ABWHEEL


jfk
 Share

Recommended Posts

  • Replies 93
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det er ikke noget værre end mavetræning og derfor kommer jeg tit til at springe det over.

Jeg gider sgu ikke bruge min tid i centret på at træne mave.

Men det kunne være ok at have et abwheel liggende derhjemme, så kan man jo altid rette op på det forsømte når man har tid :)

Den skulle efter sigende være en rigtig ond øvelse, jeg har set nogle i centret som ikke kunne klare den :devil:

Hvilken del af maven træner den??

Link to comment
Share on other sites

Jep den er HEEELT raket! Har stadig ømme mavemuskler efter denne øvelse som jeg lavede i onsdags (går under navnet "Jackknife pushup" i min log)... Vi har dog ik noget hjul, så jeg bruger bare en lille vægtstang med et par 2 kgs skiver på. Er det ik noget med at nogle af russerne, laver den stående :devil2:

Et ab-wheel, kan bl.a. fås i Stadium på fisketorvet i kbh. Mener det koster omkring 100.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du synes den er for nem siddende på knæene, så laver du den helt sikkert forkert. De fleste trækker for meget med armene. Du skal jo trække dig tilbage ved at bruge maven. Stående kan jeg ikke engang lave en rep. Siddende kan jeg lige klare 10-12 reps hvis jeg giver mig fuldt ud. Jeg plejer at lave sæt af 6-8 reps. Så hvis du synes det er for nemt, så er der noget galt.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

hey TJ vi har ikke såden et wheel i mit center, men det ligner man bare kan lave det med en stang og nogle skiver, fungere det ok ??? Eller skal man have "the real deal" ? Siger du man skal sidde på knæene og så bare rulle derude af og trække sig op med maven igen ??? Undskyld jeg er så fatsvag :)

Link to comment
Share on other sites

Mr G, du kan sagtens lave dit eget ab-wheel. Du skal bare sørge for at konstruktionen ikke yder mere modstand end højst nødvendigt. Det er hårdt nok i forvejen :)

Og ja, du sidder bare på knæene og ruller ud til du er helt parralel med gulvet. Og så trække dig tilbage uden at bruge armene, men ved at bruge maven. Hvis du er rigtig hård ligesom Pavel, så gør du det stående :)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

TJ => Kan det have noget at gøre med at jeg ikke vejer ret meget? Klarer i hvert fald omkring 20 reps, med en DB-stang med et par skiver der hæver den fra jorden. Den kan ikke trille, så man skal trække lidt ekstra, men det er okay til mig. Mine arme kører helt stive, bruger kun mave og lænd til det.

Link to comment
Share on other sites

min makker og jeg trænede med abwheel (stang med to 2 kilos skiver) for første gang idag... Hmm jeg ved sgu ikke rigtigt vi gør det sikkert ikke korrekt for vi tog mange (rigtig mange) reps..  Jeg prøvede konstant at tænke på IKKE at bruge armene, og tilsidst lykkedes det at lave nogle virkleigt hårde reps. De hårde reps var mega langsomme og virkeligt koncentrerede - Kan det passe ?? Er det en svær øvelse at komme igang med, eller er vi bare nogle spader med et abwheel :p HEHE... Hmm kunne nu ellers godt tænke mig at finde konge-mave øvelsen, har søgt i mange år men har ikke rigtigt fundet den endnu.. :(

Link to comment
Share on other sites

HEHE tak oberst og TJ. Jeg har fået et abwheel ! Nu skal i høre en lille sjov historie: Jeg stod og fortalte en kammerat, om denne her fantastiske nye opfindelse jeg havde hørt om på motiononline (abwheel). Så spørger han: "hmm er det sådan et hjul med to stænger, sådan en har jeg liggende under sengen". Jeg bliver helt paf og spørger ham hvordan det er muligt, han foklarer mig så at hans mor og en masse andre gamle damer, engang i 80 erne startede med at bruge kageruller til deres maveøvelser, hjemme på gården (han er en rigtig "bonderøv") for derefter at anskaffe sig rigtige abwheels. HEHE der blev jeg sgu sat på plads... Så nu har jeg et abwheel, hvis sidste ejer var en kone på 50 år :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share