Mavemuskler


Jazz
 Share

Recommended Posts

Hvordan opnår man større belastning af den nederste del af mavemusklerne? min  øverste mavemuskler er efterhånden ekstrem tydlige mens de nederste faktisk ikke kan ses (lige over og under mellemgulvet) Er der nogle mavebøjninger der belaster mere, så må i meget gerne skrive dem og andre fif hvis i har nogle.

Link to comment
Share on other sites

=>Jazz: Det bliver lige lidt kort idag!

Problemet er som regel altid at få det nederste af abdominals med. Efter min mening er alle typer sit-ups ikke til noget som helst - så drop dem!

En anden side af sagen er at man altid skal træne de nederste først, da man også ved disse øvelser bruger de øverste og kun de øverste når man træner de øverste.

Et par geniale øvelse er: (jeg ka ik li huske hvad de hedder) Lig på ryggen og hold benene i 90 grader i forhold til ryggen. Hæv derefter enden til det naturlige stoppunkt - og sørg for at holde benene strakte og få enden næsten helt ned at røre gulvet hver gang. Kør øvelsen langsomt - så går den rent i! En anden er den hvor du hænger i en ribbe, og forestil dig du skal udføre situps. Bøj 90 grader i hoften og knæene. Forsøg at løfte enden ud og op fra ribben således at knæene går op mod brystet uden at bruge hoftestrækkerne.

Jeg synes selv de virker kanon og jeg har halveret min mavetræning men med samme udbytte.

Link to comment
Share on other sites

Fede råd Micha. Den med at trække benene op lige som en Hængende Cit up, den bruger jeg selv. Den holder. Den er hård for armene, men den er god for maven.

Men fedt at du giver nogle råd der holder. Håber du får tit til at kigge på mit nyeste indlæg.

Link to comment
Share on other sites

Takker for svaret, prøver den sgu i morgen....der er ikke noget der ser værre ud end en veltrænet HALV mave.

BTW. HAr hørt at træning af sidemavemuskler er unødvendige, da de bliver trænet ved almindelig mavebøjninger, er det fup eller fakta??

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ny på forumet men træner en del mave. Efter min erfaring er det nødvendig at isolere sidemavemusklerne for at træne  optimalt. Selvfølgelig trænes siderne lidt ved alm. mavetræning, men som ved andre muskelgrupper opnås de bedste resultater ved at isolere disse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share