Hvad skal jeg købe?


Dan
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jeg er en dreng på 14 år, som overvejer om jeg skal til, at styrketræne lidt. Jeg er jo helt nybegynder inde for det her fag, så hvis der er nogen der havde tid, og lyst til at lave et lille trænings program til mig ville jeg der gerne have det. Det jeg mest vil træne er mavemuskler og armmuskler. Det kunne nu også godt være, at jeg ville træne min kondition lidt. Er der nogen trænings maskiner i synes jeg skal købe? Hvis det er muligt vil jeg gerne have, at når jeg træner kan læse eller se fjernsyn samtidig.

Jeg håber nogen af jer har tid til at svare på mine spørgsmål. På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Hey.

God ide, det er altid godt med lidt motion. Men start blødt ud. det vil du blive glad for senere. jeg var på din alder da jeg første gang begyndte at træne så smådt, og det er en lang og hård kamp, for at bevare motivationen, for muskler kommer ikke sådan bare. Når du træner mave, skal du også træne ryg. Jeg tror jeg vil anbefale dig at træne med krops vægt først.

Start med feks at lave arm bøjninger, 2 gange hver uge laver du feks 20 arm bøjninger, to gange. hvis du gerne vil have lidt flere muskler med kan du også lave armbøjninger mellem stole. Dvs du sætter tre stole, en til hver arm, og en til dine ben. Så kan du lave ryg bøjninger. og chin ups. Hvor du trækker dig op i feks en ribbe eller ligende. Du skal hænge i armene, og så trække dig op over den. Da jeg startede kunne jeg ikke lave en. i dag kan jeg vel lave tre sæt med 10-15 i hver.