Mystiske teknikker


Stryger2
 Share

Recommended Posts

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Interessant TJ. Det kunne lige ligne dig at dukke op med nogle faktuelle betragtninger midt i palaveret :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Kan ikke forstå hvorfor folk er så meget i tvivl. Olympiske vægtløftere er MEGET bedre til at SMIDE en VÆGTSTANG op over hovedet. Stærkmænd er MEGET bedre til at PRESSE en tung og UHÅNDTERLIG genstand op over hovedet. Længere er den ikke :wink:

Link to comment
Share on other sites

Interessant TJ. Det kunne lige ligne dig at dukke op med nogle faktuelle betragtninger midt i palaveret :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Kan ikke forstå hvorfor folk er så meget i tvivl. Olympiske vægtløftere er MEGET bedre til at SMIDE en VÆGTSTANG op over hovedet. Stærkmænd er MEGET bedre til at PRESSE en tung og UHÅNDTERLIG genstand op over hovedet. Længere er den ikke :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Bare lige så du ikke er i tvivl¸ så mente jeg det jeg skrev der uden ironi. Nu havde vi lige gang i en god gang: "jeg tror altså at..." og så kommer du med en betragtning fra den virkelige verden. Og det er jo godt. :smile:

Hvad angår det sidste du skriver¸ så går dele af diskussionen vel egentlig ud på¸ om ikke stærkmændene kunne have glæde af at presse lidt mindre og smide lidt mere.

Link to comment
Share on other sites

Hvad angår det sidste du skriver¸ så går dele af diskussionen vel egentlig ud på¸ om ikke stærkmændene kunne have glæde af at presse lidt mindre og smide lidt mere
Såfremt de kan styre den, kan de nok, men mon ikke det er noget svære at bevare kontrollen med noget uhåndterligt, når man smider, end når man presser. Især hvis ens push-press teknik ikke er formidabel.

Dette er jo en meget interessant betragtning :smile:

Raimonds Bergmanis har været olympisk vægtløfter i mange år, også mens han deltog i stærkmandskonkurrencer. Mener hans bedste stød ligger omkring de 230 kg. Til trods for dette har han sjældent vundet en overhead konkurrence i stærkmand. Så der ER altså en forskel.
Link to comment
Share on other sites

Interessant TJ. Det kunne lige ligne dig at dukke op med nogle faktuelle betragtninger midt i palaveret :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Kan ikke forstå hvorfor folk er så meget i tvivl. Olympiske vægtløftere er MEGET bedre til at SMIDE en VÆGTSTANG op over hovedet. Stærkmænd er MEGET bedre til at PRESSE en tung og UHÅNDTERLIG genstand op over hovedet. Længere er den ikke :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Bare lige så du ikke er i tvivl¸ så mente jeg det jeg skrev der uden ironi. Nu havde vi lige gang i en god gang: "jeg tror altså at..." og så kommer du med en betragtning fra den virkelige verden. Og det er jo godt. :smile:

Hvad angår det sidste du skriver¸ så går dele af diskussionen vel egentlig ud på¸ om ikke stærkmændene kunne have glæde af at presse lidt mindre og smide lidt mere.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg fangede godt din pointe ;)

Problemet er at fordi man er god til at støde en stang, så bliver man ikke nødvendigvis god til at støde en træstamme, hvilket også tydeligt ses ved f.eks Raimonds Bergmanis. En stærkmand skal træne så ufatteligt mange aspekter, for at blive en god stærkmand, og jeg tror det ville være for meget at forlange, at de skulle træne perfekt "støde" teknik med alle tænkelige objekter som kunne indgå i en overhead disciplin. Tror det bekommer dem bedre bare at blive stærkere med en simpel pushpress teknik, som kan bruges bredt.

Link to comment
Share on other sites

Der må da være en grund til at stød teknik i træstammeløft er bandlyst i visse af stærkmandskonkurrencerne, hvis vi skal tro hvad Francis skriver? (at teknikken er brugbar selv ved brug af "træstammer" :w00t: (det så jeg da også ved selvsyn ved konkurrencen i Finland (ikke Moskva som jeg skrev forkert tidligere))

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Der må da være en grund til at stød teknik i træstammeløft er bandlyst i visse af stærkmandskonkurrencerne, hvis vi skal tro hvad Francis skriver?
Det ved jeg nu ikke om det passer i IFSA. Jeg har set Raimonds Bergmanis forsøge sig med stød-teknik i træstamme løft, uden videre succes.
(at teknikken er brugbar selv ved brug af "træstammer" w00t.gif (det så jeg da også ved selvsyn ved konkurrencen i Finland (ikke Moskva som jeg skrev forkert tidligere))

Jamen så er den pågældende en af de få heldige. Fordi man har en god stød-teknik med en finpoleret Eleiko stang, så har man det ikke nødvendigvis med en træstamme. Det er Raimonds Bergmanis et fint eksempel på. Har også set flere andre forsøge sig uden den store succes.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share