Hvor langt tid tager det ?


Sark
 Share

Recommended Posts

- Dit mål

Mit mål er at både at blive makeret og at kunne løfte mere.

- Dine kostvaner

Spiser sundt, og efter træning spiser jeg for det meswte magert kød

- Kvaliteten af din træning

Mig og en kammerat træner 4 gange om ugen et begynder/rygprogram som vores træner gav os

- Søvn, alkohol, smøger, etc.

Her er et problem :)

- Dine gener

Kan ikke hjælppe så meget her :)

Link to comment
Share on other sites

Sark:På hvilket grundlag mener du vi skal kunne give dig et kvalificeret bud :confused3:

Ud fra dine stats, kan jeg ihvertfald ikke sige noget.

Hvad er resultater ? Er det en vægt forøgning på 5kG, eller en forøgelse af overarmens diameter med nogle cM ?

Det kan være du har super gener, eller du er hardgainer.

Xax: Der var du hurtig.

Vh Helix.

Link to comment
Share on other sites

resultater plejer at komme på 29ende dagen... haha

ok seriøst. Som de andre siger, kan man ikke sige noget om hvornår man ser resultater, og hvad er resultater?

Man kan vel dele dem op i to: udseende- og styrke-mæssige resultater.

Som nybegynder sker der to ting:

Udseende: Såfremt du træner ofte nok, vil du se en forholdsvis hurtigt vækst i dine muskler. Dette er pga. karnyvækst, ødemer mm. og over længere tid også øget antal fibriller.

Styrke: Dine nerver vil begynde at ændre sig, hvilket giver mere styrke. Dette går forholdsvist hurtigt i starten(de først uger til måneder). Senere bliver man langsomt stærkere pga. muskelvækst.

Du har trænet en mnd.? Har du slet ikke set nogle resultater endnu?

Så som: at du ikke bliver så øm mere; at du kan tage mflere kg eller flere gentagelser; at dine overarme(begyndere plejer at kunne se det først her, måske fordi de træner dem mest???) bliver større?

Link to comment
Share on other sites

sjovt nok så er der ingen af jer der nævner den meget væsentlige faktor: Nemltig dit trænings program.

Altså træner du udlukkende i maskiner kan det godt være at resultaterne lader vente på sig.

Men træner du med frie vægte i et fornuftigt program, så skulle du nok kunne se resultater inden for de første to eller tre måneder.

og efter som du både ryger og drikker, :biggrin: Gør det jo absolut ikke dine resultater bedre.

Det må du have i tanke.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil forsøge mig med noget uhørt, nemlig at give et bud på hans spg.  Men det er kun et bud, og du må ikke hænge mig op på det Sark!!

dette forudsætter at du har et ordentligt program fra starten, og bare fordi en "instruktør" har givet dig det, betyder ikke at du kan bruge det til ret meget.....

  Jeg tror du allerede nu, kan løfte lidt mere end da du startede. De første 5 mdr. vil du stige ret kraftigt i styrke, men derefter vil det gå langsommere. Du vil nok også kunne se på din krop at du træner, efter 5 mdr. men du er altså ikke blevet kæmpe/markeret, det tager lang tid!!!   Men de fremskridt du vil opleve i starten, vil give dig en masse motivation, til at blive ved, og du vil nok også kigge på de lidt mere seriøse øvelser, efter nogle mdr. (for jeg tror ikke dit begynder program, vil give dig resultater, i ret lang tid......)

   Dette var et bud, men der er jo altid mange faktorer der spiller ind!!!    bla, dine ryge/alkohol vaner.....

 men jeg vil gerne se dit træningsprogram, hvis du gider at poste det herinde???

Link to comment
Share on other sites

Programmet jeg kører nu vjeg prøve at forklarer her.

Vi starter ud med 5-10 opvarming.

1. En maskine hvor man skal trække en stang ned bag nakke. (skulder)

2. En slags stativ man sætter fodder og ben i spænd så man laver omvendte mavebøjninger

3. bænkpres i maskine

4. bænkpres på skrå bænk, med rigtige vægte

5. Lår og bagsiden af lår (2 øvelser 1 maskine)

6. En masnkine der også træner ben.. - man putter selv vægte på den og skal skube den op.

6. Biceps (vægt)

7. Triceps (maskine)

8. bryst træning. hvor man har en snor ting hver hånd og presser disse ind fra siden mod maven, så man slutter i en stilling med krydsede hænder

9. maverulninger.

10. en maskine hvor man sider og skal trække  med skulderne, man trækker fra skylderne er skudt hel frem til hænderne er helt ved maven.

afslutter med 30 min cykling.

Angående stigning i kiloene

beceps og triceps var der en forøgelse på 5 og 10 kilo (biceps fra 5 til 10 kilo pt.) og triceps fra 15 til 25 .

bænkpres er der næsten ikke sket nogen udvikling

Hvornår bliver kroppen mere markeret ?

Jeg træner dette program hver gang 3-4 pr. uge

Link to comment
Share on other sites

Hej Sark

Spis en masse kød med proteiner og spis 5-6 gange om dagen.

Jeg så markante resultater efter 3 mdr.

Jeg er glad for alkohol, som du vist også er. Især Tuborgs Gyldne Damer :-)

Men der er ingen tvivl om at de uger hvor jeg ikke har drukket, er mit træningsudbytte væsentlig højere end uger med druk.

Så hvis du vil have 100% udbytte af din træning skal du måske indstille dig på min. 3 mdr. nedtrapning af alkohol.

Hilsen

Nygren

Link to comment
Share on other sites

Ok, jeg vil prøve at droppe alt det alkohol.. - så slipper man jo også for tømmermænd :)

Men hvordan lyder min træningsrunde ?

Det er jo det samme jeg gør hver dag, er det forkert ?

- Til sidst, hvordan kan jeg forbedre mit resultat ? kan kreatin hjlæpe mig ?

Link to comment
Share on other sites

det program 3-4 gange om ugen..

1) hvor mange sæt kører du af hver øvelse?

Hvorfor kører du det i den rækkefølge du gør?

så vidt jeg kan se starter du med en rygøvelse, så en maveøvelse, 2 bænkøvelser, 2  benøvelser, arme, mere bryst, mave og så en eller anden form for rygøvelse til sidst..

virker meget rodet, og ustruktureret.

Hvad vil jeg anbefale??

Et program, der fokuserer mere på bassale øvelser. Ikke så meget maskinarbejde.

1) dag, der er fokuseret omkring bænkpres/skrå  bænkpres. Der kan man så smide nogen andre øvelser ind som dumbell presses, flies og pullovers+ noget tricepsarbejde som close grip benches og dips.

2 dag, der fokusere på benøvelser, primært squat og legpresses. Her kan du smide ekstra øvelser som Machine squats, front squats, hack squats og leg extensions/curls ind+ noget arbejde for lægene.

3 dag der fokuserer på rygøvelser, som chinups, bent rows og dødløft. Så kan du smide nogen pulldowns, 1 arm rows og seated rows ind+ noget bicepsarbejde, og noget skulderarbejde. (om man skal tage skulderen på 1 eller 3 dag kan diskuteres...)

Hav en dags pause mellem hver dag.

smid oven i dette program en "røvfuld" armbøjninger og maverulninger.

På den måde får du arbejdet hele kroppen grundigt igennem en gang om ugen.

Lad være med at lave for mange sæt i starten. 2-3 pr øvelse.Lad være med at træne i mere end en times tid af gangen (med vægte) Koncentrer dig istedet i starten om at få flyttet noge  kilo med god form. Så kan du øge arbejdsvolumen senere. Det vil være et bassalt program at starte med, så kan man begynde at eksperimentere mere senere.

drop cyklingen efter træningen. Få noget protein i maven i stedet for. Lav cykling eller løb på et andet tidspunkt, eventuelt de dage , hvor du ikke træner.

derudover... skriv op hvor meget du løfter fra gang til gang. lav en slags konkurrence med dig selv om at du helst liiige skal smide et kg eler en gentagelse mere på fra gang til gang. Det er måske kun et kg mere pr uge, men i løbet af et par måneder bliver det til en del, og, viola, du er blevet stærkere. jeg vil tro at en 2-4 måneder på et program som dette (hvor du fokuserer på teknikken først og fremmest, og så på vægten) vil give dig en god basisstyrke at arbejde videre på.

men der er sikkert mange her, der kan lave bedre programmer end mig...

venlig hilsen Blackmoore

(Redigeret af Blackmoore ved 2:11 pm på Dec. 11, 2001)

Link to comment
Share on other sites

Ja dit spørgsmål er vidst blevet godt besvaret.

Jeg vil umildbart give Blackmore ret.

Og det er nogle vigtige spørgsmål han stiller.

Undgå for så vidt muligt maskiner. Det ville jeg ihvertfald.

Æd som en hest, og drik det samme som de gør. Dvs vand, og mælk er også HELT fint.

Ik for mange gyldne damer,

Og nej Kreatin vil ikke hjælpe dig. Det vil jeg ihvertfald tvivle meget på.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share