Kreatin


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Hey.

Jeg begyndte på min anden kreatin kur igår. Jeg kører 6 dage loading. med 15 gram om dagen.

Det er viking kreatin. Sidst var der ingen problemer. Men min mave slår knuder nu. Jeg kan ikke indtage det uden at få ondt i maven og kvalme bagefter.

Jeg har prøvet i saft, cola, mælk. Men hjælper ik.

Nogen at sige?

Skal jeg stoppe igen?

Det er uden tvivl pga det. Efter hver indtagelse bliver det ekstra slemt.

Link to comment
Share on other sites

du tager det vel ikke på en gang.

det er bedre at få det delt ud over dagen.

du bruger jo af depoterne hele tiden.

jo mindre man tager af gangen, jo nemmere er det jo også at få ned.

jeg døjede også med det for flere år siden. men har ikke haft problemer de sidste par år.

Link to comment
Share on other sites

Behold kreatinen i munden ca. 10-15 sekunder før du sluger det. Dette er for at din krop kan genkende substansen, og forberede maven på at det kommer.

citatet er fra en artikel på getbig

dog tror jeg ikke selv at det gør den store forskel.

btw. det er bedst at blande kreatinen op i feks. æblejuice.. altså noget med kulhydrater i. Men af en eller anden grund skulle det ikke være så godt med appelsinjuice??

Link to comment
Share on other sites

Bruger du ikke viking mikroniseret? De påstår da ellers at det bare opløses og ryger ned uden det mindste problem for maven.

Du kunne også droppe loadingen. I flg. kreatin artiklen her på MOL kan det give et bedre slutresultat, selv om der godt nok går lidt længere tid. (Så travlt har du vel heller ikke).

Link to comment
Share on other sites

Mikroniseret skåner ganske rigtigt maven mere end krystaliseret kreatin. Nogle gange gør ens mave desværre knuder når den får forskellige substanser i sig, og det er næsten lige meget hvad det er. Et godt råd er bare at sænke loading doseringen en smule, indtil maven er vænnet til det igen.

Link to comment
Share on other sites

Der har ik været problemer Fredag og Lørdag. Så det er jo godt nok.

Jeg kører bevidst med ret lav loading portion. Flere siger ellers op til 30gram om dagen.

Jeg mener dog ikke at have læst at resultatet skulle være bedre, men blot at det skulle være mere  sikkert. Altså uden mave problemer og eventuelle andre små bivirkinger.

Men når jeg indtager med mælk, sukker, og saft så går det fint.

Og jo det er mikroniseret. Jeg har ik prøvet krystaliseret, så jeg ved ikke hvor stor forskellen er. Men jeg synes ikke det bliver opløst helt ihvertfald.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener ikke den er artikel er helt super. For det første modsiger den nogle af de forsknings resultater der blive fremlagt i en anden artikel, og samtidig kommer den med nogle eksempler som jeg ikke mener er korrekte da jeg selv har oplevet noget andet på min egen krop.

Men jeg stopper min Loading periode i Dag på 5 dagen. Og fra i morgen vil jeg indtage 2X2,5gram om dagen.

Jeg kunne sagtens mærke virkningen igår allerede , på 4 dagen af loading perioden.

Link to comment
Share on other sites

Hej, har læst det her forum et stykke tid, bare aldrig fundet en grund til at poste :D

men hvor henne køber i kreatin // protein pulver, centret har protein pulver men, er pænt dyrt - må kunne fåes billigere :]

og i sagde noget om uren kreatin på et tidspunkt, hvordan ved jeg om det er .. rent ?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Jeg begyndte på min anden kreatin kur igår. Jeg kører 6 dage loading. med 15 gram om dagen.

Ok, her kommer så et par råd fra mig!

Når jeg kører loading så er jeg oppe og rundt 30gram om dagen og så når min loading fase på 7-10 dage er slut trapper jeg det ned til 15gram om dagen i 3 uger!

Dette har altid virket suverænt på mig.

Jeg kan ikke indtage det uden at få ondt i maven og kvalme bagefter.
Kender det skam godt, og det er nok fordi du drikker det for hurtigt. Jeg blev selv lidt ør i potten efter at ha' drukket det for hurtigt. Det er mest i starten at jeg får det sådan. Efter loading perioden så er det som at drikke vand -no probs.

Hehe, alt det der med at holde det i munden også er noget pjat, fordi creatin har jo ingen smag som så'n. Jeg synes at der er noget underligt ved at putte det i juice og det hele virker så "knasende" så jeg benytter altid koldt vand. (nogle gange lunkent når jeg har lyst til at være overtroisk)

Er det mikrogeniseret? Det er mit, og jeg har ikke hørt noget dårligt om dét. Det der viking ting, er det ikke noget med at du får 1kg. for 400kr?! Køb dig noget kvali-creatin ... det er jo det eneste lovlige "doping" der findes, så du kan ligeså godt købe noget godt :)

Håber det hjalp, selvom dit indlæg er nogle uger gammelt

Link to comment
Share on other sites

Deluxe > Det var da nogle ret store mængder kreatin du tager dig der.

Et citat fra Morten Z fra en tidligere tråd:

Litteraturen viser ingen fordel ved at tage mere end 3 gram pr. dag som vedligeholdelsesdosis, så hvis du tager 3-5 gram er du på den sikre side. Omvendt skal du heller ikke gå over dette. Der er ingen fordel ved megadoser - tværtimod er der meget større risiko for en nedregulering af de transportører der fragter kreatin ind i cellerne. Denne mulige nedregulering er også grunden til, at man kan overveje at droppe loadingfasen til fordel for et konstant indtag, samt at holde en pause på minimum en måned efter ca. 3-4 måneders brug.

Du kan læse hele tråden her: Kreatin

Link to comment
Share on other sites

Kender godt tråden :)

Hvis jeg så sagde, at jeg er blevet anbefalet de doser af personer, jeg mener har godt styr på sagerne, og at jeg selv synes at få mere ud af det i de doser? Tjae hvad så?

Jeg indtager 30g i loading fase ud over hele dagen. Op i en 1½ltr. flaske og så glider den stille ned om dagen.

Enten så mærker man et boost, eller også gør man ikke, enten ser man resultat eller også gør man ikke - Jeg gør, med disse mængder :) Derfor anbefaler jeg dem jo også - Læs min signatur ;)

Link to comment
Share on other sites

Efter som du stiller mig et spørgsmål må det jo være på plads med et svar, men jeg har bare meget svært ved at finde ud af hvad jeg skal skrive.

Da jeg ikke går ud fra at de personer, som efter dit udsagn skulle ha "godt styr på sagerne", er folk som har deres begrundelser i videnskabelige undersøgelser (af gode grunde - de fleste viser jo noget andet) ser jeg ingen grund til at lytte til dem. Det er som regel sådan myter opstår!

Jeg kan bare ikke se grunden til at tage mere, når det i bedste fald bare er spild af penge.

Men ok - tro kan jo som bekendt flytte bjerge (selvom det vist heller ikke er vidensakbeligt bevist :) )

Har du egentlig nogensinde prøvet at køre vedligeholdelsesdosis på ca 5 gram? eller måske helt uden loading fase - det var måske et forsøg værd? Det kunne i hvert fald være interessant at høre om du personligt kunne mærke forskel.

Link to comment
Share on other sites

:D netop! Tro kan flytte bjerge, og det er dejligt med lidt placebo effekt, hvis man kan sige det.

Jeg føler mig egenlig mere pumpet når der er godt med creatin i kuren og efter et par uger, så kører det derudaf :) Jeg synes det er et super boost! Så hellere skyde en 50'er af mere om måneden og føle det boost end at være for forsigtig og proppe små 5gram i flasken :( Det er altså mit synspunkt. Og nogle gange, så får man altså mere ud af at snakke med en gammel bodybuilder end at høre på en biokemiker som snakker om ting jeg ikke fatter en brik af. Du kender det måske selv? Du er til mekanikeren og han snakker om aaaalle mulige underlige ting som skal skiftes på bilen, og man aaaner ikke hvad han snakker om.

Dét her virker for mig :) Så jeg bliver ved :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share