Shrugs


Indian Spirit
 Share

Recommended Posts

Min erfaring med øvelsen er at den virker suverænt bedst hvis man smider en ordentligt røvfuld kg på stangen(Bruger Straps), og cheater alt hvad man har lært.

Altså Powershrugs.. Suveræn øvelse til øvre nakke / ryg efter min mening :smile:

Her er et gammelt billede hvor jeg kører øvelsen, hvor man kan se jeg går ned i benene for at bruge dem som afsæt til at få stangen godt shrugget op :smile:

post-858-1118268630_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Min erfaring med øvelsen er at den virker suverænt bedst hvis man smider en ordentligt røvfuld kg på stangen(Bruger Straps), og cheater alt hvad man har lært.

Altså Powershrugs.. Suveræn øvelse til øvre nakke / ryg efter min mening :smile:

Her er et gammelt billede hvor jeg kører øvelsen, hvor man kan se jeg går ned i benene for at bruge dem som afsæt til at få stangen godt shrugget op :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Enig :smile:

Link to comment
Share on other sites

Men som M. Mentzer sagde, hvorfor overhovedet køre shrugs ?

Hvis man i forvejen især dødløfter, men også fx. kører laterals og forskellige rows.

Mange for disproportionelt store traps - det er der vel ingen idé i ?!

Det kan du have ret i, hvis man træner for det æstetiske billede. Et par veludviklet øvre trapezius kan dog være en god ting i styrkeløft i alle 3 øvelser, men eftersom indlægget er postet i maximal muskelvækst er jeg da enig :smile: Jeg kører derfor heller aldrig selv shrugs, men det er nok mere fordi jeg ikke finder plads til den i mit program da powershrugs er ret resource krævende. Det er jo faktisk en stor multiledsøvelse og skal helst ikke tage fokus væk fra, for mig andre, i styrkeløft sammenhæng vigtigere øvelser :smile:

Link to comment
Share on other sites

Men som M. Mentzer sagde, hvorfor overhovedet køre shrugs ?

Hvis man i forvejen især dødløfter, men også fx. kører laterals og forskellige rows.

<{POST_SNAPBACK}>

Hvor har du set Mentzer ytrer sig om det? Manden kørte da selv shrugs i forskelige variationer. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Min erfaring med øvelsen er at den virker suverænt bedst hvis man smider en ordentligt røvfuld kg på stangen(Bruger Straps), og cheater alt hvad man har lært.

Altså Powershrugs.. Suveræn øvelse til øvre nakke / ryg efter min mening 

Her er et gammelt billede hvor jeg kører øvelsen, hvor man kan se jeg går ned i benene for at bruge dem som afsæt til at få stangen godt shrugget op

Ja.

Kunsten er så at cheate mindst muligt på vejen ned og holde igen i stedet for bare at smide stange - men i stedet få optimeret hypertrofi potentialet ved at holde igen.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Kunsten er så at cheate mindst muligt på vejen ned og holde igen i stedet for bare at smide stange - men i stedet få optimeret hypertrofi potentialet ved at holde igen.

Enig, det er jo i høj grad den eccentriske fase der er med til at udfører muskelprotein degenerationen og deraf hypertrofi og garanteret DOMS :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Men som M. Mentzer sagde, hvorfor overhovedet køre shrugs ?

Hvis man i forvejen især dødløfter, men også fx. kører laterals og forskellige rows.

Mange for disproportionelt store traps - det er der vel ingen idé i ?!

Det kan du have ret i, hvis man træner for det æstetiske billede. Et par veludviklet øvre trapezius kan dog være en god ting i styrkeløft i alle 3 øvelser, men eftersom indlægget er postet i maximal muskelvækst er jeg da enig :smile: Jeg kører derfor heller aldrig selv shrugs, men det er nok mere fordi jeg ikke finder plads til den i mit program da powershrugs er ret resource krævende. Det er jo faktisk en stor multiledsøvelse og skal helst ikke tage fokus væk fra, for mig andre, i styrkeløft sammenhæng vigtigere øvelser :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja ok, styrkeelementet vil jeg medgive.

IØ synes jeg at traps-træning tit giver en ubehagelig anspændt DOMS, så måske skyldes min modstand at jeg i virkeligheden bare er en kylling.

Der er dog ikke megen æstetik IMHO i et par naturligt smalle skuldre kombineret med velvoksne traps. - fx. Ed Corney.

---

SF--> Jeg har googlet og googlet, og jeg kan skutte finde det. Så jeg husker måske forkert. Sådan som jeg husker det, var det også sådan lidt i generelle termer at han udtalte sig (hvis det overhovedet var ham altså) Men dermed ikke udelukket, at han selv kørte dem, når det var på sin plads.

Link to comment
Share on other sites

SF--> Jeg har googlet og googlet, og jeg kan skutte finde det. Så jeg husker måske forkert.  Sådan som jeg husker det, var det også sådan lidt i generelle termer at han udtalte sig (hvis det overhovedet var ham altså)  Men dermed ikke udelukket, at han selv kørte dem, når det var på sin plads.

<{POST_SNAPBACK}>

Der er masser af andre såkaldte "autoriteter" inden for BB som har advaret imod at træne traps. Men Mentzer tror jeg nu aldrig har været en af dem. Meget kan man være uenig med Mentzer i omkring hans træningsfilosofi. Men med hensyn til øvelser har han nu oftest anbefalet de rigtige, selvom han ind imellem har været lige glad nok for maskiner. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share