I gamle dage brugte cykelrytterne tricket med at smække en kalvesteak i bukserne. Når cykelturen var omme, havde det to fordele; dels var de ikke hudløse i røven, dels var kalvesteaken dejlig mør.

Men jeg tror ikke, det i længden kan betale sig længere... kalvesteaks er blevet for dyre, og spinningbukser for billige - og så sviner det en anelse mere på gulvet med kalvesteak-løsningen ;-)

Link to comment
Share on other sites

For det første: Du kommer ikke udenom cykelbukserne! Din r.. vil takke dig for det!!! Tjek desuden om syningerne er indvendige eller udvendige - spørg eventuelt ekspedienten. Hvis de er indvendige kan de let "gnave" og irritere. Det var i hvert fald det råd jeg fik da jeg skulle købe cykelbukser. Desuden er der forskel på pudens størrelse og facon alt efter om det er en herre eller en dame model. Og mht. til prisen så har jeg selv købt Nike til 400.-. Det er selvfølgelig mange penge, men hvis du spinner to-tre-fire eller flere gange om ugen, så er det altså en god investering.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har problemer med hudløshed i rumpen efter spinning. Hvordan kan man forebygge det? Er der ingen vej udenom et par rigtige cykelbukser? De koster jo kassen, men jeg kan jo ikke betale mig fra det, hvis min hud først tager rigtig skade.

Hvor langt skal man generelt kunne cykle på en halv times tid, for at det nytter noget, hvad forbrænding angår?

<{POST_SNAPBACK}>

I gamle dage brugte cykelrytterne tricket med at smække en kalvesteak i bukserne. Når cykelturen var omme, havde det to fordele; dels var de ikke hudløse i røven, dels var kalvesteaken dejlig mør.

Men jeg tror ikke, det i længden kan betale sig længere... kalvesteaks er blevet for dyre, og spinningbukser for billige - og så sviner det en anelse mere på gulvet med kalvesteak-løsningen ;-)

<{POST_SNAPBACK}>

Du glemmer en vigtig detalje...proteinindtag efter træning og her er kalvesteaken jo næsten anrettet og smager bedre en cykelbukserne :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har problemer med hudløshed i rumpen efter spinning. Hvordan kan man forebygge det? Er der ingen vej udenom et par rigtige cykelbukser? De koster jo kassen, men jeg kan jo ikke betale mig fra det, hvis min hud først tager rigtig skade.

Hvor langt skal man generelt kunne cykle på en halv times tid, for at det nytter noget, hvad forbrænding angår?

<{POST_SNAPBACK}>

I gamle dage brugte cykelrytterne tricket med at smække en kalvesteak i bukserne. Når cykelturen var omme, havde det to fordele; dels var de ikke hudløse i røven, dels var kalvesteaken dejlig mør.

Men jeg tror ikke, det i længden kan betale sig længere... kalvesteaks er blevet for dyre, og spinningbukser for billige - og så sviner det en anelse mere på gulvet med kalvesteak-løsningen ;-)

<{POST_SNAPBACK}>

Du glemmer en vigtig detalje...proteinindtag efter træning og her er kalvesteaken jo næsten anrettet og smager bedre en cykelbukserne :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja for pokker :4thumbup: - og så er der langt flere proteiner i den steak end i sådan et par antiseptiske carbofiber-benklæder :tongue:

Link to comment
Share on other sites

For det første: Du kommer ikke udenom cykelbukserne! Din r.. vil takke dig for det!!! Tjek desuden om syningerne er indvendige eller udvendige - spørg eventuelt ekspedienten. Hvis de er indvendige kan de let "gnave" og irritere. Det var i hvert fald det råd jeg fik da jeg skulle købe cykelbukser. Desuden er der forskel på pudens størrelse og facon alt efter om det er en herre eller en dame model. Og mht. til prisen så har jeg selv købt Nike til 400.-. Det er selvfølgelig mange penge, men hvis du spinner to-tre-fire eller flere gange om ugen, så er det altså en god investering.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, jeg er fuldstændig enig - du kommer ikke udenom de cykelbukser. Derimod synes jeg ikke 400,- er særlig meget for et par træningsbukser. Det koster det da også for et par løbetights.. Lange bukser koster tit endnu mere..

Hvorom alting er, kan jeg også anbefale dem her, hvis der absolut skal inspiration med produktnavne på bordet: http://www.fusionsports.dk/da_multi_02.htm - de er danskproducerede og holder en rigtigt høj kvalitet, samtidig med at komforten også er i top.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har mulighed for det, så prøv at låne et parm. seler og uden! Der er væsentlig forskel.

Sværger selv ved dem m. seler, men set skyldes nok at de holder bukserne oppe over min dunk :innocent:

Niske

<{POST_SNAPBACK}>

*lool @ dunk* :4thumbup:

Jeg forstår intet... Sætter man ikke dunken i de dertil indrettede holdere på cyklen? :blink:

Ej jeg må jo også erkende at jeg tilhører dunk-folket, og også for det meste kører i stroppebukser. Sådan har det dog ikke altid været, og idet stroppebukserne som udgangspunkt er dyrere end de andre, kan det umiddelbart virke afskrækkende at skulle investere i sådan nogle med det samme.. men fuldstændig enig.. prøv begge typer inden du bestemmer dig, for der er altså stor forskel (selv om det så er en individuel sag om man synes, forskellen falder ud til den ene eller anden side)..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har købt nogle ganske udemærkede modeller, både med og uden seler, til halvdelen af de priser der her nævnes, hos en lokal cykelpusher (fy-fy, ingen navne) i nærheden at et kryds der bære et tilnavn, stammende fra en lokal, men verdenskendt, alkoholisk drik.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har købt nogle ganske udemærkede modeller, både med og uden seler, til halvdelen af de priser der her nævnes, hos en lokal cykelpusher (fy-fy, ingen navne) i nærheden at et kryds der bære et tilnavn, stammende fra en lokal, men verdenskendt, alkoholisk drik.

<{POST_SNAPBACK}>

:laugh: Altså.. skal det være så hemmeligt?? Nåja.. I bor jo i samme by, så I kan vel altid skrive Personlige meddelelser til hinanden, når det nu handler om gode råd til en billig buks :wink:

Link to comment
Share on other sites

He-he, Creole. Det er fordi at det er forbudt at nævne forhandlere at noget som helst. Men jeg forbryder mig vist ikke hvis jeg nævner at det er Fri Cykler. Om bukserne også er gode når det drejer sig om sådan nogle semi-proffer som jer, det er måske spørgsmålet. Og som det også nævnes, hvis man spinner meget så er 2-4 par bukser à 399 ikke den værste investering.

Link to comment
Share on other sites

Alternativt kan du købe sådan en sort gel-saddelbetrækfætter i et supermarked til 70 kr, og så have almindelige tights på :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Man kan osse få en anordning som kan spændes under sadlen, og når den så parkeres kan man trække et regnslag hen over sadlen så man ik blir våd på måsen på vej hjem... Ku være et hit med den slags bedstemoranordninger på spinningcykler... not :tongue:

Bløde sadler er ikke et hit... den bedste sadel jeg har haft var lavet af carbon, så den var hård som et bræt... Man får ikke mindre øm numza af at have et gelovertræk eller andre sære ting. Det eneste der duer er et indlæg i bukserne der forhindrer stoffet i at glide frem og tilbage over huden, for det er derom det hele drejer sig :4smartass:

Edited by allerup
Link to comment
Share on other sites

Man får ikke mindre øm numza af at have et gelovertræk...

Jeg er tilsyneladende ikke "man" :wink:

Der er også blevet gjort grin med mit bedstemor-overtræk IRL, men hvem kan cykle hjem efter timen, hvor andre humper sig ud i deres bil (hvor de sikkert har placeret en hæmorroidepude på førersædet) :tongue:

Edited by Armoured female
Link to comment
Share on other sites

He-he, Creole. Det er fordi at det er forbudt at nævne forhandlere at noget som helst. Men jeg forbryder mig vist ikke hvis jeg nævner at det er Fri Cykler. Om bukserne også er gode når det drejer sig om sådan nogle semi-proffer som jer, det er måske spørgsmålet. Og som det også nævnes, hvis man spinner meget så er 2-4 par bukser à 399 ikke den værste investering.

<{POST_SNAPBACK}>

Åh.. jeg havde ikke lige styr på det dér med forhandlerforbudet. Men jeg kan selvfølgelig godt se pointen - det kunne hurtigt udvikle sig til DM i skjult reklame..

Hvorom alting er, så tror jeg også der er meget vundet ved at sikre sig et par ting når man køber spinningbukser (ting, der ofte også er problemer med, med tights). 1) materialet skal være elastisk(!), så bukserne ikke glider op og samler sig i skridtet.

2) Af samme hensyn som 1) er det en fordel hvis der er et gummi-indlæg nederst i benet, så det ikke glider op så let..

3) bukserne må ikke være for store - for så opstår der friktion mellem lår og kunststof - og det giver brændemærker.

Mht brændemærkerne kan det også være et godt råd, ikke at sidde for langt tilbage på sadlen. For hvis man risikerer at gnubbe det øverste af benet op ad den yderste del af sadlen opstår der også varmefriktion - og endnu en kilde til brændemærker er fremkommet.. :mad:

Link to comment
Share on other sites

Har også hørt lidt, at kvinder skulle være specielt udsatte med hensyn til sadlen..... :4smartass:

Har siddet på en spinningcykel MANGE gange nu, kan kun anbefale fusion som blev nævnt tidligere. Det er mere et på allround shorts, hvor der er lagt rigtig meget kvalitet og pasform ind, og det er et kanon materiale....

/Ta

Link to comment
Share on other sites

Har også hørt lidt, at kvinder skulle være specielt udsatte med hensyn til sadlen.....  :4smartass:

Har siddet på en spinningcykel MANGE gange nu, kan kun anbefale fusion som blev nævnt tidligere. Det er mere et på allround shorts, hvor der er lagt rigtig meget kvalitet og pasform ind, og det er et kanon materiale....

/Ta

<{POST_SNAPBACK}>

Thoan Hvem F....er du? Dit citat tiltaler os bindegale spinnere :devil: Velkommen til MOL

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share