Anthony Clark


jfk
 Share

Recommended Posts

May 23, 2005

Tragic news! Crashing news! One of the greatest legends of powerlifting has gone! Anthony Clark - the greatest bencher of 20th century, first man to bench 800 lbs, and, simply a very nice person with big and open heart has passed away! Anthony has gone through a massive heart attack and died around 7.00 pm on May 21, 2005 at the local hospital. Rest in peace, Anthony! You'll be in our memories!

The viewing for Anthony will be held on Wednesday, May 25 from 5.00 pm to 7.00 pm at Forest Park East Funeral Home, 21620 I-45 South, Webster, Texas.

The burial will be held on Thursday, May 26 at 12:30 pm at Gulf Meadows, 8012 Fuqua, Houston, Texas.

The Annual Anthony Clark's Memorial Bench Press Championship will most likely be held this time next year. Organizers ask that benchers from all Federations attend this big event next year in honor of Anthony and his family.

Link to comment
Share on other sites

Ikke for at være lyseslukker, men alligevel:

Manden blev 38-39 år gammel, så det leder straks mine tanker over på noget AS.

Selvfølgelig dør der desværre også folk pludselig i 20-30'erne pga. hjertefejl eller lignende.

Hvis det nu er pga. AS, så har jeg intet til overs for den bænkpres rekord.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det nu er pga. AS, så har jeg intet til overs for den bænkpres rekord.

Samme her. Godt nok har jeg aldrig hørt om manden før jeg læste denne tråd, men at bænke 600 lbs. som teenager lugter langt væk af krudt!! :nonono: Men tragisk at han er død, måske kan det sende et signal til andre der bruger AS.. (hvis han i så fald er død pga det, og ikke en regulær hjertefejl eller lign.)

Link to comment
Share on other sites

Lad dog manden hvile i fred. Anthony var en stor atlet og kendt for at lave et stort stykke arbejde med børn der var dårligt stillet socialt.

Det er da muligt, at manden har taget AS, men min første tanke var nu mandens enorme kropsvægt, da jeg hørte om hans død. Allerede som teenager var han oppe omkring de 150kg, og da han var på toppen af sin karriere vejede han 170-180kg.

post-1781-1117259001_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hold da op der er nogle stykker her, der kan noget om doping. Umiddelbart når man ser på jeres opførelse her og jeres evne til at opdigte en historie om, hvad et andet mennske måske har gjort eller ikke har gjort, så synes jeg I er usmaglige.

Manden er død, så lad ham dog være det i fred.....Har I trang til at overaktivere jeres øvreste kloak pga. overophobninger af mindreværd kan I så ikke blot lukke lortet ud et andet sted eller i det mindste i en anden sammenhæng.

Edited by Lars mikkelsen
Link to comment
Share on other sites

Some of Anthony Clark's accomplishments

First teen to Bench Press 600 pounds 1986

A 1025 pound squat 1988

First man to reverse grip ench press 700 pounds 1992

First man to bench press over 700 pounds

800 pound bench press record at the Arnold Classic 1997

1031 pound squat

771 Deadlift

World record powerlifting total of 2600 pounds

He has successfully benched 700 pounds or greater 17 times in competition

Talks to youth and spreads the meaning of the gospel sometimes up to 270 days a year

Link to comment
Share on other sites

HVIS manden har taget doping, så er hans rekorder ikke det papir værd de er skrevet på!!!

Hvad angår motivationen for mit første indlæg:

Det er da muligt, at manden har taget AS, men min første tanke var nu mandens enorme kropsvægt, da jeg hørte om hans død. Allerede som teenager var han oppe omkring de 150kg, og da han var på toppen af sin karriere vejede han 170-180kg.

Den måde, du bagatelliserer hans (EVENTUELLE) brug af anabolske steroider gjorde at jeg var nødt til at tage til genmæle... Jeg ønsker ikke at beskylde ham om noget, men hvis han var ren, hvorfor løftede han så ikke i det "rigtige forbund" og fik sine rekorder anerkendt af de styrkeløftkredse, der afholder VM?

Han kan sagtens have været ren. Lad os bare antage han har det... Har han det, undskylder jeg mine kommentarer, men det ændrer ikke ved det faktum at Squatfather åbentbart ikke synes der er noget galt med AS!

Link to comment
Share on other sites

HVIS manden har taget doping, så er hans rekorder ikke det papir værd de er skrevet på!!!

Hvad angår motivationen for mit første indlæg:

Det er da muligt, at manden har taget AS, men min første tanke var nu mandens enorme kropsvægt, da jeg hørte om hans død. Allerede som teenager var han oppe omkring de 150kg, og da han var på toppen af sin karriere vejede han 170-180kg.

Den måde, du bagatelliserer hans (EVENTUELLE) brug af anabolske steroider gjorde at jeg var nødt til at tage til genmæle... Jeg ønsker ikke at beskylde ham om noget, men hvis han var ren, hvorfor løftede han så ikke i det "rigtige forbund" og fik sine rekorder anerkendt af de styrkeløftkredse, der afholder VM?

Han kan sagtens have været ren. Lad os bare antage han har det... Har han det, undskylder jeg mine kommentarer, men det ændrer ikke ved det faktum at Squatfather åbentbart ikke synes der er noget galt med AS!

<{POST_SNAPBACK}>

Nu klapper du hesten!! Manden var svagelig som barn, vejede utroligt meget. Stoppede sin styrkeløft karriere pga. helbredsproblemer.

Du aner tydeligvis heller ikke noget om hvordan styrkeløft er i USA! Der ser man ikke ned på wpo apf eller andre forbund fordi de ikke er IPF. De har andre standarder for udstyr pengepræmier i nogen af dem, mindre stringente krav til udførelse i løft. Det er grund nok til at mange amerikanere vælger dem.

Der er mange andre forbund end IPF og IPF er ikke det eneste saliggørende, og slet ikke det eneste "rigtige forbund".

Dine posts er krænkende og usmagelige. Lad dog manden hvile i fred!

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

At manden er død ændrer ikke på om han har taget AS eller ej, og såfremt han er AS fortjener han jo ikke i samme grad den hæder som han får. Jeg kan ikke forstå hvad problemet er, men jeg synes der kommer en pro-doping holdning til udtryk?

Personligt er jeg ligeglad om han har taget noget eller ej, men jeg forstår ikke i skal fordømme dem der sætter spørgsmålstegn ved det... :raisebrow:

Har I trang til at overaktivere jeres øvreste kloak pga. overophobninger af mindreværd kan I så ikke blot lukke lortet ud et andet sted eller i det mindste i en anden sammenhæng.

Jeg tror nu ikke det er det det handler om. Jeg tror det handler om at mange er trætte af doping...

Edited by DocHolliday
Link to comment
Share on other sites

At manden er død ændrer ikke på om han har taget AS eller ej, og såfremt han er AS fortjener han jo ikke i samme grad den hæder som han får.

Men ændrer det, at han formentlig har taget AAS, hans bedrifter indenfor andre områder end lige bænkpres?

Jeg kan ikke forstå hvad problemet er, men jeg synes der kommer en pro-doping holdning til udtryk?

Jeg synes det er ærgeligt at styrkeløftere, der har valgt at løfte i forbund hvor der ikke testes, nærmest skal nedgøres i alle deres handlinger pga dette valg. Jeg synes da heller ikke AAS og lign. er nogen god ide - faktisk en meget dårlig ide, men bare fordi jeg ikke er enig med dem i dette ene valg, så kan de vel godt have gjort og sagt en masse andet fornuftigt, og jeg kan stadig have respekt for deres indsats.

Jeg tror nu ikke det er det det handler om. Jeg tror det handler om at mange er trætte af doping...

Er det doping, hvis det er tilladt i forbundet? :wink:

PS: Vejer man 170-180kg behøver man vist ikke AAS til at dø i en relativt tidlig alder :raisebrow:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Endnu en tråd, der har udvilket sig til en kedelig doping debat :dry:

Squatfather talte jo ikke om rekorder, men nu gik det jo nærmere på dødsårsag og her virker det da meget mere sandssynligt at det er hans ekstremt høje kropsvægt, der har forudsaget det.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

AS har været ulovligt siden 91, Manden er død nu 38-39 år gammel.

Så kan man jo selv få lov at regne lidt på det.

Doping er doping selv hvis det er tilladt. Dope betyder jo bare stoffer?

Min eneste pointe er, at det er sagen uvedkommende om han er død eller ej. Ens navn bliver ikke helligt eller immunt af den årsag.

Link to comment
Share on other sites

Doping er doping selv hvis det er tilladt. Dope betyder jo bare stoffer?
Det er ikke helt entydigt.

Min ordbog siger: Doping er indtagelsen af stoffer der øger ydeevnen i en sportsgren.

DIFs dopingregulativ siger: "Doping defineres som forekomsten af en eller flere overtrædelser af nærværende dopingregulativ."

Og wikipedia siger: "In sports, doping is generally the use of performance-enhancing drugs, such as anabolic steroids or EPO, particularly those that are forbidden by the organizations that regulate competitions in a certain sport. Some doping substances, however, are permitted in low doses (alcohol and caffeine). Another form of doping is "blood doping," this can be described as a blood transfusion from one person to the other. Blood transfusions are reported to boost endurance by pumping oxygen-rich red blood cells to the muscles. Also considered "doping" by many is the use of substances that mask other forms of doping."

AS har været ulovligt siden 91

Er det dansk eller amerikansk lovgivning du henviser til?

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

(shotput)HVIS manden har taget doping, så er hans rekorder ikke det papir værd de er skrevet på!!!
Nu er det jo for det første rene gisninger fra folk (nygren, simon W og dig), at Anthony har været dopet. Der er jo ikke skyggen af beviser for dette. For det andet har han konkurreret i forbund, hvor der ingen regler er for doping. Hvilket vil sige, at han såfremt han tog AS, ikke har brudt nogle regler i disse forbund. :wink:
(shotput)Den måde, du bagatelliserer hans (EVENTUELLE) brug af anabolske steroider gjorde at jeg var nødt til at tage til genmæle... Jeg ønsker ikke at beskylde ham om noget, men hvis han var ren, hvorfor løftede han så ikke i det "rigtige forbund" og fik sine rekorder anerkendt af de styrkeløftkredse, der afholder VM?

Nu er IPF jo absolut ikke det eneste forbund der afholder VM. Både WPO og WPC afholder VM, og sikkert også flere af de mindre forbund. Desuden kan der være andre grunde end den manglende dopingkontrol til at vælge et andet forbund end IPF. Der er forbund der tillader andre former for udstyr, forbund der ikke tillader brug af andet udstyr end bælte og bind, og desuden tolkes reglerne for udførelse af løftene forskeligt fra forbund til forbund. I U.S.A. er IPF iøvrigt heller ikke det største forbund. Der er faktisk mange stater i U.S.A., hvor den amerikanske del af IPF ikke er repræsenteret og afholder stævner. IPF er da ganske rigtigt det største forbund i Europa. Men selv her er der flere lande, feks. Schweitz, hvor WPC er det førende forbund. Desuden er der masser af andre forbund end IPF der foretager dopingtest. Så Anthony kan rent faktisk have haft masser af andre grunde end at undgå dopingkontrol til at løfte i andre forbund. :wink:

(shotput)Han kan sagtens have været ren. Lad os bare antage han har det... Har han det, undskylder jeg mine kommentarer, men det ændrer ikke ved det faktum at Squatfather åbentbart ikke synes der er noget galt med AS!
Såfremt man konkurrerer i en organisation, hvor det ikke er regler for den slags kan jeg på ingen måde se, hvad der er galt i det. Situationen er straks en anden, hvis man deltager i konkurrencer hvor der er dopingregler. :wink:
(DocH)At manden er død ændrer ikke på om han har taget AS eller ej, og såfremt han er AS fortjener han jo ikke i samme grad den hæder som han får. Jeg kan ikke forstå hvad problemet er, men jeg synes der kommer en pro-doping holdning til udtryk?

Hvilken pro-doping holdning? Det er jo rene gisninger i kommer med! Og såfremt han har været det er det jo ikke i strid med hans forbunds regler. :wink:

(MaxP)Men ændrer det, at han formentlig har taget AAS, hans bedrifter indenfor andre områder end lige bænkpres?
Nej! Uanset om han så har været tanket op på AS er hans store frivillige arbejde på de sociale og religiøse områder da kun noget man kan tage hatten af for. Her er der jo tale om en atlet der virkligt har brugt masser af tid og resuorcer på dårligere stillede medmenesker. :smile:
(MaxP)Jeg synes det er ærgeligt at styrkeløftere, der har valgt at løfte i forbund hvor der ikke testes, nærmest skal nedgøres i alle deres handlinger pga dette valg. Jeg synes da heller ikke AAS og lign. er nogen god ide - faktisk en meget dårlig ide, men bare fordi jeg ikke er enig med dem i dette ene valg, så kan de vel godt have gjort og sagt en masse andet fornuftigt, og jeg kan stadig have respekt for deres indsats.

Det har du fuldstændigt ret i. Og som jeg redegjorde for i mit svar til Shotput, kan der jo være masser af andre grunde end dopingtest til at vælge et andet forbund end IPF. :smile:

(DocH)AS har været ulovligt siden 91, Manden er død nu 38-39 år gammel.

Så kan man jo selv få lov at regne lidt på det.

Hvorfra får du den absurde ide, at doping har været forbudt siden 91? :blink: Og hvad er det vi skal regne på? :blink:
(DocH)Doping er doping selv hvis det er tilladt. Dope betyder jo bare stoffer?

Det er da på ingen måde moralsk snyd, såfremt forbundet ikke har nogle regler på området. :wink:

(DocH)Min eneste pointe er, at det er sagen uvedkommende om han er død eller ej. Ens navn bliver ikke helligt eller immunt af den årsag.

Jeg syntes da, at det er dybt forkasteligt at i sviner manden efter hans død. Jer der kritiserer ham vidste jo sikkert ikke engang, hvem manden var inden JFK startede denne tråd. Jeg har derimod fulgt Anthony´s karriere i over 15 år og altid respekteret ham som en stor atlet og et godt meneske. Og jeg fatter på ingen måde, at man på den måde kan svine mandens eftermæle uden skyggen af bevis. :mad:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Det er da på ingen måde moralsk snyd, såfremt forbundet ikke har nogle regler på området.
Det siger jeg heller ikke det er. Og hvad moralsk forkasteligt er der i det????? Det har jeg intet sted udtrykt.

Men at være så skråsikker at antage at manden aldrig (lovligt) har brugt AS fordi han aldrig har taget en dopingprøve og fordi han er død... :raisebrow:

Hvorfra får du den absurde ide, at doping har været forbudt siden 91?

Den sindssyge ide får jeg fra:

Using most steroids without a doctor's prescription for medical purposes has been illegal since 1991.
Steroids have been illegal since 1991 without a doctor's prescription. Like it or not, that's the law.

Quote det på google og se hvad kilden er.

Hvad er det man skal regne på? Lad os sige han er 39 i år 2005.

Det vil sige steroider har været lovlige at benytte indtil han var 25 hvor han bænkpressede godt over 700 pund.

Som sagt er jeg ligeglad med hvad og hvor han har taget, og endnu mere hvis forbundet ikke testede sine atleter eller ikke havde en doping politik.

at i sviner manden efter hans død

Hvor sviner jeg nogensomhelst?

Edited by DocHolliday
Link to comment
Share on other sites

Hvorfra får du den absurde ide, at doping har været forbudt siden 91?

Den sindssyge ide får jeg fra:

Using most steroids without a doctor's prescription for medical purposes has been illegal since 1991.
Steroids have been illegal since 1991 without a doctor's prescription. Like it or not, that's the law.

Quote det på google og se hvad kilden er.

Hvad er det man skal regne på? Lad os sige han er 39 i år 2005.

Det vil sige steroider har været lovlige at benytte indtil han var 25 hvor han bænkpressede godt over 700 pund.

<{POST_SNAPBACK}>

Hvor er det imponerende, at du antager manden har taget AS ud fra at du på google kan finde ud af, at man har kunnet købe AS i håndkøb i USA indtil 91. Det svarer jo til, at du antager at alle danske dødsfald skyldes rygnig. Idet man kan købe cigaretter i DK. :blink:

Blot fordi at det er muligt, at købe AS i håndkøb er det jo på intet måde et argument for at alle atleter bruger det. :wink:

(DocH)Men at være så skråsikker at antage at manden aldrig (lovligt) har brugt AS fordi han aldrig har taget en dopingprøve og fordi han er død... 
Det er jo rene gisninger du bruger som bevisførelse. :wink:
(DocH)

Hvor sviner jeg nogensomhelst?

Du bliver jo ved med at argumenterer for, at manden var AS-bruger uden skyggen af bevis. Hvis ikke det er at svine mandens eftermæle, ved jeg sgu ikke hvad det er. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Det svarer jo til, at du antager at alle danske dødsfald skyldes rygnig. Idet man kan købe cigaretter i DK
Overhovedet ikke, det jeg gør er at sige at det er sandsynligt han har taget AS. Det var lovligt og brugt af rigtig mange mennesker.
Blot fordi at det er muligt, at købe AS i håndkøb er det jo på intet måde et argument for at alle atleter bruger det.

Jeg har aldrig sagt han var på AS. Jeg siger det er sandsynligt han har været.

Det er jo rene gisninger du bruger som bevisførelse
Jeg prøver ikke at bevise noget, jeg er ligeglad med hvad AC har taget eller hvad han ikke har taget. Folk der nævner MULIGHEDEN for at han har været på AS skal bare ikke sables ned. Det var jo fuldt ud lovligt. Altså var der dengang intet moralsk forkasteligt over det.
Du bliver jo ved med at argumenterer for, at manden var AS-bruger uden skyggen af bevis.

Nej jeg siger det er sandsynligt, ikke at SÅDAN ER DET.

Link to comment
Share on other sites

Overhovedet ikke, det jeg gør er at sige at det er sandsynligt han har taget AS. Det var lovligt og brugt af rigtig mange mennesker.
Kan du på nogen måde underbygge din teori om, at flere brugte AS før det blev ulovligt?
Jeg har aldrig sagt han var på AS. Jeg siger det er sandsynligt han har været.

Dine sandsynligheder kan vi ikke bruge til en skid i en tråd som denne. Såfremt du eller en af de andre havde klarer beviser på, at Anthony havde brugt AS ville denne diskusion være på sin plads. Men I har ikke skyggen af beviser, og derfor er denne diskusion helt absurd.

Link to comment
Share on other sites

Hold da op der er nogle stykker her, der kan noget om doping. Umiddelbart når man ser på jeres opførelse her og jeres evne til at opdigte en historie om, hvad et andet mennske måske har gjort eller ikke har gjort, så synes jeg I er usmaglige.

  Manden er død, så lad ham dog være det i fred.....Har I trang til at overaktivere jeres øvreste kloak pga. overophobninger af mindreværd kan I så ikke blot lukke lortet ud et andet sted eller i det mindste i en anden sammenhæng.

<{POST_SNAPBACK}>

Nemlig...

Alle kan da være ligeglade om hvorvidt andre tager AS...

Jeg forstår aldrig har folk har imod det...

For min skyld kan folk putte det i kroppen de vil..

Hvad kommer det dog mig ved???

Link to comment
Share on other sites

På de amerikanske boards forstår de heldigvis, at hædrer Anthony for hans bedrifter i livet bedre end visse brugere her på MOL. Her er et par videoer med Anthony, den første er nogle klip hvor han er på TV, og den i den anden ser man flere af hans løft. Bla. ser man ham reppe med 220kg i incline og reverse grip bænkpresse 350kg. :smile:

ftp://ftp.deepsquatter.com/AnthonyClark_Tribute_Part1.wmv

ftp://ftp.deepsquatter.com/AnthonyClark_Tribute_Part2.wmv

Most folks don't realize or know how very sick he was on any given day. He has always had illness and still competed in the top level of the sport. He was a very strong person in many ways.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share