Hårdt Arbejde og Styrketræning


Don Kane
 Share

Recommended Posts

Den 30. april er jeg udlært IT-Supporter, og så skal jeg ud og arbejde, men problemet er bare heroppe oppe i det smukke nordjylland, er der for lidt IT, og for meget landbrug, det er tilnærmelses vis umuligt at finde et job, inden for min branche, snakkede med de fleste som jeg er udlært med, ingen har fået noget job, kun de få som var så heldig at få en læreplads under læretiden, men hvis jeg ikke finder noget så har jeg en reserve på hånden, og det på slagteriet her i Nørresundby, men det er bare et rigtig hårdt fysisk job, så kommer det egentlige spørgsmål: vil et fysisk hårdt job have nogen betydning, for ens træning set på styrke / masse siden??

Jobbet er fra 6:00 til 14:30 og jeg træner ca. 18:45

Vil sådan et job betyde noget for træningen??

Link to comment
Share on other sites

Jeg har faktisk selv været i præcist den samme situation :)

Jeg har arbejdet på et slagteri.....og jeg vil godt give dig ret i at det er hårdt :) Det gjorde faktisk noget ved min træning, for jeg følte at jeg fik meget mindre energi og det var især i starten indtil jeg blev vandt til det.....

Helt generelt bliver man jo stærkere af fysisk arbejde, og så er det jo ligegyldigt om det er køer eller om det er håndvægte du løfter :)

En ting jeg kan foreslå dig at gøre, er at få nok søvn.....det hjælper :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har faktisk oplevet at blive stærkere ved hårdt fysisk arbejde. Jeg arbejdede en overgang på en fabrik, og jeg kunne tydeligt mærke en styrkefremgang, da jeg først havde tilpasset mig efter de første par dage. Det er jo egentlig også logisk nok, da det bidrager til den totale workload, uden at overstresse nervesystemet, på samme måde som tunge vægte gør det. Det kræver selvfølgelig lidt mere søvn og lidt flere kalorier.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Hvis du gerne ville være rigtig stærk så søg ind på en gård, det gir..Dokumenteret effekt!!! Kender masser af bonderøve som kan klippe en ko over med hånden, og ja de er stærke!!!

Forestil dig:

Bonde røv`s job: op klokken 5 arbejde til kl 10 hårdt arbejde masser af æde+ udføres hver dag!

Sammenlignet med Boris sheiko folk som træner flere gange om dagen og hver eneste dag.

Der er altså en sammenhæng.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share