overtræning????


lonelyone
 Share

Recommended Posts

Hej..

Jeg var oppe og træne idag, og FUCK hvor var det hårdt :S Jeg måtte droppe biceps træning og lade vær med at lave dragon flags... Det startede fint nok ud, med 5x med mit gamle 1RM (dog ikke alle tilgodkendt dybe), men måtte droppe sidste sæt :blink:... Men så gik det bare ned ad bakke.... Kunne ikke lave eksplosiv bænk, pga. jeg IGEN har ondt i forsiden af armhulen (hvad kan dette skyldes???) :mad: og måtte gå fra 26 DB incline bænk til 25... og det var hårdt!!!! Cablerow gik dog ok, men så kom vi til frenchpress. hvor jeg sidst kunne tage 10-12 reps med den givende vægt, var jeg færdig efter 8!!! Droppede peacher curl, pga. jeg virkeligt ikke følte jeg kunne.... i laterals følte jeg at 2x9 @ 12 kg var tungt, hvor jeg før har taget 2x11 @ 15 kg.... og mave-træningen var også hård selvom jeg ikke lavede dragons af frygt for at kaste op.... Jeg har i 10 uger nu, kørt givende program:

Squat 5x5

BP 8x2

Inc DB BP 4x8-10

Cable row 4x10-12

French Pr. 3x10-12

Peacher Curl 3x8-10

Laterals 2x12

Side bend 2x12

Dragons 3x8

Dag 2:

TJ's DL DL Cyklus

KS DL 5x5

MP 5x5

BO Rows 4x8-10

Curl 3x8-10

Dips 3x8-10

Rear Late. 2x12

Læg 2x10-12

Side bend 2x12

Dragons 3x8

Dag 3:

BP 5x5

BoxSquat 8x2

Benpress 4x8-10

Cabel Row 4x10-12

French Pr. 3x10-12

Peacher curl 3x8-10

Laterals 2x12

Side bend 2x12

Dragons 3x8

Jeg har dog af underlige oversager tabt mig 1-2 kg under de 10 uger, og føler bænk og dødløft blev meget tung til sidst.... men squat gik hele tiden fremad, dog er mit lænd for svagt atm....

Er jeg mon kommet i overtræning?? Jeg tror selv jeg er, men er i tvivl om hvordan jeg skal køre deload, eller om jeg helt skal holde pause!! Help me out here :S

Link to comment
Share on other sites

hmm har jo så ikke spist nok... desværre.. det viste badevægten her sidst.. så har valgt at droppe cardio et stykke tid...

Jeg men kun i de 3 store.. jeg vil gerne køre et program med progression i de små øvelser også.... Men hvor let snakker vi om her, og hvor længe???

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange gange skal du have det at vide??

Træn tungt, spis en masse, bliv ved.

Der vil være dårligere dage end andre, det er der ikke noget at gøre ved.

Skal du have det med en sølvske?  :poking:

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm det ved jeg jo godt.. i mine øjne er det jer der misforstår.. min intention var jo ikke at tabe mig vel????? Og jeg er bare bange for at der var overtræning... i behøves fandme ikke smide det i fjæset på mig hele tiden!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange gange skal du have det at vide??

Træn tungt, spis en masse, bliv ved.

Der vil være dårligere dage end andre, det er der ikke noget at gøre ved.

Skal du have det med en sølvske?  :poking:

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm det ved jeg jo godt.. i mine øjne er det jer der misforstår.. min intention var jo ikke at tabe mig vel????? Og jeg er bare bange for at der var overtræning... i behøves fandme ikke smide det i fjæset på mig hele tiden!!!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Jo lige indtil den er feset ind, når du har tabt dig er det fordi du har spist for lidt. End of storry

Link to comment
Share on other sites

Kunne ikke lave eksplosiv bænk, pga. jeg IGEN har ondt i forsiden af armhulen (hvad kan dette skyldes???)

Håber du er klar over at forreste del af armhulen netop er din store brystmuskel(før m. pectoralis major hæfter på overarmsknoglen). Du nævner selv overtræning, som selvfølgelig er en mulighed. Er musklen blevet udspændt efter træning?? Forhøjet spænding i en muskel kan afklemme nerver eller nedsætte musklens ydeevne. Her kan aktiv udspænding eller egentlig smidighedstræning muligvis hjælpe. Massage kunne være en anden mulighed for at få musklen til at slappe af. Bare et par forslag til en forhåbentlig fremgang. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Kunne også være pectoralis minor der menes, eller hvis formuleringen var lidt skæv: serratus anterior..

Lonely one: sådan et dropoff i præstation er et klart tegn om at du skal deloade/er ved at blive syg.

deload og spis i en uges tid, så kommer du stærkt tilbage..

Elsker folk som dig, de får mig til at spise mere pizza, ren aversionsterapi :wink:

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Bicepsøvelser er overvurderede..

I went back to Tate and he said, "Nutrition is overrated." He pointed to one of the other guys and said, "He's one of the strongest guys in the world and he eats grits. He eats maybe 600 calories per day." Hmmm, it would be interesting to have that metabolism. Stay anabolic by eating grits! Simmons added only this, "Cholesterol turns into Testosterone."
Link to comment
Share on other sites

Kunne også være pectoralis minor der menes, eller hvis formuleringen var lidt skæv: serratus anterior..

Uden at fornærme ptpoul vil jeg holde fast. Er smerten lokaliseret i forreste del af armhulen ER det m. pectoralis MAJOR jeg mener. Har lige kigget efter og konstateret at m. pectoralis minor lige knap forløber i armhulen og i hvert fald ligger dybt. Derfor mener jeg ikke det kan være den når lonelyone siger "forrest i armhulen". Og da slet ikke m. serratus anterior, som i denne sammenhæng ikke er i nærheden af forreste del af armhulen.

Link to comment
Share on other sites

Bicepsøvelser er overvurderede..
I went back to Tate and he said, "Nutrition is overrated." He pointed to one of the other guys and said, "He's one of the strongest guys in the world and he eats grits. He eats maybe 600 calories per day." Hmmm, it would be interesting to have that metabolism. Stay anabolic by eating grits! Simmons added only this, "Cholesterol turns into Testosterone."

<{POST_SNAPBACK}>

Dave er dog blevet klogere på det område. :4mewantfood: :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Kunne også være pectoralis minor der menes, eller hvis formuleringen var lidt skæv: serratus anterior..

Uden at fornærme ptpoul vil jeg holde fast. Er smerten lokaliseret i forreste del af armhulen ER det m. pectoralis MAJOR jeg mener. Har lige kigget efter og konstateret at m. pectoralis minor lige knap forløber i armhulen og i hvert fald ligger dybt. Derfor mener jeg ikke det kan være den når lonelyone siger "forrest i armhulen". Og da slet ikke m. serratus anterior, som i denne sammenhæng ikke er i nærheden af forreste del af armhulen.

<{POST_SNAPBACK}>

Der er ingen der er fornærmede, det er dog en underlig formulering hvis der med forreste del af armhulen = pectoralis major

Almindeligvis vil det let kunne mærkes hvis det er en superficiel muskel der er skadet, de dybereliggende muskler giver derimod et mere diffust smertebillede.

Anygay: lonelyone: prøv at få fat i jacob Vind i OBBC han skulle nok kunne hjælpe dig og diagnosticere dit problem.

Mht min post om diæt: ville blot smide et sjovt citat, ernæring er ikke så kompliceret: spis 600g frugt/grønt, vær i kcal overskud, spis nok protein og drik nok vand.

Når først de ting er på plads, så kan man tage en diskussion om detaljer. Alle der spørger om råd og ikke har ovenstående på plads... Well de spilder vores og deres egen tid :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

ptpoul: okau men hvor mange % skal jeg tage af vægtene? Og hvor mange sæt/reps??

Jeg har jp haft det problem med pectoralis minor/major før, skyldes det forkert bænk-trknik eller manglende udstrækning??

Jamen koster det ikke 250 kroner at få Jacob Vind til at hjælpe en :blush: ?

Glud: :w00t::w00t: jeg vidste slet ikke grunden til jeg tabte mig var fordi jeg havde spist for lidt... jeg troede helt klart det var fordi jeg tog min venstre sok på først her til morges....

Link to comment
Share on other sites

okau men hvor mange % skal jeg tage af vægtene?Og hvor mange sæt/reps??
3.5687954%. Hvis du tager mere, vokser du ikke, hvis du tager mindre bliver du bare aaaaalt for kæmpe stor, og det vil du jo heller ikke? Af sæt og reps anbefaler jeg 67 og 23 i uvilkårlig rækkefølge.
Glud:  jeg vidste slet ikke grunden til jeg tabte mig var fordi jeg havde spist for lidt... jeg troede helt klart det var fordi jeg tog min venstre sok på først her til morges....

Det virker sjovt nok stadig ikke sådan...

Vi prøver én gang til for publikums skyld...

Træn!

Spis!!

Sov!!

Længere er den altså ikke...

Du er ung og nybegynder... Følg de tre ting og både styrke og masse flyver på dig! :devil:

Link to comment
Share on other sites

okau men hvor mange % skal jeg tage af vægtene?Og hvor mange sæt/reps??

3.5687954%. Hvis du tager mere, vokser du ikke, hvis du tager mindre bliver du bare aaaaalt for kæmpe stor, og det vil du jo heller ikke? Af sæt og reps anbefaler jeg 67 og 23 i uvilkårlig rækkefølge.

Glud:   jeg vidste slet ikke grunden til jeg tabte mig var fordi jeg havde spist for lidt... jeg troede helt klart det var fordi jeg tog min venstre sok på først her til morges....
Det virker sjovt nok stadig ikke sådan...

Vi prøver én gang til for publikums skyld...

Træn!

Spis!!

Sov!!

Længere er den altså ikke...

Du er ung og nybegynder... Følg de tre ting og både styrke og masse flyver på dig! :devil:

<{POST_SNAPBACK}>

vær venligst hver med at tiltale mig som ignorant, og nedgøre mine spørgsmål, tak...

Link to comment
Share on other sites

okau men hvor mange % skal jeg tage af vægtene?Og hvor mange sæt/reps??

3.5687954%. Hvis du tager mere, vokser du ikke, hvis du tager mindre bliver du bare aaaaalt for kæmpe stor, og det vil du jo heller ikke? Af sæt og reps anbefaler jeg 67 og 23 i uvilkårlig rækkefølge.

Glud:   jeg vidste slet ikke grunden til jeg tabte mig var fordi jeg havde spist for lidt... jeg troede helt klart det var fordi jeg tog min venstre sok på først her til morges....
Det virker sjovt nok stadig ikke sådan...

Vi prøver én gang til for publikums skyld...

Træn!

Spis!!

Sov!!

Længere er den altså ikke...

Du er ung og nybegynder... Følg de tre ting og både styrke og masse flyver på dig! :devil:

<{POST_SNAPBACK}>

vær venligst hver med at tiltale mig som ignorant, og nedgøre mine spørgsmål, tak...

<{POST_SNAPBACK}>

Er ked af at sige det og bryder mig heller ikk om den tone, men måske det er nødvendigt, for moos har altså ret :smile:

Link to comment
Share on other sites

okau men hvor mange % skal jeg tage af vægtene?Og hvor mange sæt/reps??

3.5687954%. Hvis du tager mere, vokser du ikke, hvis du tager mindre bliver du bare aaaaalt for kæmpe stor, og det vil du jo heller ikke? Af sæt og reps anbefaler jeg 67 og 23 i uvilkårlig rækkefølge.

Glud:   jeg vidste slet ikke grunden til jeg tabte mig var fordi jeg havde spist for lidt... jeg troede helt klart det var fordi jeg tog min venstre sok på først her til morges....
Det virker sjovt nok stadig ikke sådan...

Vi prøver én gang til for publikums skyld...

Træn!

Spis!!

Sov!!

Længere er den altså ikke...

Du er ung og nybegynder... Følg de tre ting og både styrke og masse flyver på dig! :devil:

<{POST_SNAPBACK}>

vær venligst hver med at tiltale mig som ignorant, og nedgøre mine spørgsmål, tak...

<{POST_SNAPBACK}>

Ked af at sige det, men det virker ikke som om du forstår det på nogen anden måde, og så må jeg jo prøve :wink:

Link to comment
Share on other sites

okau men hvor mange % skal jeg tage af vægtene?Og hvor mange sæt/reps??

3.5687954%. Hvis du tager mere, vokser du ikke, hvis du tager mindre bliver du bare aaaaalt for kæmpe stor, og det vil du jo heller ikke? Af sæt og reps anbefaler jeg 67 og 23 i uvilkårlig rækkefølge.

Glud:   jeg vidste slet ikke grunden til jeg tabte mig var fordi jeg havde spist for lidt... jeg troede helt klart det var fordi jeg tog min venstre sok på først her til morges....
Det virker sjovt nok stadig ikke sådan...

Vi prøver én gang til for publikums skyld...

Træn!

Spis!!

Sov!!

Længere er den altså ikke...

Du er ung og nybegynder... Følg de tre ting og både styrke og masse flyver på dig! :devil:

<{POST_SNAPBACK}>

vær venligst hver med at tiltale mig som ignorant, og nedgøre mine spørgsmål, tak...

<{POST_SNAPBACK}>

Ked af at sige det, men det virker ikke som om du forstår det på nogen anden måde, og så må jeg jo prøve :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm jeg har/havde svært ved det med at æde igennem, fordi jeg er bange for ikke at kunne smide det overflødige fedt, og især nu hvor det er ved at være sommer, men jeg har taget mig sammen og spiser pænt meget, og håber på at tage på... skal så sige at jeg tror der er en anden grund til jeg har tabt mig.. Jeg har addison, og måske har jeg kørt mig selv for hårdt uden at få nok hydrokortisol, hvilket kan medføre vægttab for mig, men jeg ved det som sagt ikke....

Anyway holder en uges pause, maxer, også skal jeg igang med et godt hypertrofi program... skal lige siges at jeg har gennemført dette program til fulde, så jeg skifter ikke bare program fordi der ingen fremgang har været... Der var dog nok kun fremgang i squat, men vil gerne prøve noget nyt som virkeligt er hypertrofi stimulerende, samtidigt med det giver styrke (altså ikke HST).... nogle foreslag?? overvejer selv alternativ hypertrofi, TBT eller 20 rep breathin squat :w00t:

Link to comment
Share on other sites

hvis du har problemer med fødeindtaget og for højt cortisol så ville jeg fokusere på tbt, eller bare ABBH1 eller 2 eller evt. singles club (alle CW programmer).

Et moderat kcal overskud i forbindelse med intetnsiv styrketræning vil ikke gøre dig fed. Du vil derimod bygge god masse så der er noget at cutte ned til.

Sjovt nok er jeg 185 og vejer 90, havde overvejet at cutte til sommer, men giver nok ikke mig selv lov, da jeg ikke har masse nok at skære fra.

Fedtet har jeg aldrig bekymret mig om, det kan jeg smide på 6uger uden problemer.

Link to comment
Share on other sites

hvis du har problemer med fødeindtaget og for højt cortisol så ville jeg fokusere på tbt, eller bare ABBH1 eller 2 eller evt. singles club (alle CW programmer).

Et moderat kcal overskud i forbindelse med intetnsiv styrketræning vil ikke gøre dig fed. Du vil derimod bygge god masse så der er noget at cutte ned til.

Sjovt nok er jeg 185 og vejer 90, havde overvejet at cutte til sommer, men giver nok ikke mig selv lov, da jeg ikke har masse nok at skære fra.

Fedtet har jeg aldrig bekymret mig om, det kan jeg smide på 6uger uden problemer.

<{POST_SNAPBACK}>

Tak poul :smile: Men det er nu for lavt cortisol jeg har... så ved ikke om det ændre noget.. men hvilket et af programmerne tror du vil give mest hyp.??

Link to comment
Share on other sites

Hej..

Jeg var oppe og træne idag, og FUCK hvor var det hårdt :S Jeg måtte droppe biceps træning og lade vær med at lave dragon flags... Det startede fint nok ud, med 5x med mit gamle 1RM (dog ikke alle tilgodkendt dybe), men måtte droppe sidste sæt  :blink:... Men så gik det bare ned ad bakke.... Kunne ikke lave eksplosiv bænk, pga. jeg IGEN har ondt i forsiden af armhulen (hvad kan dette skyldes???)  :mad: og måtte gå fra 26 DB incline bænk til 25... og det var hårdt!!!! Cablerow gik dog ok, men så kom vi til frenchpress. hvor jeg sidst kunne tage 10-12 reps med den givende vægt, var jeg færdig efter 8!!! Droppede peacher curl, pga. jeg virkeligt ikke følte jeg kunne.... i laterals følte jeg at 2x9 @ 12 kg var tungt, hvor jeg før har taget 2x11 @ 15 kg.... og mave-træningen var også hård selvom jeg ikke lavede dragons af frygt for at kaste op.... Jeg har i 10 uger nu, kørt givende program:

Squat 5x5

BP 8x2

Inc DB BP 4x8-10

Cable row 4x10-12

French Pr. 3x10-12

Peacher Curl 3x8-10

Laterals 2x12

Side bend 2x12

Dragons 3x8

Dag 2:

TJ's DL DL Cyklus

KS DL 5x5

MP 5x5

BO Rows 4x8-10

Curl 3x8-10

Dips 3x8-10

Rear Late. 2x12

Læg 2x10-12

Side bend 2x12

Dragons 3x8

Dag 3:

BP 5x5

BoxSquat 8x2

Benpress 4x8-10

Cabel Row 4x10-12

French Pr. 3x10-12

Peacher curl 3x8-10

Laterals 2x12

Side bend 2x12

Dragons 3x8

Jeg har dog af underlige oversager tabt mig 1-2 kg under de 10 uger, og føler bænk og dødløft blev meget tung til sidst.... men squat gik hele tiden fremad, dog er mit lænd for svagt atm....

Er jeg mon kommet i overtræning?? Jeg tror selv jeg er, men er i tvivl om hvordan jeg skal køre deload, eller om jeg helt skal holde pause!! Help me out here :S

<{POST_SNAPBACK}>

hvor meger cardio laver du??

Link to comment
Share on other sites

okau men hvor mange % skal jeg tage af vægtene?Og hvor mange sæt/reps??

3.5687954%. Hvis du tager mere, vokser du ikke, hvis du tager mindre bliver du bare aaaaalt for kæmpe stor, og det vil du jo heller ikke? Af sæt og reps anbefaler jeg 67 og 23 i uvilkårlig rækkefølge.

Glud:   jeg vidste slet ikke grunden til jeg tabte mig var fordi jeg havde spist for lidt... jeg troede helt klart det var fordi jeg tog min venstre sok på først her til morges....
Det virker sjovt nok stadig ikke sådan...

Vi prøver én gang til for publikums skyld...

Træn!

Spis!!

Sov!!

Længere er den altså ikke...

Du er ung og nybegynder... Følg de tre ting og både styrke og masse flyver på dig! :devil:

<{POST_SNAPBACK}>

vær venligst hver med at tiltale mig som ignorant, og nedgøre mine spørgsmål, tak...

<{POST_SNAPBACK}>

Er ked af at sige det og bryder mig heller ikk om den tone, men måske det er nødvendigt, for moos har altså ret :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

¨

det er desværre sådan her på MOL at hvis man stiller et spørgsmål, hvor man søger vejledning ender det altid med nogle begynder at svine en til, hvilket er MAX nederen at nogle mennesker er sådan.

Feks da en dame havde skrevet herinde om sin 12årige datter som chattede med mænd på internettet, blev hun straks beskyldt for at være en idiot at have set hvad datteren lavede på computeren.

OG hendes spørgsmål var bare hvad hun skulle gøre, nu hvor hun havde fundet ud af datteren chattede med mænd.

Link to comment
Share on other sites

PTPoul:

Sjovt nok er jeg 185 og vejer 90, havde overvejet at cutte til sommer, men giver nok ikke mig selv lov, da jeg ikke har masse nok at skære fra.

Fedtet har jeg aldrig bekymret mig om, det kan jeg smide på 6uger uden problemer.

Skal dette forståes på den måde at du mener du mister nævneværdig masse på 6 ugers diæt eller skal det forståes sådan at du ikke har masse nok endnu til at du føler der er et formål med at cutte ?

Hvis det er det første, så tror jeg altså godt du kan tage den med ro, så slemt er det altså ikke - og husk lige at der ligger en stor motivationsfaktor i at cutte.

Og til sidst - man skal passe på med bare at neglicere fedtet hvis man altså har målet at cutte - jo mere fedt, jo længere diætperiode, jo længere downperiode rent styrkemæssigt og størrelsesmæssigt - derfor mit lille råd til dem der ikke konkurrerer, tag det i opløbet - og jeg har svært ved at forstå dem der lader være - fordi rykket der kommer efter diæten er ihvertfald en god afveksling.

Link to comment
Share on other sites

korsager>> Ja den time intens cardio (med en puls omkring 170), plus idræt i skolen og nogle gå ture burde jo ikke være det der nu gjorde at jeg tabte mig... ://

Everlast>> :w00t::w00t: nu ved jeg da ikke om jeg skal gaine eller curtte.... ender med jeg bare står stille... :blink::blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share