overtræning????


lonelyone
 Share

Recommended Posts

korsager>> Ja den time intens cardio (med en puls omkring 170), plus idræt i skolen og nogle gå ture burde jo ikke være det der nu gjorde at jeg tabte mig... ://

Everlast>>  :w00t:  :w00t: nu ved jeg da ikke om jeg skal gaine eller curtte.... ender med jeg bare står stille...  :blink:  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

altså en time om dagen eller?

Link to comment
Share on other sites

Lonelyone:

Everlast>>  nu ved jeg da ikke om jeg skal gaine eller curtte.... ender med jeg bare står stille... 

Jeg forstår ikke helt din tvivl ?

Altså det er ikke mig der tager beslutningen her - det er dig selv :wink: du skal starte med at lade være med at panikke sådan omkring det med massen, det er altså hypet lidt for meget op, og selvom det er af god vilje at folk siger "spis spis spis" så er det altså også lidt overdrevet, du skal være i overskud - at nogle vælger at være 3000 kcal i overskud er deres egen sag, men det er ikke nødvendigt, og de får altså ikke bedre resultater end een der bulker med 500 kcal.

Fordi du går på diæt, så rasler hele skidtet jo ikke af dig på nogen måde, fedtet rasler af, du mister LIDT masse - men forholdsvis, så er det fedtet du kan se ryge af kroppen og ikke massen, tværtimod - med samtidig træning holder du hovedparten ved lige, og som jeg skrev er det endda muligt stadig at gaine selvom du smider fedt.

Det er altså et skråplan at blive så diætforskrækket at man ender rundt med at være småbulket år ud år ind - det er min holdning at det er en god praksis at cutte ned ihvertfald een gang om året - som jeg har skrevet mange gange; punkt 1 for at se resultaterne, punkt 2 for at "starte på en frisk" - og opleve boostet man får når man begynder at spise sig op igen - derudover punkt 3, få lidt mere indblik i hvordan eens egen krop fungerer, og hvilke parametre der gør hvad - det gør det nemmere og nemmere at styre en diæt fremover. 4. få motiviationen af at se det man har arbejdet på i detaljer.

Det er umuligt medmindre du sulter dig selv, at ende ud med et resultat der siger at alle dine muskler er væk - og så kun fedtet sidder tilbage - sådan fungerer det altså ikke :smile:

Kan du ikke lige poste et billede eller to af dig selv, så er det altså lidt nemmere at bedømme - jeg har ikke lyst til at sidde at råde dig til at cutte hvis det er du ikke har skyggen af masse på dig, og jeg er også lidt mere skeptisk grundet det du fortalte i din PM.

Status Quo - det vil du sagtens kunne komme til hvis du ikke bestemmer dig for hvilken vej du vil :) - Status Quo er nok det tætteste du vil opleve rent muskelmæssigt på en diæt, men da du så taber fedt er det jo ikke Status Quo som sådan - når du bulker så gainer du både fedt og masse - og selvom det er en rar følelse, som mange nok føler sig lidt draget af - så kommer man altså ikke udenom at man en dag skal pille det fedt af igen, og jo mere fedt, jo mere "massetab" må du også forvente.

Hvis du er en "pind" - og det er ikke negativt ment, så synes jeg du skulle droppe denne sommer - og så fokusere fuldt ud på næste sommer - det være sig med træningen og med kosten.

Og nej, jeg er ikke een af dem der mener at det er hensigtsmæssigt at du bare vælter pizza'er, kakaomælk og kager ned i kroppen - skal du bulke skal det være ligeså kontrolleret som når du kører en cutning.

Hvis du allerede har postet billeder et sted, så smid et link.

Alternativt prøv at kigge lidt på dem der har cuttet ned i logbøgerne, så kan du få en fornemmelse om hvad det drejer sig om.

Link to comment
Share on other sites

PTPoul:

Sjovt nok er jeg 185 og vejer 90, havde overvejet at cutte til sommer, men giver nok ikke mig selv lov, da jeg ikke har masse nok at skære fra.

Fedtet har jeg aldrig bekymret mig om, det kan jeg smide på 6uger uden problemer.

Skal dette forståes på den måde at du mener du mister nævneværdig masse på 6 ugers diæt eller skal det forståes sådan at du ikke har masse nok endnu til at du føler der er et formål med at cutte ?

Hvis det er det første, så tror jeg altså godt du kan tage den med ro, så slemt er det altså ikke - og husk lige at der ligger en stor motivationsfaktor i at cutte.

Og til sidst - man skal passe på med bare at neglicere fedtet hvis man altså har målet at cutte - jo mere fedt, jo længere diætperiode, jo længere downperiode rent styrkemæssigt og størrelsesmæssigt - derfor mit lille råd til dem der ikke konkurrerer, tag det i opløbet - og jeg har svært ved at forstå dem der lader være - fordi rykket der kommer efter diæten er ihvertfald en god afveksling.

<{POST_SNAPBACK}>

He he, tak for dine tips, men jeg ved godt hvordan man cutter.

Jeg er styrkeløfter og jeg gerne vil veje 100kg's klassen ud til oktober. Dette samholdt med at jeg ikke gider at cutte uden at have lidt masse at vise frem bagefter, gør at jeg venter indtil der er lidt køøø på.

I virkeligheden burde jeg droppe alt det cutte pjat, men det er så let sjovt og tilfredsstillende at det er svært at lade være når det er sommer.

Jeg gider heller ikke at cutte med mindre der bliver revet lidt tværstriber frem på triceps osv.. og det koster en smule masse og styrke.. Desværre..

Mit indlæg var mere ment for at vise loneleyone, hvad jeg mener er en tilstrækkelig masse at opnå før man cutter. Hvailken relevans har det?

Well lonelyone har beskrevet sine spiseforstyrrelser, kan ikke finde ud af at spise nok og overtræner som følge deraf. Lonelyone mangler mere af alt en periode med moderat kcal overskud og regelmæssig basistræning. Der skal bygges BASIS op, ikke cuttes.

En cuttet pind er ligegyldigt, man kan ikke trimme når man bare er skind og ben!

Dit indlæg til loneley er gennemtænkt og viser din interesse og velvilje, den er desværre imo fejlpaceret ud fra hans udgangspunkt.

Loneley skal tænke mindre og spise mere, træningen er der intet i vejen med, den er fluekneppet ud det uendelige i de utallige spørgsmål der er skudt af fra hans side.

Der er kun en ting tilbage for loneleyone: hårdt arbejde med vægtene og gaflen :smile:

Link to comment
Share on other sites

hehe :smile:

Korsager>> Nej faktisk kun om ugen.. plus idræt i skolen og lange gå ture...

Everlast>> Her er der nogle billeder billeder... jeg ved dog ikke selv om jeg skal cutte nu, eller vente til jeg når lidt højere op i vægt..... jeg tror dog jeg venter...

Poul>> hehe :smile: Ja det må jo være vejen frem, man gideer dog ikke højere op i vægt end 70 kg med BF på 10... hvor lang tid skal jeg så gaine, og hvor mange kg skal jeg op på før jeg cutter???

Link to comment
Share on other sites

PTPoul:

Well lonelyone har beskrevet sine spiseforstyrrelser, kan ikke finde ud af at spise nok og overtræner som følge deraf. Lonelyone mangler mere af alt en periode med moderat kcal overskud og regelmæssig basistræning. Der skal bygges BASIS op, ikke cuttes.

En cuttet pind er ligegyldigt, man kan ikke trimme når man bare er skind og ben!

Vi har alle hvert sit billede af ideal-formen - for nogle er det at være en cuttet pind, se bare hvor populær Brad Pitt er i Fightclub - der kan man da tale om en cuttet pind.

Men med spiseforstyrrelser i mente så er jeg da også noget mere betænkelig ved at anbefale et cut, så har du ret i at det måske ikke er den bedste ting at anbefale et cut - men heldigvis lyder det som om at lonelyone har fået styr på det problem.

Men jeg kunne forestille mig sådan uden at vide SÅ meget om det, at et råd der hedder "spis spis spis" fra en bunke styrkeløftere der primært har vægtklasser i hovedet, måske preller liiiidt af på een med en anoroxi baggrund :wink:

Og...jeg tvivler såmænd ikke på, at du ikke ved hvordan man cutter, den sætning lød bare om du var blevet lidt ramt af massetab's paranoiaen.

Everlast>> Her er der nogle billeder billeder... jeg ved dog ikke selv om jeg skal cutte nu, eller vente til jeg når lidt højere op i vægt..... jeg tror dog jeg venter...

Jeg tror altså også at du skal vente - du er jo ikke en decideret dårlig form på de billeder - og jeg ville helt sikkert som de andre sige at din primære fokus skal ligge på at få noget mere masse på kroppen - i mine øjne en del mere masse. Men vil så også lige sige at jeg havde frygtet et lidt andet billede af dig - og du har en del mere masse end jeg lige forestillede mig - så det går da fint fremad, og det burde du fortsætte.

Så lyt lidt til de der OBBC'ere.

Edited by EverLast
Link to comment
Share on other sites

Poul>> hehe :smile: Ja det må jo være vejen frem, man gideer dog ikke højere op i vægt end 70 kg med BF på 10... hvor lang tid skal jeg så gaine, og hvor mange kg skal jeg op på før jeg cutter???

<{POST_SNAPBACK}>

du stiller for mange spørgsmål som er næsten umulige at svare på,

og du gør det alt for indviklet for dig selv...

du kan lave nok så mange træningsprogrammer og fine skemaer for progression

og intensitet,

men i bund og grund er det jo ikke ren matematik det her,

du kan ikke bare få svaret serveret på et sølvfad....

du siger du ikke vil højere end 70 kg, men hvorfor lige det tal ?

på dit niveau bør du finde dig et godt basisprogram og holde dig til det et godt stykke tid,

så kan du stille og roligt finde ud af hvad du kan holde til og hvad din krop reagerer på,

og så skal du gøre som Poul mfl har sagt mange gange...æd noget mad, sagt på jævnt dansk...

du kan ikke skifte program hver uge, jonglere rundt med og uden cardio og måske, måske ikke cutte, og så ende med et fornuftigt resultat...

træn og gain op til en fornuftig vægt, så du kan få noget masse på kroppen,

og så kan du tage den derfra...

Link to comment
Share on other sites

everlast>> Synes nu heller ikke jeg er særlig tynd.... men jeg har sat mig for at gaine...

Poul>> Hmm skal jeg så virkeligt vutte 7 kg af :blink::blink: det er jo alligevel 4 måneders kur.. lang tid imo....

Hippo>> Hmm har kørt bais i et godt stykke tid.. synes da det er ok, men jeg vil jo gerne have lidt variation... derfor jeg søger et nyt...

Jeg har valgt 70 kg, fordi jeg synes det passer til min højde, når jeg intet mål og at blive stor har.. eller det er nok mere et del mål... jeg vil se hvordan jeg synes jeg ser ud med de stats, og hvis jeg kan lide resultaterne, stopper jeg der.... Jeg træner kun af 3 oversager:

1. det er sjovt...

2. Vil gerne have en flot strandkrop

3. vil gerne have noget styrke...

Der er dog ting jeg ikke bryder mig så meget om ved træning (altså ting jeg gerne ville ændre på iforhold til træning):

1. min hengivendehed med hensyn til kost og seriøsitet... Jeg hænger mig meget i tidspunkter, og hvad jeg spiser (det er dog mest det der med det samme igen og igen)

2. Jeg tænker næsten ikke på andet hele dagen :/ næsten en besættelse :(

3. Det er en smule ensom sport....

Link to comment
Share on other sites

Det er ment som et max, og ud fra en antagelse om at 70kg ikke vil være nok for dig ;)

Der er mange variationer over samme tema, squatvariationer er uendelige, dødløftvariationer ligeså, row variationer.. etc.

Squat: oly squats, sumo squats, styrkeløfter squats, squats til box i forskellig højde med bred/smal stand, squat fra pins, 1 1/2 squats, manta ray squats etc etc..

10x3 virker, double wave's virker, WSB virker, bill starr's programmer virker, sheiko beginners virker, hst virker, pavels vanvid virker, Chad Waterbury's programmer virker og alle ovennævnte systemer kan kaldes for basis systemer.

Din hengivenhed til kosten er overdreven, prøv istedet at spise en masse og relativt hyppigt.

Da jeg var yngre spiste jeg som jeg æste man skulle i Muscle and Fitness.

Dvs. meget clean, vældigt meget grønt, intet fedt etc. Jeg lå i mange m,ange år på omkring 80kg på trods af intensiv træning.

1 1/2måneder i obbc med styrkeløft, stærke folk omkring mig og en masse mad (også en del junk) vupti 5-6kg tungere uden synderlig fedtmasse forøgelse.

Nu er jeg gået i stå.. Er en tudeso der ikke spiser nok...

Damn, slut med mol for idag, nu skal der spises!!

Link to comment
Share on other sites

overarmen>> Ja men jeg er bare genert :blush: og kender kun få af jer (ved hvem hippo, poul, troels og baardi er, har dog kun snakket med troels)

Poul>> hehe du beskriver næsten mig der :smile: Spise som muscle and fitness siger... men dog giver jeg da mig selv lov til ting (jensens bøfhus her i ferien, noget kage (hmm okay den var fedtfattig), en sommerbird flødebolle :blink::bigsmile: , er nogle af de tinmg jeg har gjort i ferien)... Men altså , jeg har det altid bedst når jeg laver noget.. er sku afhængig af min trænning :blink: og den her "kolde tyrker" er sku hård....

Hmm ja ved de er gode og basis, det er bare med at vælge hehe.... har prøvet sheiko beginner, og der blev min styrke kun større i dødløft... så det er ikke mig....

Link to comment
Share on other sites

overarmen>> Ja men jeg er bare genert  :blush: og kender kun få af jer (ved hvem hippo, poul, troels og baardi er, har dog kun snakket med troels)

Poul>> hehe du beskriver næsten mig der :smile: Spise som muscle and fitness siger... men dog giver jeg da mig selv lov til ting (jensens bøfhus her i ferien, noget kage (hmm okay den var fedtfattig), en sommerbird flødebolle  :blink::bigsmile:  , er nogle af de tinmg jeg har gjort i ferien)... Men altså , jeg har det altid bedst når jeg laver noget.. er sku afhængig af min trænning  :blink: og den her "kolde tyrker" er sku hård....

Hmm ja ved de er gode og basis, det er bare med at vælge hehe.... har prøvet sheiko beginner, og der blev min styrke kun større i dødløft... så det er ikke mig....

<{POST_SNAPBACK}>

Du spiste sikkert ikke nok. Sheiko kræver kcal overskud!

Link to comment
Share on other sites

hehe mener faktisk også det var mere.. kan ikke huske det mere... men jeg vil helst have noget der giver mere hypertrofi (decideret hypertrofi), og ikke så meget neural tilpasning...

<{POST_SNAPBACK}>

De to ting hænger jo sammen, men lad være med at hænge dig for meget i detaljer og bare træn og spis :wink:

Link to comment
Share on other sites

craw>> hmm singels med lange pauser giver vel ikke andet end neural tilpasning?? eller?? men i har nok ret i jeg hænger mig for meget i detaljer.. det er jo sikkert ikke mere end 10 gram muskel mere over lang tiden alternativ hyp vil give i forhold til sheiko, eller...

Link to comment
Share on other sites

craw>> hmm singels med lange pauser giver vel ikke andet end neural tilpasning?? eller?? men i har nok ret i jeg hænger mig for meget i detaljer.. det er jo sikkert ikke mere end 10 gram muskel mere over lang tiden alternativ hyp vil give i forhold til sheiko, eller...

Nej , nu stopper du fanme Simon!!!! Har du ikke læst alle de indlæg der er givet til dig??

:blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share