Hvad skal jeg købe?


Dan
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jeg er en dreng på 14 år, som overvejer om jeg skal til, at styrketræne lidt. Jeg er jo helt nybegynder inde for det her fag, så hvis der er nogen der havde tid, og lyst til at lave et lille trænings program til mig ville jeg der gerne have det. Det jeg mest vil træne er mavemuskler og armmuskler. Det kunne nu også godt være, at jeg ville træne min kondition lidt. Er der nogen trænings maskiner i synes jeg skal købe? Hvis det er muligt vil jeg gerne have, at når jeg træner kan læse eller se fjernsyn samtidig.

Jeg håber nogen af jer har tid til at svare på mine spørgsmål. På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Hey.

God ide, det er altid godt med lidt motion. Men start blødt ud. det vil du blive glad for senere. jeg var på din alder da jeg første gang begyndte at træne så smådt, og det er en lang og hård kamp, for at bevare motivationen, for muskler kommer ikke sådan bare. Når du træner mave, skal du også træne ryg. Jeg tror jeg vil anbefale dig at træne med krops vægt først.

Start med feks at lave arm bøjninger, 2 gange hver uge laver du feks 20 arm bøjninger, to gange. hvis du gerne vil have lidt flere muskler med kan du også lave armbøjninger mellem stole. Dvs du sætter tre stole, en til hver arm, og en til dine ben. Så kan du lave ryg bøjninger. og chin ups. Hvor du trækker dig op i feks en ribbe eller ligende. Du skal hænge i armene, og så trække dig op over den. Da jeg startede kunne jeg ikke lave en. i dag kan jeg vel lave tre sæt med 10-15 i hver.

Du kan også finde dig et bord, og ligge dig under, og så trække dig op i armene, til bordpladen. Der er mange af den slags øvelser, som giver rigtig gode muskler. jeg kender faktsik en rigtig stor gut på 30år, som kun træner med krops vægt, og han er faktisk rimelig pumpet. Så det er ikke engang en joke. Du kan løbe en enkelt gang eller to om ugen også, for at få lidt gang i benene. Mht at købe en maskine, synes jeg du skal lade vær. Drop det med at læse, og se fjernsyn mens du træner, du skal være koncentreret.

håber du kunne bruge det.

Link to comment
Share on other sites

Hej BLACKICE.

Mange tak for dine svar. Jeg kan bare ikke gøre helt det som du siger for jeg kan kun tag 13 bøjninger, men i ribbe kan jeg trække mig op 12 gange.

Med hensyn til at jeg skal løbe har jeg hørt et eller andet sted, at man for mere ud af det hvis man har en slags maskine er det rigtig?

Link to comment
Share on other sites

Hej igen BLACKICE.

Jeg har lige et spørgsmål mere. kan jeg ikke bare trække mig op ribben, og så lag være med at lave armbøjninger? Du siger jo at jeg også skal træne ryggen. jeg synes bare ikke den øvelse med stolene er så god igen. Kender du en anden øvelse hvor jeg kan træne ryggen?

Link to comment
Share on other sites

Ej antallet skal du selvfølgelig tilpasse efter hvor mange du kan tage. Det er klart. Det kommer med tiden.

Nej løbebånd behøver afgjort ikke være bedre. Generalt er jeg af den modsatte menning. Det er bedre at løbe en rigtig tur.

Nej du kan ikke nøjes med at trække dig op i rippen. Det hjælper på din  ryg og dine under arme, arm bøjninger, især mellem stole, træner skuldrer og bryst og arme.

Øvelser med ryg er lige netop der hvor man skal hive sig op. Prøv at have et meget bredt grep på rippen, og lav gerne nogle ryg bøjninger, og mave øvelser og sådan. Det skader aldrig hvis man gør det rigtigt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Jeg synes ik du skal begynde at købe håndvægte og bænke osv, fordi i starten er det tit hvis man træner meget og tungt så er at man springer fra. Derfor start langsomt med feks 2x15 Dips og 2x15 armbøjninger og 2x15 mavebøjninger hver anden dag. og måske 2-3 km løb samtidig, prøv at gøre sådan i 2 -3 måneder før du begyndere at investere store summer penge i dyrt udstyr.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share