De mest funktionelle øvelser


Nutellakrigeren
 Share

Recommended Posts

Farmer walk.

Problemet er man kan være store og stærk og have en stærk ryg men "syre" hurtigt til under regulært arbejde. Jeg anser mig for meget stærkere end de flyttemænd jeg flyttede med sidst. Alligevel "syrede" min errector spinae fuldstændigt til (den føltes som den skulle sprænge til sidst) under de langvarige løft med tunge ting op ad trapper osv. En smule pinligt faktisk.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja nemlig! Det har jeg også selv oplevet et par gange. Det er altså lidt nederen at kroppen ikke kan klare den form belastning i ret lang tid - selvom man en ganske stærk :dry:

Endnu et argument for at løfte tunge trælse ting

Link to comment
Share on other sites

Og så squatter du selvfølgelig en hel masse...  :poking:  :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Squat er fredag :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har allerede sagt det en gang, men jeg rpvøer igen :wink: Hvis vu divl være stærk i squatten, kræver det altså at du træner den oftere... Mindst 2 gange om ugen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Og så squatter du selvfølgelig en hel masse...  :poking:  :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Squat er fredag :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har allerede sagt det en gang, men jeg rpvøer igen :wink: Hvis vu divl være stærk i squatten, kræver det altså at du træner den oftere... Mindst 2 gange om ugen :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja ja ja... Jeg kan godt vente lidt med at blive stærk i squatten :laugh:

Hvis jeg både vil have dødløft og The Bear med, så har jeg svært ved at squatte oftere :smile:

Link to comment
Share on other sites

Og så squatter du selvfølgelig en hel masse...  :poking:  :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Squat er fredag :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har allerede sagt det en gang, men jeg rpvøer igen :wink: Hvis vu divl være stærk i squatten, kræver det altså at du træner den oftere... Mindst 2 gange om ugen :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja ja ja... Jeg kan godt vente lidt med at blive stærk i squatten :laugh:

Hvis jeg både vil have dødløft og The Bear med, så har jeg svært ved at squatte oftere :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Så drop dog the bear, hvad skulle det alligevel være funktionelt for? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Den mest funktionelle øvelse må være den man er dårligst til, en svaghed der kan rettes op, det må være funktionelt.  :bigsmile:

<{POST_SNAPBACK}>

Triceps dumbell kickbacks har altid været mit svage punkt...det må der rettes op på.... :wink:

I get your point :wink: :wink:

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Den mest funktionelle øvelse må være den man er dårligst til, en svaghed der kan rettes op, det må være funktionelt.  :bigsmile:

<{POST_SNAPBACK}>

Er du gal jeg skal rette op på meget så :blink::tongue:

Moos > Jamen jeg ka så godt liii' den :blush: Desuden må der da være noget funktionelt i at lære kroppen at arbejde sådan sammen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Moos > Jamen jeg ka så godt liii' den :blush: Desuden må der da være noget funktionelt i at lære kroppen at arbejde sådan sammen :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, tænk bare på alle de gange ude i dit normale liv, hvor du har haft behov for at løfte en vægt op fra jorden til brystkassen, presse den over hovedet, læggen den på ryggen, benbøje den, presse den op igen og om til brystet igen, benbøje den igen og så smide den! :w00t::laugh:

Jeg er helt enig med Henning; det mest funktionelle er det, man er dårligst til... Damn, skal have lavet nogle flere wristcurls... :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Og så squatter du selvfølgelig en hel masse...  :poking:  :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Squat er fredag :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har allerede sagt det en gang, men jeg rpvøer igen :wink: Hvis vu divl være stærk i squatten, kræver det altså at du træner den oftere... Mindst 2 gange om ugen :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Prøv at forklarer det til Ed Coan og Kirk Karwoski. De har begge squattet langt over 400 og squatter aldrig mere end en gang om ugen. Og WSB´s bedste squatter Chuck Vogelpohl squatter iøvrigt også kun en gang om ugen. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Og så squatter du selvfølgelig en hel masse...  :poking:  :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Squat er fredag :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har allerede sagt det en gang, men jeg rpvøer igen :wink: Hvis vu divl være stærk i squatten, kræver det altså at du træner den oftere... Mindst 2 gange om ugen :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Prøv at forklarer det til Ed Coan og Kirk Karwoski. De har begge squattet langt over 400 og squatter aldrig mere end en gang om ugen. Og WSB´s bedste squatter Chuck Vogelpohl squatter iøvrigt også kun en gang om ugen. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Men tror du, at de har gjort det, i hele deres karriere? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Og så squatter du selvfølgelig en hel masse...  :poking:  :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Squat er fredag :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har allerede sagt det en gang, men jeg rpvøer igen :wink: Hvis vu divl være stærk i squatten, kræver det altså at du træner den oftere... Mindst 2 gange om ugen :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Prøv at forklarer det til Ed Coan og Kirk Karwoski. De har begge squattet langt over 400 og squatter aldrig mere end en gang om ugen. Og WSB´s bedste squatter Chuck Vogelpohl squatter iøvrigt også kun en gang om ugen. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Men tror du, at de har gjort det, i hele deres karriere? :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, Coan og Karwoski har vist gjort det altid. Og "Fuglepulleren" trænede jo traditionelt WSB indtil for 2-3 år siden. Så der har han jo gennemsnitligt squattet 4 gange på 3 uger, såfremt vi går ud fra at han har roteret mellem squat, dødløft og good mornings på ME-dagen. :smile:

Iøvrigt er det mere reglen end undtagelsen, at der squattes en gang om ugen i amerikanske SL-kredse. De fleste amerikanere træner squat 1 gang, dødløft en gang, samt bænk to gange i ugen. Østeuropæerne kører derimod ofte de 3 store op til 4 gange i ugen, og har i vesteuropa er det mest almindlige nok noget midt imellem. Det er jo så også et eksempel på at forskelige former for træning kan give fine resultater, da alle systemerne jo har udviklet gode styrkeløftere. :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

om en øvelse er funktionel handler jo om hvilke funktiober man gerne ser sin krop være i stand til at udføre bedst muligt. Vil man være god til at være flyttemand, vil man være god til at sprinte, eller god til en eller anden form for sport??

generelt set anser jeg frivend og squat som virkelig gode øvelser som supplement til de sportsgene, hvori sprint og spring indgår. Snakker vi noget flyttemands agtigt, så vil jeg mene dødløft og grebs træning er sagen. Specielt noget hvor man syrer til - f.eks farmer walk som sas foreslog.

Link to comment
Share on other sites

Ja, Coan og Karwoski har vist gjort det altid. Og "Fuglepulleren" trænede jo traditionelt WSB indtil for 2-3 år siden. Så der har han jo gennemsnitligt squattet 4 gange på 3 uger, såfremt vi går ud fra at han har roteret mellem squat, dødløft og good mornings på ME-dagen. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Men så har de vel brændt sig selv af i forsk. squatvariationer og andre hjælpeøvelser for squatten ved siden af?

Link to comment
Share on other sites

Ja, Coan og Karwoski har vist gjort det altid. Og "Fuglepulleren" trænede jo traditionelt WSB indtil for 2-3 år siden. Så der har han jo gennemsnitligt squattet 4 gange på 3 uger, såfremt vi går ud fra at han har roteret mellem squat, dødløft og good mornings på ME-dagen. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Men så har de vel brændt sig selv af i forsk. squatvariationer og andre hjælpeøvelser for squatten ved siden af?

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, det er egenligt ikke så vildt. Coan og Karwoski kører et par hjælpeøvelser efter squatten. Og Chuck er jo WSBer, så han laver jo en masse træning for mave, lænd og haser ved siden af. Men hvis det du mener med squatvariationer er en masse OL- eller front squat tager du fejl. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er blevet lidt nysgerrig, og opsat på at lave noget funktionelt styrke-træning... Så jeg vil gerne vide hvilke øvelser man skal køre for at blive stærk (funktionel)

Og lad venligst være med bare at skrive "SQUUAAAAT!" - jeg ved godt den er go', men en beskrivelse på hvorfor øvelsen er go' ville være velkommen

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg kan vise dig en i skolen, næste gang vi ses makker :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share