Priskrig på protein pulver


Devious Builder
 Share

Recommended Posts

Jeg kan se flere steder (uden at nævne specifikke forhandlere!) at det i dag er let at finde noget ordentligt valle 80% protein til 100 kr/ kg. Det var det altså ikke for ½ år siden! Selv tror net shoppene, at priskrigen kun er midlertidig. Jeg ved ikke helt hvad jeg tror. Hvad tror I?

Det er næsten for godt til at være sandt som det ser ud nu :4thumbup:

Edited by Devious Builder
Link to comment
Share on other sites

Det er bestemt ikke midlertidigt. :bigsmile:

Prisen på protein pulver bliver (som alle andre vare) bestemt af udbud/efterspørgsel. I takt med at der er kommet flere udbyder af protein pulver på nettet(læs mere konkurrence), vil prisen fortsat falde.

Jeg ser at prisen nemt kan falde en del endnu. omkostningerne forbundet med at producere proteinpulver er som bekendt ikke rekord store, og på lang sigt vil prisen falde yderlige. Alt dette fordi at der er fuld konkurrence

Er det ikke skønt? :cooldance::cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Det er bestemt ikke midlertidigt.  :bigsmile:

Prisen på protein pulver bliver (som alle andre vare) bestemt af udbud/efterspørgsel. I takt med at der er kommet flere udbyder af protein pulver på nettet(læs mere konkurrence), vil prisen fortsat falde.

Jeg ser at prisen nemt kan falde en del endnu. omkostningerne forbundet med at producere proteinpulver er som bekendt ikke rekord store, og på lang sigt vil prisen falde yderlige. Alt dette fordi at der er fuld konkurrence

Er det ikke skønt?  :cooldance:  :cooldance:

<{POST_SNAPBACK}>

Bliver kun bedre af at flere online butikker kører med prisgaranti :wink:

Link to comment
Share on other sites

Når man sammenligner mellem de forskellige mærker skal ´man ogås tage kvaliteten i betragtning. Blandt nogle af de helt billige mærker findes mange lav-kvalitetsprodukter hvor man godt nok får protein til 100 kr/kg men hvor kvalitet, smag og opløselighed også er derefter.

Producenterne kan sagtens købe meget billigt hjem, men så bliver kvaliteten også derefter.

Link to comment
Share on other sites

Når man sammenligner mellem de forskellige mærker skal ´man ogås tage kvaliteten i betragtning. Blandt nogle af de helt billige mærker findes mange lav-kvalitetsprodukter hvor man godt nok får protein til 100 kr/kg men hvor kvalitet, smag og opløselighed også er derefter.

Producenterne kan sagtens købe meget billigt hjem, men så bliver kvaliteten også derefter.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er både rigtigt og forkert :smile: Man kan godt få et rigtig godt produkt til 100kr/kg, men skal man under de 100kr/kg er der to muligheder:

a) producentens fortjeneste, som i forvejen er meget lav, er helt i bund.

B) det er et lavkvalitetsprodukt, som indeholder lidt protein, meget fedt og laktose og er svært at blande op.

Der er både en masse skidt på markedet og en masse godt, så forbrugeren skal holde øjnene åbne når vedkommende køber ind :wink:

Ps. Hvis der er nogen der tror at protein er en gigantisk profitforrretning, så er i helt ude i skoven :wink::tongue: De fleste webshops tjener meget mere ved salg af de mindre kapsel/pillprodukter end protein, da avancen er langt højere på de ting. Prismæssigt tror jeg ikke vi kommer ret meget under 100kr/kg i meget korte perioder, da det simpelthen så ikke kan betale sig at sælge protein tilde priser. Igen avancen er faktisk ikke ret høj, så derfor er det begrænset hvor meget prisen kan falde :wink:

Link to comment
Share on other sites

Når man sammenligner mellem de forskellige mærker skal ´man ogås tage kvaliteten i betragtning. Blandt nogle af de helt billige mærker findes mange lav-kvalitetsprodukter hvor man godt nok får protein til 100 kr/kg men hvor kvalitet, smag og opløselighed også er derefter.

Producenterne kan sagtens købe meget billigt hjem, men så bliver kvaliteten også derefter.

<{POST_SNAPBACK}>

Enig - uden at nævne navne er jeg meget lidt imponeret af det pulver til 100kr/kg.. det opløses ikke lige så godt som det jeg har nu, skummer helt vildt, og smager absolut ikke lige så godt.

Link to comment
Share on other sites

Phil: Præcis.

En priskrig fører ofte til at producenterne er nød til at slække på kvaliteten for at kunne gå længere ned i pris end konkurrenterne. Så entydigt godt for forbrugerne ved jeg ikke om jeg vil mene det er.

Jeg holder mig til de mærker jeg mener er troværdige og som jeg kender for høj kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

Phil og Feng Shui: Jeg er enig med jer. Desuden er jeg ikke interesseret i at få produkter der er for meget aspartam i. Det synes jeg der er i mange af de billige produkter.

Dog skal I være opmærksomme på, at mange af lavpris mærkerne er begyndt at instantisere deres protein, så det blive opblandet med det samme, så jeg tror ikke længere det med at blande pulveret op er så stort et problem i de fleste tilfælde.

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg har lige købt 5 kg proteinpulver, og med en shaker med det dersens net i er der skam ingen klumper, men der er godtnok en del skum, og ja aspartam i. Desuden har jeg fundet ud af at den med jorbær er den jeg best kan li, men nu var jeg jo så smart at købe vanilie. Den har desværre lidt en eftersmag af for gammel mælk :blink:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Phil og Feng Shui: Jeg er enig med jer. Desuden er jeg ikke interesseret i at få produkter der er for meget aspartam i. Det synes jeg der er i mange af de billige produkter.

<{POST_SNAPBACK}>

Hvad er der galt med aspatam? Med mindre producenterne putter sukker i (som Prolab gør) så skal der jo et sødemiddel i. Aspartam er et af de sikreste og mest gennemtestede sødemiddler. Her er en artikel fra Fødevarestyrelsen:

http://www.foedevarestyrelsen.dk/Foedevare...om_aspartam.htm

Link to comment
Share on other sites

Tænkte om det egentlig ikke var et ganske udemærket protein produkt..?

Overvejer at købe 20kg af det til 1700 kr men er nu ikke så fandens sikker i min sag om det er godt eller ej når det drejer sig om så mange penge... =/

<{POST_SNAPBACK}>

Se hellere at få det slettet, er ikk tilladt at reklamere for kosttilskud eller henvise til speciele tilbud :wink:

Edited by teddy
Link to comment
Share on other sites

Teddy, nu mangler du bare lige at fjerne det fra din quote :wink:

Udover at kigge efter højt proteinindhold, mindst muligt fedt og lactose, kan det også batale sig at kigge på fremstillingsmetode.

Eks. rangerer ion-exchanged ret lavt, mens cross flow microfiltrering er noget bedre, og stort set er den eneste gode metode, hvis vi snakker isolater.

Link to comment
Share on other sites

Bodylab whey

Tænkte om det egentlig ikke var et ganske udemærket protein produkt..?

Overvejer at købe 20kg af det til 1700 kr men er nu ikke så fandens sikker i min sag om det er godt eller ej når det drejer sig om så mange penge... =/

<{POST_SNAPBACK}>

Se hellere at få det slettet, er ikk tilladt at reklamere for kosttilskud eller henvise til speciele tilbud :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Kan du henvise til noget dokumentation eller uddybe hvorfor Ion-Exchage skulle være en dårlig filtreringsmetode?

Link to comment
Share on other sites

Nu var det ikke mig, du quotede, men går ud fra, det er mig du spørger.

Problemerne er kraftig denaturering, der bl.a. kan betyde tab af vigtige peptider.

Jeg går altid uden om ion-exchanged isolat pga., at risikoen for at købe protein af alt for dårlig kvalitet er alt for stor ved dette.

Link to comment
Share on other sites

Når et protein er Ion-exchanged betyder det at proteinet er skilt ud fra resten af næringsstofferne ved brug af syre. At man udsætter proteinet for dette beskadiger det en del og man får et dårligere produkt end hvis det havde været udvundet gennem en anden og mere skånsom form for filtrering.

Link to comment
Share on other sites

Nu var det ikke mig, du quotede, men går ud fra, det er mig du spørger.

Problemerne er kraftig denaturering, der bl.a. kan betyde tab af vigtige peptider.

Jeg går altid uden om ion-exchanged isolat pga., at risikoen for at købe protein af alt for dårlig kvalitet er alt for stor ved dette.

<{POST_SNAPBACK}>

Kan du henvise til en kilde der dokumenterer denne denaturering?

Hvilke testmetoder anvendes for at teste for denaturering?

Edited by Feng Shui
Link to comment
Share on other sites

Nu var det ikke mig, du quotede, men går ud fra, det er mig du spørger.

Problemerne er kraftig denaturering, der bl.a. kan betyde tab af vigtige peptider.

Jeg går altid uden om ion-exchanged isolat pga., at risikoen for at købe protein af alt for dårlig kvalitet er alt for stor ved dette.

<{POST_SNAPBACK}>

Kan du henvise til en kilde der dokumenterer denne denaturering?

Hvilke testmetoder anvendes for at teste for denaturering?

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan prøve at forhøre dig hos producenterne selv. Jeg tror ikke, at det er nogen hemmelighed, hvordan produktionen foregår, men hvad ved jeg :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nu var det ikke mig, du quotede, men går ud fra, det er mig du spørger.

Problemerne er kraftig denaturering, der bl.a. kan betyde tab af vigtige peptider.

Jeg går altid uden om ion-exchanged isolat pga., at risikoen for at købe protein af alt for dårlig kvalitet er alt for stor ved dette.

<{POST_SNAPBACK}>

Kan du henvise til en kilde der dokumenterer denne denaturering?

Hvilke testmetoder anvendes for at teste for denaturering?

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan prøve at forhøre dig hos producenterne selv. Jeg tror ikke, at det er nogen hemmelighed, hvordan produktionen foregår, men hvad ved jeg :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvilke producenter? Dem der ikke anvender ion-exchange? :blink:

Hvis der lige bliver henvist til nogle kilder er det nemmere at forholde sig til udtalelserne. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Nu var det ikke mig, du quotede, men går ud fra, det er mig du spørger.

Problemerne er kraftig denaturering, der bl.a. kan betyde tab af vigtige peptider.

Jeg går altid uden om ion-exchanged isolat pga., at risikoen for at købe protein af alt for dårlig kvalitet er alt for stor ved dette.

<{POST_SNAPBACK}>

Kan du henvise til en kilde der dokumenterer denne denaturering?

Hvilke testmetoder anvendes for at teste for denaturering?

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan prøve at forhøre dig hos producenterne selv. Jeg tror ikke, at det er nogen hemmelighed, hvordan produktionen foregår, men hvad ved jeg :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvilke producenter? Dem der ikke anvender ion-exchange? :blink:

Hvis der lige bliver henvist til nogle kilder er det nemmere at forholde sig til udtalelserne. :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Ehh nej :raisebrow: jeg tror ikke, det er nogen hemmelighed, at der ion-exchanged metoden afstedkommer denaturering.

Ellers prøv at høre ptpoul ad, hvis du ikke har det godt med producenterne. Det kan meget vel være noget, han har skrevet, jeg har det fra. :smile:

Hvad er det for en slags kilder, du vil have? Jeg tror ikke ligefrem, der er videnskabelige undersøgelser, som viser, at der sker stor denaturering ved ion-exchange, jeg kan give dig, men prøv at søge, så finder du sikkert noget :smile:

Derudover er der Crawdaddys argumenter imod ion-exchange i denne tråd. Det ser ud til, at grundene til at holde sig fra det er flere og gode :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det er sådan set en del af udvindingsprocessen ved Ion-exchange at der bruges saltsyre til at adskille proteinet fra resten. Så kan man så filosofere sig frem til om det mon beskadiger proteinet :tongue:

AGV> Jeg har en beskrivelse af forskellen mellem isolat og koncentrat på min HP.

Link to comment
Share on other sites

Nu var det ikke mig, du quotede, men går ud fra, det er mig du spørger.

Problemerne er kraftig denaturering, der bl.a. kan betyde tab af vigtige peptider.

Jeg går altid uden om ion-exchanged isolat pga., at risikoen for at købe protein af alt for dårlig kvalitet er alt for stor ved dette.

<{POST_SNAPBACK}>

Kan du henvise til en kilde der dokumenterer denne denaturering?

Hvilke testmetoder anvendes for at teste for denaturering?

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan prøve at forhøre dig hos producenterne selv. Jeg tror ikke, at det er nogen hemmelighed, hvordan produktionen foregår, men hvad ved jeg :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvilke producenter? Dem der ikke anvender ion-exchange? :blink:

Hvis der lige bliver henvist til nogle kilder er det nemmere at forholde sig til udtalelserne. :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis man fremsætter påstande af faglig karakter må man vel være i stand til at dokumentere dem!

Hvis ion-exchange denaturerer proteinet må der vel kunne fremvises nogle undersøgelser der dokumenterer dette.

Spørger du de producenter der anvender ion-exchange vil de nok påstå at udvindingsmetoden ikke denaturerer proteinet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share