Sled dragging


Michael Soerensen
 Share

Recommended Posts

Er der nogen som har erfaring med "sled dragging"? Har selv anskaffet et bildæk og ser frem til at mose rundt med det i nabolaget. Synes ikke cykling er noget særligt, og løb kan blive lidt brutalt for knæene, og så er det jeg synes jeg sled dragging virker som et fint alternativ.

Jeg kunne dog forestille mig at man har behov for at kunne justere vækten, så hvis nogen har nogen gode tips...

Link to comment
Share on other sites

En i mit kvarter der gør det, også med bildæk.

Ser ud som om han har en MDF i bunden, og så monteret en metal stang i midten. På den måde sætter han alm. vægt skiver på og slæber rundt på den...

Syntes selv det ser lettere underligt ud, men han er en stor fyr og han pruster godt..så det må jo have en positiv virkning :)

Håber du får bikset noget sammen, er jo altid sjov at prøve nye træningsmetoder!

Link to comment
Share on other sites

Ok, men hvad er en MDF?

Jeg ved nu ikke om jeg ville kalde det en ny træningsmetode, da det måske snarere en en ny hjælpeøvelse som skal hjælpe med at gøre den bagerste kæde stærkere så jeg kan løfte tungere vægte, samtidig med at jeg får lidt intensiv cardio uden at leddene bliver banket igennem som ved løb :smile:

Link to comment
Share on other sites

Du kan prøve, at sende Jay en PM. Han er vist den eneste på MOL der her brugt sled-dragging i sin træning. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Da jeg trænte WSB i sin tid brugte jeg også sled-dragging. Det var dog ikke en sled i WSB forstand. Vi brugte en boksesæk indenfra gymnastik salen, og smed 25 kg skiver oven på den. Og så draggede vi den rundt inde i gymnastiksalen. Synes dog ikke det havde den store effekt, udover en svag øgning af ens work capacity. Det syntes dog ikke at være besværet værd.

Link to comment
Share on other sites

Du kan prøve, at sende Jay en PM. Han er vist den eneste på MOL der her brugt sled-dragging i sin træning. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Da jeg trænte WSB i sin tid brugte jeg også sled-dragging. Det var dog ikke en sled i WSB forstand. Vi brugte en boksesæk indenfra gymnastik salen, og smed 25 kg skiver oven på den. Og så draggede vi den rundt inde i gymnastiksalen. Synes dog ikke det havde den store effekt, udover en svag øgning af ens work capacity. Det syntes dog ikke at være besværet værd.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg regner med det vil fungere som en fin opvarmning innen træning, og hvis det vil øge work capacity, så synes jeg det virker et forsøg værd. Uanset, så lyder det som noget man bare prøve :wink:

Link to comment
Share on other sites

Du kan prøve, at sende Jay en PM. Han er vist den eneste på MOL der her brugt sled-dragging i sin træning. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Da jeg trænte WSB i sin tid brugte jeg også sled-dragging. Det var dog ikke en sled i WSB forstand. Vi brugte en boksesæk indenfra gymnastik salen, og smed 25 kg skiver oven på den. Og så draggede vi den rundt inde i gymnastiksalen. Synes dog ikke det havde den store effekt, udover en svag øgning af ens work capacity. Det syntes dog ikke at være besværet værd.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg regner med det vil fungere som en fin opvarmning innen træning, og hvis det vil øge work capacity, så synes jeg det virker et forsøg værd. Uanset, så lyder det som noget man bare prøve :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

På politiskolens grunduddannelse bliver der trukket "svelletræk" på den alternative forhindringsbane.... Det er en jernbanesvelle, som skal trækkes 4 x 20 m. 2x 20 m i et langt tov, hvor man står fast et sted og 2 x 20 m, hvor man trækker den i et lille tov med et tværgreb på....

Den er pæn hård og kræver noget teknik.... pulsen kommer op, men foretrækker nu noget andet, hvis det var for at forbedre min cardio....

Men den giver noget i ryg og arme... :)

Med venlig hilsen

Link to comment
Share on other sites

Du kan prøve, at sende Jay en PM. Han er vist den eneste på MOL der her brugt sled-dragging i sin træning. 

Ahem. Jeg bruger det nu også engang imellem, når vejret er til det. Så er det fedt at ens forældre bor på landet, så man kan slæbe rundt på alle mulige ting!

Folk ville nok også kigge lidt, hvis jeg slæbte rundt på en metalslæde ned ad Søndergade... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Du kan prøve, at sende Jay en PM. Han er vist den eneste på MOL der her brugt sled-dragging i sin træning. 

Ahem. Jeg bruger det nu også engang imellem, når vejret er til det. Så er det fedt at ens forældre bor på landet, så man kan slæbe rundt på alle mulige ting!

Folk ville nok også kigge lidt, hvis jeg slæbte rundt på en metalslæde ned ad Søndergade... :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

:w00t::w00t: .. ja man kan sq hurtigt få prædikatet.. "ham den underlige", når man træner utraditionelt.

-kajakroer

Edited by kajakroer
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share