Mystiske teknikker


Stryger2
 Share

Recommended Posts

Sad lige og så nogen klip fra Arnold Classic.

Er der nogen der kan forklare mig hvad dælen de her gutter har gang i.

Første gut ser ud til at lave en afart af clean&press, men hvad sker der med den arm?

2. gut laver lidt det samme men trækker stangen ind til brystet. What the fuck?

http://www.graphicmuscle.com/Page.aspx?file=asc_video.htm#

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nu kan jeg ikke se klippet pga. pop-up killer, men jeg gætter på at det er clean and jerk med en thick-bar. Hvis det er tilfældet, så skal man næsten have overmenneskelig grebsstyrke, for at kunne cleane den med dobbelt-overhåndsgreb. Det gør det MEGET lettere at clean stangen med mixed grip. Derudover er der mange som bruger teknikken med at smide stangen op på bæltet, for derefter at vende den.

Link to comment
Share on other sites

Nu kan jeg ikke se klippet pga. pop-up killer, men jeg gætter på at det er clean and jerk med en thick-bar. Hvis det er tilfældet, så skal man næsten have overmenneskelig grebsstyrke, for at kunne cleane den med dobbelt-overhåndsgreb. Det gør det MEGET lettere at clean stangen med mixed grip. Derudover er der mange som bruger teknikken med at smide stangen op på bæltet, for derefter at vende den.

<{POST_SNAPBACK}>

Lige efter at Samuel Magnusson har misset den efter flere forsøg går Brian Siders ind og laver den 5 gange let med overhåndsgreb, før han stopper af arrogance snarrere end træthed. :devil:

Stækmænd - gå hjem, powerlifting is here! :devil:

http://www.graphicmuscle.com/html/../video/strong512bwin.wmv

Link to comment
Share on other sites

Nu kan jeg ikke se klippet pga. pop-up killer, men jeg gætter på at det er clean and jerk med en thick-bar. Hvis det er tilfældet, så skal man næsten have overmenneskelig grebsstyrke, for at kunne cleane den med dobbelt-overhåndsgreb. Det gør det MEGET lettere at clean stangen med mixed grip. Derudover er der mange som bruger teknikken med at smide stangen op på bæltet, for derefter at vende den.

<{POST_SNAPBACK}>

Stækmænd - gå hjem, powerlifting is here! :devil:

http://www.graphicmuscle.com/html/../video/strong512bwin.wmv

<{POST_SNAPBACK}>

Nu er stærkmandskonkurrencer jo lidt mere end bare råstyrke. Det er meget muligt at Siders klarer sig fint i råstyrke disciplinerne, men hvad med discipliner som kræver hurtighed og udholdenhed. Eller discipliner som kræver ekstrem god teknik. Jeg vill godt se Siders smide 5 McGlashen stones op på en høj tønde hurtigere end Samuelsson. Eller gå en farmer walk hurtigere end Pudzianowski. Ja, styrkeløftere er "stærkest" når det drejer sig om råstyrke discipliner. Snakker vi all-around strength conditioning, så er stærkmandsdeltagerne numero uno.

Tak for linket iøvrigt :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ja, Siders er helt vild.  :devil: Jeg bliver ved med at blive mere og mere imponeret over ham. Han er simpelthen en mutant :blink:

Og det modbeviser vidst meget godt dem der mener at styrkeløftere ikke kan noget uden deres elastikdragter  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Specielt i et overhead løft som styrkeløftere normalvis slet ikke konkurrerer i, og som Siders muligvis slet ikke træner. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Enig! Siders er vildt imponerende. Han vender den med dohg og stemmer lortet op uden større besvær. x5 :blink:

Men. :innocent: Lad det være sagt¸ at hvis det ikke var for det (ikke ubetydelige!) faktum¸ at stangen er så tyk¸ så er det sådan at eliten ned til 77kilos klassen i vl frivender og støder de der vægte før morgenmad :wink:

Sæt Rezazadeh på opgaven og han ville reppe med det skidt til solen gik ned. Ingen pis :smile:

Men nej¸ han stillede ikke op. Det ER jeg klar over¸ før I kommer for godt i gang :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Ja, Siders er helt vild.  :devil: Jeg bliver ved med at blive mere og mere imponeret over ham. Han er simpelthen en mutant :blink:

Og det modbeviser vidst meget godt dem der mener at styrkeløftere ikke kan noget uden deres elastikdragter  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Specielt i et overhead løft som styrkeløftere normalvis slet ikke konkurrerer i, og som Siders muligvis slet ikke træner. :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Helt sikkert. Jeg troede ikke nødvendigvis manden ville have den oh styrke der. Ha' leeeeeeee' :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Men.  :innocent:  Lad det være sagt¸ at hvis det ikke var for det (ikke ubetydelige!) faktum¸ at stangen er så tyk¸ så er det sådan at eliten ned til 77kilos klassen i vl frivender og støder de der vægte før morgenmad :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

ja men tilgengæld er der et par stykker blandt dem her, som ikke har skyggen af teknik til stødet :wink: specielt ross.. tilgengæld har han styrken :devil:

Link to comment
Share on other sites

Det er nemlig rigtigt, man kan overhovedet ikke sammenligne et vægtløfter stød med det de laver. En vægtløfter presser jo ikke stangen men springer ind under den ved hjælp af deres teknik og hurtighed. Mange af løfterne laver jo nærmest bare et rent militær press med ca. 170kg uhandy stang. Det er Lee :devil:

Link to comment
Share on other sites

Nu kan jeg ikke se klippet pga. pop-up killer, men jeg gætter på at det er clean and jerk med en thick-bar. Hvis det er tilfældet, så skal man næsten have overmenneskelig grebsstyrke, for at kunne cleane den med dobbelt-overhåndsgreb. Det gør det MEGET lettere at clean stangen med mixed grip. Derudover er der mange som bruger teknikken med at smide stangen op på bæltet, for derefter at vende den.

<{POST_SNAPBACK}>

Tillader din pop-up killer dig ikke at åbne pop-ups, når du beder om det? :blink::wink:

Hvor ser det dog skægt ud når Siders m.fl bare planter den stang på dunken :laugh:

Kunne hjulene egentlig rotere i forhold til stangen, eller var det fast?

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det ser ud som om stangen ikke kan rotere frit overhoved.

Men jeg forstår ikke hvorfor de ikke støder den op VL-style, det må sku kunne lade sig gøre!

Rommel

Edited by Rommel
Link to comment
Share on other sites

Men jeg forstår ikke hvorfor de ikke støder den op VL-style, det må sku kunne lade sig gøre!

De har nok ikke teknikken og så er det nok ikke den nemmeste måde.

Ham Vasyl ser da ud til at push-jerke(?) den op.

Det er forresten de berømte Apollon Wheels de løfter :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det er også ham der får den for flest rep ikke? Men jeg vil stadig våge at påstå at et stød med udfald ville være nemmere.

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Det er nemlig rigtigt, man kan overhovedet ikke sammenligne et vægtløfter stød med det de laver. En vægtløfter presser jo ikke stangen men springer ind under den ved hjælp af deres teknik og hurtighed. Mange af løfterne laver jo nærmest bare et rent militær press med ca. 170kg uhandy stang. Det er Lee :devil:

<{POST_SNAPBACK}>

Så er det altså¸ fordi de er dumme og langsomme?

Link to comment
Share on other sites

Så er det altså¸ fordi de er dumme og langsomme?

Mener du man er dum bare fordi man ikke har samme teknik som en vægtløfter? Jeg forstår dig ikke helt?

Og jeg siger altså ingen steder at vægtløftere ikke er stærke eller at stærkmænd er dumme og langsomme :blink:

Jeg er bare imponeret over den brutale styrke de stærkmænd udviser. Det er en styrke jeg bedre kan forholde mig til istedet for en vægtløfter der laver et vildt stød, da jeg ved hvor meget teknik der er involveret og jeg ikke selv besidder den teknik :wink:

Link to comment
Share on other sites

Så er det altså¸ fordi de er dumme og langsomme?

Mener du man er dum bare fordi man ikke har samme teknik som en vægtløfter? Jeg forstår dig ikke helt?

Og jeg siger altså ingen steder at vægtløftere ikke er stærke eller at stærkmænd er dumme og langsomme :blink:

Jeg er bare imponeret over den brutale styrke de stærkmænd udviser. Det er en styrke jeg bedre kan forholde mig til istedet for en vægtløfter der laver et vildt stød, da jeg ved hvor meget teknik der er involveret og jeg ikke selv besidder den teknik :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

"verdens stærkeste mand" under 105 KG i Moskva. Der stødte en finne lynhurtigt træstammen - der var ikke tale om stang - over hovedet uden problemer, og uden det så særligt svært ud. De andre nossede rundt og prustede og prøvede møjsommeligt og langsomt at rulle træstammen op men måtte se sig længe før ude af konkurrence før vægtløfter støderen der lavede split (udfald og det hele lige efter tekstbogen) :wink:

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share