Sohlman positiv?


Prehn
 Share

Recommended Posts

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

:blink:  :mad:  :dry:

Det er noget lort…

Håber Charlotte har en kommentar?!?!

<{POST_SNAPBACK}>

Hvorfor f.... skal Charlotte have en kommentar til det, det er da ikke forventligt....Det er sikkert træls nok for hende, så lad dog hende få lidt fred...I sidste ende er det trods alt ikke Charlotte der har lavet en fejl...

Link to comment
Share on other sites

:blink:  :mad:  :dry:

Det er noget lort…

Håber Charlotte har en kommentar?!?!

<{POST_SNAPBACK}>

Hvorfor f.... skal Charlotte have en kommentar til det, det er da ikke forventligt....Det er sikkert træls nok for hende, så lad dog hende få lidt fred...I sidste ende er det trods alt ikke Charlotte der har lavet en fejl...

<{POST_SNAPBACK}>

Det var skam ment i al venlighed!!! Lige præcis for begrænse rygter og gætterier, intet andet…

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil nu gerne kommentere alligevel, selv om det er en træls situstion for mig, Jape og alle andre styrkeløftere......

Jape dopingtest fra Finsk mesterskab (26/2) er kommet tilbage positiv og vi var måløse! Han er testet positiv for testosteron eller et protestosteron hormon ??!!

Jeg ved godt at mange tror og snakker om at han har taget noget i mange år, men det er IKKE rigtigt. I kender ham ikke som jeg gør og I ved ikke hvor stor en del af hans liv styrkeløft er. Han har dyrket styrkeløft i 19 år, været med først juniorlandsholdet som træner til mange stævner og de seneste 5 år for kvindelandsholdet. Han har selv været fast på landsholdet de sidste 6 år, hvilket betyder dopingtest off season MANGE gange om året.

Jape var som mange ved, meget syg inden Finsk mesterskab. Han spiste derfor extra mange vitaminer ( Mega pak ) den sidste uge før stævnet. Han har nu fundet ud af, at næsten alle vitamin pakker lavet i USA, indeholder DHEA protestosteron hormon, selv om de ikke skriver det i indholdsfortegnelsen. Dette er den eneste årsag han kan finde til at den er positiv.

B-prøven kommer tilbage i næste uge, men efter alt det research som Jape har gjort den sidste måned er det nok for optimistisk at tro at det er en fejl at A-prøven var positiv. Der er naturligvis ikke givet nogen dom endnu og der kan gå lang tid før han ved præsis hvad der sker.

Jeg har ikke den store forstand på den slags, så det er svært at forklare....

Der er sikkert mange herinde der ved meget mere end mig!

Link to comment
Share on other sites

Rigtig godt indlæg Charlotte, dejligt at få lidt insiderviden om sagen. Det med at et kosttilskud indeholder et testertoron produkt uden at det står på varedeklarationen, det er surt :mad: Tager man ikke højde for sådanne ting ved sagsbehandlingen af jarmo's doping dom, hvis Jarmo har spist et produkt indeholdende testertoron uden at det står på varedeklarationen, må det da være en formildende omstændighed. Men hvad ved jeg :dry:

Held og lykke til dig og Jarmo. Jeg håber at situationen ikke kommer til at påvirke din præstation på lørdag.

Hilsen

Thomas Prehn

Link to comment
Share on other sites

Jah, man kan da ikke sige andet end at det er sur røv at trutte i...

Man kan jo heller ikke sige at det er dårlig stil, det der er sket, Jarmo har jo sandsynligvis stolet på at de/det produkt(er) han har fået, ikke indeholdt noget der er på dopinglisten..

Nu kender vi jo heller ikke de finske regler omkring produkter fra bla. USA, men dette må jo bare lærer alle, at man skal holde sig fra at købe kosttilskud from over there...

Link to comment
Share on other sites

... Han spiste derfor extra mange vitaminer ( Mega pak ) den sidste uge før stævnet. Han har nu fundet ud af, at næsten alle vitamin pakker lavet i USA, indeholder DHEA protestosteron hormon, selv om de ikke skriver det i indholdsfortegnelsen. Dette er den eneste årsag han kan finde til at den er positiv.

<{POST_SNAPBACK}>

Skulle dette kun være et problem med "Mega pak" eller er det generelt der skulle være prohormoner i vitaminpiller fra USA? Er det nogle undersøgelser i kan dele med os andre, eller links til undersøgelser?
Link to comment
Share on other sites

Det har jo været skrevet her på siden før... Og jeg der har også været noget på nogle af de amerikanske boards jeg læser på, omkring firmaer som ikke har styr på rensning af deres maskineri, mener jeg var grunden....

<{POST_SNAPBACK}>

Det er af ren interesse, man skulle jo nødig ende i en situation hvor at man selv for en positiv doping p.g.a. et kosttilskud. Det der undrer mig lidt er at det er de Amerikanske, som ikke har styr på produktionen. Da produktansvaret er ret højt over there, hvilket gør at risikoen er højere for selskabet ved ikke at have styr på produktionen. Det eneste jeg har hørt om er et hollandsk selskab, som ikke havde styr på det.

Så hvis nogen kender til artikler om emnet, så post dem endelig.

Link to comment
Share on other sites

Der smuttede jo også en københavner sidste år

Det er da dårliger stil

<{POST_SNAPBACK}>

JFK, jeg synes det er ganske usagligt at blande Frank Jørgensen ind i debatten. Jeg kan godt nævne Søren Oldenborg hvis det skal være, men det er efterhånden ved at være lang tid siden...........

I øvrigt har jeg aldrig haft noget med Frank Jørgensen at gøre.

Vetö

Link to comment
Share on other sites

Det er rigtigt, har også set flere steder, at når de producere Prohormoner osv, så får de ikke renset maskinerne ordentligt når de skal producere valle osv (ved dog ikke om det passer)

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har nu meget svært ved at se hvilke maskiner fra produktion af prohormoner der også benyttes i forbindelse med feks. proteinpulver. Den med forurening køber jeg bare ikke. Så tror jeg nærmere, at nogle producenter bevist tilsætter prohormoner uden at angive dette på deklarationen for at give produktet ekstra effekt. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share