Squat og placeringen henover ryg/skulder


Mayol
 Share

Recommended Posts

Mener du ikke arvvæv og ikke bindevæv. :blink:

Bindevæv understøtter kroppens forskellige organer og andre former for væv. :4smartass:

<{POST_SNAPBACK}>

Bindevæv = arvæv.

Det kommer ud på et.

<{POST_SNAPBACK}>

:wink: Det mener du ikke seriøst.

<{POST_SNAPBACK}>

Jamen så må du forklare mig forskellen.

Forskellen er ens.

<{POST_SNAPBACK}>

Okay så. :4smartass:

Bindevæv findes inde i kroppen og støtter dine organer etc. også kaldet støttevæv.

Arvvæv dannes når kroppen skal reparerer skader på kroppen eksempelvis efter man har squattet og har fået mærker, sår etc. som netop Mayol har fået.

Har du nogen ar på kroppen? => Arvvæv. :wink:

Der er forskel.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ahem. SAS har nu ret.

Bindevæv= arvæv,  i det arvæv er beskadiget bindevæv.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja okay, det kan jeg godt gå med til. Grunden til jeg tog det op var Mayol der skrev (oprindeligt) at han fik bindevævsdannelser, som jo er forkert. At Sas bare skriver "det er det samme" giver ikke mening i den sammenhæng.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor bruger i ikke sådan en ”skum fidus” på stangen, så skåner i da jeres sarte skulder :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Det undrede jeg mig også over. Mener bestemt de fleste centre har sådan en. Men hvis problemet er den er for kort, så kunne man bare bruge et par almindelige skuersvampe eller noget i samme materiale(måske lidt bredere.) :4mewantfood:

Jeg er ikke læge, men jeg mener bestemt også bindevæv og arvæv er forskellige ting. :blink:

Edited by pure-pro
Link to comment
Share on other sites

Arvæv består af bindevæv

Arvæv: Betegnelse for det væv (bindevæv), som opheler og genopbygger beskadiget væv. Bl.a. opstår der arvæv i huden, hvis man har skåret sig.

Men også i bl.a. muskler, sener, ledbånd og ledkapsler kan der opstå arvæv - f.eks. efter større eller mindre akutte skader. Efter eksempelvis en fibersprængning foregår den efterfølgende opheling med dannelse af arvæv. Arvævet kan sammenlignes med en "limning" af de beskadigede strukturer.

Arvævet, som består af bindevæv, er stærkt og stramt. I nogle tilfælde kan det nydannede arvæv medføre uhensigtsmæssige mekaniske forhold i muskler eller led. F.eks. hvis arvævet efter en fibersprængning i baglåret (i en hasemuskel) er strammere end den øvrige del af muskulaturen; Når man så senere sætter musklen på stræk - det kunne være ved at strække benet eller sparke kraftigt til en bold - kan det stramme arvæv ikke "følge med". Dette kan medføre risiko for nye skader.

Link to comment
Share on other sites

jeg synes i overdriver Squatfarthers indlæg lidt.

han siger jo bare at man nok ikke kan undgå lidt små mærker af tung squat. da han senere kan læse at der er tale om store sår retter ha jo også og anerkender jeres problem.

engang imellem alt efter om jeg er varm squatter jeg også med trøje på. jeg kan ihvertfald godt mærke forskel og jeg tror også at det vil hjælpe. jeg har en enkelt gang prøvet sådan en skumfidus. jeg kunne sku ikke lide det. det føltes bare ikke ligesom squat skal føltes. det er svært at forklarer men jeg synes bare det er del af squat at man kan mærke den tunge vægtstang på ryggen. ellers kommer det til at føles som om det er en maskine imo - men det bestemmer folk naturligvis selv.

hvis man fx er BB og blot kører squat for ben størrelse mm. kan man jo være ligeglad :smile:

men om en helt trøje helt kan fjerne problemet er jeg ikke sikker på. min træner træner altid i trøje og han har snakket om lidt arvæv på den øvre ryg. ligesom strækmærker er det nok en af de priser man måske må betale for at vokse :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg finder problemet er lidt større på highbar eller semi highbar gm's.

Der ruller stangen rundt og kradser ryggen op. heldigvis er der ikke de store problemer med arvæv eller lignende.

jeg hader diverse puder og lignende. man kan ikke mærke hvor stangen ligger og det hele er meget mere ustabilt.

De fleste vil også kunne afhjælpe de værste problemer ved at få lidt muskel på den øvre del af ryggen.

Er dette ikke muligt (muskelmassen), kan man jo bare æde sig op til nogle gode nakkedeller :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Jeg finder problemet er lidt større på highbar eller semi highbar gm's.

Der ruller stangen rundt og kradser ryggen op. heldigvis er der ikke de store problemer med arvæv eller lignende.

jeg hader diverse puder og lignende. man kan ikke mærke hvor stangen ligger og det hele er meget mere ustabilt.

De fleste vil også kunne afhjælpe de værste problemer ved at få lidt muskel på den øvre del af ryggen.

Er dette ikke muligt (muskelmassen), kan man jo bare æde sig op til nogle gode nakkedeller  :4mewantfood:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvilket nok er grunden til at jeg aldrig nogen sinde har haft det problem... :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Mulighed kunne også være hvis centret anskaffe en Iron Mind Buffalo Bar, den er ergonomisk god og designet til Squat

Eller smide tilpas mange lodder på til at stangen bøjer på samme måde hen over ryggen...

Jeg vil gøre opmærksom på, at hvis man længe nok holder mærkerne på ryggen ved lige, bliver huden så ødelagt at man ikke kan blive brun der om sommeren. Det ser vældig festligt ud med sådan en hvid stribe tværs over ryggen. :wink:

Jeg synes ikke at det har hjulpet noget at bruge to t-shirts. Jeg prøvede det i en periode, men det kommer måske også an på hvor mange kg man har på nakken.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville så bare ikke bryde mig om at have stangen liggende på et glat underlag. Desuden bekymrer jeg mig heller ikke så meget om mærkerne. Brydere får blomkålsører, boksere skæve næser og styrkeløftere stangaftryk på ryggen. Hazards of the trade... Get used to it. :smile:

Link to comment
Share on other sites

>Tumling

Craw siger jo også at det kun er den inderste, der skal være glat. Den udover kan jo sagtens være en alm. bomulds T-shirt...

Kan heller ikke forstå, hvorfor det er åh så sejt at have ar...? Jeg mener, hvis man rimelig simpelt kan undgå dem?

Link to comment
Share on other sites

Lagoon: Hvem siger det er sejt?

<{POST_SNAPBACK}>

Hvorfor har du en T-shirt inden under din squat dragt hvis det da er dig på billedet? Er du kylling? :chicken::smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Det siger reglerne man skal have

<{POST_SNAPBACK}>

Yes sir, styrkeløft er for kyllinger!

Link to comment
Share on other sites

Inden for vægtløftning, er der ikke krav om at have Thshirt under dragten.

De kinesiske, russiske og rumænske vægtløftere vælger som oftest at have thshirt under - de er åbentbart nogen kyllinger :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Gode svar, du er sej

<{POST_SNAPBACK}>

Prøv at læse de indlæg der gik forud, min ven. Det er styrkeløfterne der nedgører dem der tager foranstaltninger i mod dannelse af arvæv og sår. Hvem er det der prøver at gøre det til en "pissing contest" og prøver at være sej?

Hvem?

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Inden for vægtløftning, er der ikke krav om at have Thshirt under dragten.

De kinesiske, russiske og rumænske vægtløftere vælger som oftest at have thshirt under - de er åbentbart nogen kyllinger :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Gode svar, du er sej

<{POST_SNAPBACK}>

Prøv at læse de indlæg der gik forud, min ven. Det er styrkeløfterne der nedgører dem der tager foranstaltninger i mod dannelse af arvæv og sår. Hvem er det der prøver at gøre det til en "pissing contest" og prøver at være sej?

Hvem?

<{POST_SNAPBACK}>

Hvor? Jeg synes, du overreagerer og hænger dig for meget i det :wink:

Edited by Moos
Link to comment
Share on other sites

Inden for vægtløftning, er der ikke krav om at have Thshirt under dragten.

De kinesiske, russiske og rumænske vægtløftere vælger som oftest at have thshirt under - de er åbentbart nogen kyllinger :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Gode svar, du er sej

<{POST_SNAPBACK}>

Prøv at læse de indlæg der gik forud, min ven. Det er styrkeløfterne der nedgører dem der tager foranstaltninger i mod dannelse af arvæv og sår. Hvem er det der prøver at gøre det til en "pissing contest" og prøver at være sej?

Hvem?

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg vil holde et ALL-RAW stævne næste år, det kræver bare at vi kan få en aftale med et nudistresort.

Der vil vær ekstrapoints for blod og hudafskrabinger.

Løfteren med det længste røvskæg vil også få en særpræmie.. Det bliver smukt :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hvem er det der prøver at gøre det til en "pissing contest" og prøver at være sej?

Jeg er sej, og jeg kan 100% pisse længst.

Fed sammenligning med vægtløftning forresten, da en vægtløfter jo som bekendt ikke har flere kg på ryggen end en gennemsnits skakspiller.

Edited by Søren W
Link to comment
Share on other sites

Lagoon: Hvem siger det er sejt?

<{POST_SNAPBACK}>

Hvorfor har du en T-shirt inden under din squat dragt hvis det da er dig på billedet? Er du kylling? :chicken::smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det er mig på billedet. Jeg vil vælge at betragte dit spørgsmål om t-shirten som en dum kommentar. :smile:

Edited by Tumling
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_04042015
Fed sammenligning med vægtløftning forresten, da en vægtløfter jo som bekendt ikke har flere kg på ryggen end en gennemsnits skakspiller.

Vægten føles en del hårdere når den ligger foran på kraveben og skuldre (benbøj foran). Vægten føles også hårdere ved highbar olympic squat (benbøj bagpå) som det ses her:

MOL tråd Zhang Guozheng

Dertil kan det siges om stød delen i vægtfløft at man kan slå sig hårdt på vægten når stangen vendes og ikke ligger perfekt.

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share