En lille lektion "from the iron"


ZapZap
 Share

Recommended Posts

Her den anden dag var jeg godt i gang med noget bænkpress. Så langt så godt - lige indtil jeg ville smide nogle flere kg. på. Problemet er at jeg træner hjemme, og derfor har et begrænset udvalg af vægte(man er jo på SU), så jeg kan kun øge med 10 kg. af gangen hvilket måske er lidt drastisk. Det gik da også fint...1 rep, 2 rep og så en liige en mere. Problemet var så at jeg nok havde overvuderet mig selv der. Stangen var ligepludselig meget tung, og ville på ingen måder op fra brystkassen igen :dry:

Så ligger man der alene i sit garage gym langt ude på landet med 90 kg. på maven som ikke ligefrem flytter sig af sig selv...*suk*

Men det lykkedes da heldigvis at få sneget mig under stangen med nogle bevægelser som ville ha' gjort en kinesisk cirkusartist misundelig. Men der var jeg sku' ved at blive lidt nervøs... så moralen er: la' vær' med at gøre sådan noget - det kan sku' ende galt hvis man ikke passer på :showoff:

Spørgsmålet er så om der er nogle som liger inde med nogle fiduser til hvad man evt. kan gøre hvis uheldet er ude igen, og man ligger fanget under alt for mange kg. ??!

Jeg kan da ikke være den eneste som har kvajet sig på den måde...

Link to comment
Share on other sites

lad være med at sætte klemmer på og så hælde vægtene af i den ene side.

<{POST_SNAPBACK}>

Joe... det må vel være den eneste mulighed. Det er nu en skam ikke at bruge dem begge når man har sådan nogle fine klemmer :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Få fat i nogle bukke eller lignende som kan justeres så at stangen hviler på bukken når du slapper af. På den måde kan du bare klatre ud under stangen hvis du ikke kan løfte den op igen.

I min log kan du see et billede af hvordan principet er implementeret i det stativ jeg har har købt.

Virker også godt til squat.

Link to comment
Share on other sites

Problemet var så at jeg nok havde overvuderet mig selv der. Stangen var ligepludselig meget tung, og ville på ingen måder op fra brystkassen igen 

Så ligger man der alene i sit garage gym langt ude på landet med 90 kg. på maven som ikke ligefrem flytter sig af sig selv...*suk*

Har selv prøvet det samme - men det sker selvf. aldrig igen :innocent:

I en artikel jeg fandt tidligere på året, var det anført at der i 1995 havde været 11 dødsfald i USA på den konto :4oops:

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

smid stangen på maven, skub den ned på overlårene og sæt dig op. Det med at tippe stangen, virker ret farligt.

<{POST_SNAPBACK}>

Tjaa... det forsøgte jeg også på. Desværre var mine kogler ved at komme i klemme...så det droppede jeg :dry:

Link to comment
Share on other sites

smid stangen på maven, skub den ned på overlårene og sæt dig op. Det med at tippe stangen, virker ret farligt.

<{POST_SNAPBACK}>

Tjaa... det forsøgte jeg også på. Desværre var mine kogler ved at komme i klemme...så det droppede jeg :dry:

<{POST_SNAPBACK}>

BWAAAHAAAHAAAHAAAAA :laugh::laugh::laugh:

Prøvede præcis det samme, da jeg arbejde i et center i US. Jeg havde lukket og skulle liiige fyre den af!!! - BLAM!!! Ned på brystet.. nå... rulle, rulle, rulle og :tonguew: kom i klemme :blink::blink::blink:

Husker det tydeligt og har ikke bænket max alene siden (Hvilket også var fjollet i første omgang, men sådan er det, når man bare trænger til at FYRE den af) :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share