proteinpulver - mælk eller vand


Iglo
 Share

Recommended Posts

valle binder sig til kasein og gør det langsommere om at blive optaget. I mælk mener jeg der er 20% hvilket gør at noget af proteinpulveret binder sig til kasein proteinet. Så når du mixer dit pulver med mælk vil det blive optaget langsommere.

mz anbefaler dog skummetmælk efter træning så at mixe pulveret er ikke nødvendigvis en dårlig ting

Link to comment
Share on other sites

Måske skulle man bekymre sig mere om at få et par ekstra reps i dødløft, end bekymre sig om, hvor hurtigt ens pulver optages.

Hr. K

Nej, nej, nej. Du er helt galt på den. :nonono:

Efter styrketræning på 1 - 2 timer for et pas, og muskelfibrene er blevet brugt godt og grundigt, da har man kun et vindue på cirka 10 minutter til at få protein ud til musklerne. Så man skal bare være lynhurtig. Derfor er det altafgørende om man bruger mælk eller vand i sin proteinshake. Faktisk får man intet ud af sin træning hvis ikke man ved lige præcis hvilket proteinpulver der er optimalt, ligesom man skal vide nøjagtig hvor stor en procentdel kassein kontra valle der er i letmælk kontra skummetmælk.

Selve træningen er fuldstændig ligegyldig. Det er proteinpulveret og optagelseshastigheden heraf der er altafgørende! Det der med at kroppen bruger mange timer på at restituere er ammestuesnak. Vi snakker minutter. Sommetider sekunder!! Det er udelukkende derfor jeg træner hjemme. For sommetider kunne man komme til at snakke med andre nede i centeret i slutningen af ens træning, og det ødelagde bare det hele. Tænk at have trænet i 1½ time, for så at snakke i fem minutter og så var det hele spildt.

Så nej. Kør hellere fem - otte sæt mindre i hver træning, og skynd jer så ud og skyl den proteinshake ned. Og husk ikke at overdrive proteinindtaget. Én shake efter træning er nok. Lad være med at indtage mere protein imellem træningerne, for det er spildt. Det bliver overhovedet ikke optaget i musklerne. Spild af mad og penge. Spild, siger jeg!

Link to comment
Share on other sites

Negativt.. ups lille kikser fra mig:)

Det er at overdrive det kraftigt at sige det er negativt.

Som KongKent(ironisk/sarkastisk) skriver er det måske ikke så vigtigt hvornår man får noget indenbords. Når man tager valle vil det blive optaget efter ca 40min hvor det med kasein tager ca 2-3timer så det er ikke fordi valle bliver optaget lige med det samme. Det er efter min overbevisning mere relevant at se på hvad man får gennem hele dagen og ikke kun lige efter træning...

Som Hr. K siger så revidér/optimér hellere træningen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share